• bubblan85

    Färdiga ringar eller inte?

    Jag funderar på om jag ska fria till min kille på skottdagen. Känns verkligen som vi båda hittat helt rätt och jag vill inget annat! Men nu till min fundering. Ska jag ha färdiga ringar, eller bara ett par fejk för att vi tillsammans ska välja ringarna? Och om jag ska ha fejkringar, var finns dem? Snälla kom med tips!

  • Svar på tråden Färdiga ringar eller inte?
  • Marylojs

    Jag skulle nog kört på fejkringar, det kan du ju köpa var som helst, som HM, Glitter osv.

  • daniiel

    Jag skulle nog också valt en sk. fejkring (även det är ju en ring) som är väldigt billig, för själva symboliken bara. Jag minns när jag och min make var och prövade förlovningsringar tillsammans, det var faktiskt väldigt kul och mysigt :)


  • Joelle

    Men visst kan man få låna "frieri-ringar" från de flesta guldsmedsbutiker? Så kan man sedan tillsammans ta god tid på sig att välja ut de ringar som känns rätt att ha resten av livet.

  • sollan

    Hade valt felkringar...Mysigt att välja ut de riktiga ringarna ihopa. Ja om du nu inte redan är säker på vilken han föredrar och du vet storlek :)


    Blivande vårbrud
  • bubblan85

    Jag har ingen aning om strl eller vad han föredrar även om jag har en viss känsla. Vet jag är sent ute, har funderat länge och vill väl egentligen bli friad till, men känner samtidigt att jag vill verkligen vill ta steget så varför inte göra sag i saken tror det blir fejkringar. Det låter ändå väldigt mysigt att tillsammans sen välja de riktiga ringarna

  • Anny

    Jag blev friad till med ett par örhängen! Måste det vara ring?

    Min sambo var smart nog inse att jag ville välja ring själv. 

  • hjgs
    Anny skrev 2012-02-24 07:50:21 följande:
    Jag blev friad till med ett par örhängen! Måste det vara ring?

    Min sambo var smart nog inse att jag ville välja ring själv.

    jag med ett halsband som jag kommer ha under vigseln, tycker absolut inte att det måste vara en ring.


     


    håller med andra här om att det är mysigt att välja tillsammans

Svar på tråden Färdiga ringar eller inte?