• MamaMia

    Transport för många långväga gäster till/från fest???

    Jag har släkt som kommer från Finland ca 10st max och hur ska man transportera de hemifrån min familj på andr sidan stan till kyrka o fest på andra sidan..???


    Taxi kostar ju en del o hyra en minibuss då kanske, men vem ska köra?


    Jag har panik ang detta!!


    Kan man ta betalt, be dem ge en slant så kommer de hem bra också? ;)


    Hjälp!!!!

  • Svar på tråden Transport för många långväga gäster till/från fest???
  • daniiel

    Hag tycker inte att det är något brudparet ska behöva stå för, vill man och har man möjligthet är det ju jättebra, men jag tycker inte att man ska känna att man måste att stå för transport till gästerna.. Jag skulle nog ha sagt att jag kan boka taxi, men att de får betala för det själva.


  • MamaMia
    daniiel skrev 2012-02-07 22:40:41 följande:
    Hag tycker inte att det är något brudparet ska behöva stå för, vill man och har man möjligthet är det ju jättebra, men jag tycker inte att man ska känna att man måste att stå för transport till gästerna.. Jag skulle nog ha sagt att jag kan boka taxi, men att de får betala för det själva.
    Tack, jag tycker oxå de... menar visst de kommer hit o kan inte rå för att vi bor i en mycke större stad än de men taxi skulle kosta oss flera tusen i olika bilar hit o dit...
  • Dejli

    10 pers är ju faktiskt inte SÅ många. Finns det ingen de kan samåka med? Eller låna två bilar av era föräldrar, syskon eller nära vänner?

  • MamaMia
    Dejli skrev 2012-02-07 23:38:54 följande:
    10 pers är ju faktiskt inte SÅ många. Finns det ingen de kan samåka med? Eller låna två bilar av era föräldrar, syskon eller nära vänner?

    Ne just de som är grejen, bara min familj som bor på andra sidan stan, vi andra bor på andra sidan.. o min släkt bor hos mina föräldrar o bara syrrans kille har lite bil.


    Vete 17 hur ja ska lösa detta =/

Svar på tråden Transport för många långväga gäster till/från fest???