• sofie e

    Gåvor till gästerna??

    Vad ska ni ge till gästerna? Vill ge något vid dukningen men vet inte vad, hade en tanke om pastiller i påsar men nu har jag tänkt om och det blir nog ris i dom i stället.

  • Svar på tråden Gåvor till gästerna??
  • johannah

    Min bror har jobbat som polkgrisbagare så han ska göra små polkagrisar i våra temafärger till alla gäster :D

  • sofie e

    polkagrisar har jag haft en tanke på att dekorera med...så det kanske skulle vara något..
    vag gör ni för figur?

  • johannah
    sofie e skrev 2012-02-07 11:27:35 följande:
    polkagrisar har jag haft en tanke på att dekorera med...så det kanske skulle vara något..
    vag gör ni för figur?
    Vanliga avlånga, men lite mindre...
  • sofie e

    Kontigt..jag trodde inte det förra inlägget kom med..hittade det inte så jag trodde det var mobilden som det inte funkade att skriva ifrån..har haft lite problem med den.
    Men det är uppenbarligen jag som inte kan med sidan än......förlåt..

    Någonting med polkagrisar får det bli..:)

  • Aniara4

    Ingen fara! Bara att det kan vara mer praktiskt att ha alla svar samlade i en och samma tråd.

  • sofie e

    Jo det kan ja hålla med på..ska tänka på det till nästa gång....!

  • lmcl

    Jag fattar inte riktigt det här med "favors", särskilt inte när folk redan verkar ha rätt tight budget och ändå inte lägger pengarna på några vettiga grejor utan försöker hitta på billigt krafs att ge sina gäster. Varför inte lägga de pengarna på festen i övrigt, typ bättre mat eller dryck, istället för en present som ändå ingen förväntar sig på ett svenskt bröllop?

  • weddingdreams

    Vi skänker pengar till en bybarnmorskeutbildning i afrika i gästernas namn... Så de får i en ask ett litet choklad hjärta med ett rim där det står att hjärtat symboliserar utbildningen. I festprogrammet scannar vi in pappret man fårnär man akänker pengarna...

  • camillalm
    weddingdreams skrev 2012-02-07 17:01:31 följande:
    Vi skänker pengar till en bybarnmorskeutbildning i afrika i gästernas namn... Så de får i en ask ett litet choklad hjärta med ett rim där det står att hjärtat symboliserar utbildningen. I festprogrammet scannar vi in pappret man fårnär man akänker pengarna...
    Mycket bra!!
  • Sagogården

    Vi kommer att göra en liten påse till varje gäst där vi fäster en "tag" där gästens namn står, så favor och bordsplacering i ett!


    Varje gäst kommer att få en liten påse med mitt favoritkaffe och en påse med sambons favoritte. Och så kommer det att vara små chokladhjärtan och "just married" praliner. Detta kommer inte att kosta oss mkt eftersom jag köpte godiset på rea och gällande kaffet/tet har jag tjatat till mig kanonpriser på vår lokala kaffehandel.


    Jag gillar konceptet med favors, känns som ett peronligt sätt att tacka folk för att dom tagit sig tid att komma till vår fest!


     

  • Chicita
    Sagogården skrev 2012-02-29 21:14:25 följande:

    Vi kommer att göra en liten påse till varje gäst där vi fäster en "tag" där gästens namn står, så favor och bordsplacering i ett!


    Varje gäst kommer att få en liten påse med mitt favoritkaffe och en påse med sambons favoritte. Och så kommer det att vara små chokladhjärtan och "just married" praliner. Detta kommer inte att kosta oss mkt eftersom jag köpte godiset på rea och gällande kaffet/tet har jag tjatat till mig kanonpriser på vår lokala kaffehandel.


    Jag gillar konceptet med favors, känns som ett peronligt sätt att tacka folk för att dom tagit sig tid att komma till vår fest!


     


    Och när det är något som har personlig anknytning så är det ännu mer motiverat.
    Te och kaffe är ju jättepersonlig, speciellt för de som känner er ingående.
    Ett tips från mig. Lägg med en lapp i påsen med förklaring om varför ni valde just det kaffet och just det teet och gärna vad sorten heter...

    Att bara ha "för att ha" och sen kanske snåla in på något annat känns däremot onödigt som många har uttryckt i tråden. Det har ju gått så långt med favours att vissa blir jättestressade för att dom inte vet vad dom ska skaffa eller hur dom ska ha råd. Och då är det ju inte längre kul och trevligt eller av omtanke mot gästen. Utan för att man är rädd för att bli nedvärderad av gästerna för att man inte har det - men man tror att det är ett måste.

    Vi hade också saker med personlig anknytning där vi fått ett superpris (170:- styck i marknadsvärde, vi betalade 20:- styck, och tillverkaren som också är vår granne satte priset själv)
  • malin martin

    Vi köpte chockladgodis i form av dalahästar då vi bor i  dalarna med gifte oss på annan plats.

Svar på tråden Gåvor till gästerna??