• LillaÄlvan

    Noter till "För dig" med Lars Winnerbäck?

    Jag skulle så himla gärna vilja ha "För dig" med Lars Winnerbäck på vårt bröllop!! Skulle behöva noterna till denna, någon som vet var jag kan få tag på dem? Ackorden har jag hittat, men inte noterna...

  • Svar på tråden Noter till "För dig" med Lars Winnerbäck?
  • arioso

    Alltså, jag tror mig veta att noterna finns i hans sångbok "112 sånger", men efter lite googlande verkar den vara slutsåld... Du har ingen Winnerbäcknörd i närheten som kan tänkas ha den?

  • LillaÄlvan

    Åh gör den!! Men nej, jag känner ingen som har den... Men då vet jag i alla fall vad jag ska leta efter. Tack!!

  • FelizLane

    Winnerbäck har släpt en egen med alla noter i tror jag... Kolla efter den på bibblan :)

  • LillaÄlvan

    Nu har jag beställt den via hans hemsida, verkar som att den fanns kvar där! Tack för tipsen! Biblioteket var smart, men jag är ändå ett hängivet Winnerbäck-fan så det är kul att köpa den!

  • arioso

    Biblioteket tänkte jag inte ens på, finns alltid mer där än man tror...

    Jätteroligt att det löser sig för dig! Jag har den själv ( i en annan stad än jag är nu, annars hade jag kunnat skicka noterna. Fast å andra sidan är det ju bra att stötta honom), är också ett hängivet fan, och boken är en skatt verkligen!

  • nobm

    Känner du någon som skiver not? Det är en ganska enkel melodi.

  • Invincible

    Vad kul att du hittade den! Vi hade "För dig" på vårt bröllop, men vår solist och gitarristen (våra vänner) gjorde om den så den blev lugnare, så behövde aldrig leta noter. Den blev fantastiskt fin även som mer "ballad-ig"!

    (Som en gullig parantes så bor vår vigselförrätttare granne med Winnerbäck och lovade meddela att han hade en ny version till honom, så vem vet, nästa gång det är konsert-dags kanske vår version spelas live? ;P )


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • arioso

    Visst är den fiiin! Jag har hämtat hem den nu, så den tronar på min tavellist i vardagsrummet.

    Låten går att göra fin i många varianter, precis som Invincible skriver. Jag spelade den på min studentkonsert (projektarbete) jag på gitarr och min kompis på cello. Det var inte heller dumt kan jag meddela! 

    (Förövrigt blev jag en aning avis på den där vigselförrättaren... =P)

  • MissBroccoli

    Nu har du ju fått tag på boken men har int elasse alla sina texter och noter på sin sida??? de har han haft innan i alla fall

  • arioso

    Oj, har han? Det har jag aldrig sett...

    Vet att han länkar till everhilll.se/winnerback där de flesta av hans låtar finns med text och ackord, men noter...? Det hade vart bra!

  • MissBroccoli

    *hehe* ber om ursäkt.... tänkte nog inte helt klart... jag tänkte på ackorden... Själv tycker jag Visan om frukosten är den bästa kärleksförklaring i låtform jag har hört :) " Mina flingor är så torra utan dig, min vän"

  • OliverKling

    Hej


    vi står inför samma problem som ni med att hitta noter till Winnerbäcks För Dig. 


    kan du tänka dig att dela med dig av ett utdrag ur din bok så vore vi väldigt tacksamma! 


    // Oliver och Emma

Svar på tråden Noter till "För dig" med Lars Winnerbäck?