• Odium

    Snälla hjälp mig med presenter till värdparet!

    Hej!
    Jag och gubben gifter oss i Augusti.
    Min mamma och min morbror kommer vara värdpar och jag har några kompisar som hjälper mig med smink, hår, naglar, shopping, möhippa osv.
    Många är de som vill hjälpa till, men vissa står ut. De som faktiskt ringer och frågar hur det går och ERBJUDER sin hjälp utan att man själv börjar prata om bröllopet.

    Nu undrar jag om ni har några idéer på små, inte för dyra presenter man kan ge dessa eldsjälar som ett "tack för att du finns".
    Kanske har ni tips på bra presenterior online?
     
    Tjejerna säger ju att håret/smink/naglar är min bröllopspresent, men jag vill ändå visa min tacksamhet. För det är inte bara själva jobbet, det är vetskapen om att jag inte behöver spendera massor med pengar och främst TID på att hitta rätt frisör eller whatever. Tiderna anpassas efter mig. Det betyder allt för mig.

    Tacksam för svar=)

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med presenter till värdparet!
  • Chicita

    Armband brukar vara en standardgåva till tärnorna. Eller tja smycken i allmänhet.
    En flaska finare vin eller liknande brukar också vara en bra present.

    Men jag skulle föreslå en middag hemma hos er. Äkta hemlagad god mat i lugn och ro där ni kan sitta och prata, dricka lite gott och du verkligen kan visa din uppskattning i handling Glad

  • SkövdeSophie

    Precis vad jag skulle föreslå En god hemmalagad middag som tack.

  • Odium

    Det vore en jättebra idé, om det inte vore så att min mamma bor över hundra mil ifrån mig och är superallergiskt mot mina katter, morbror är känd sångare och uppbokad hela året och tjejerna (kommer inte ha tärnor) är utspridda över landet :D

  • fasit

    Jag tänkte ge några speciella som hjälper till ett halsband och sen har jag funderat på att ge dem typ en korg med hemgjorda saker i. T.ex. stöpta ljus, en tillpiffad tändsticksask, man kan göra eget badskum eller scrub, kanske saft eller marmelad eller liknande. Eller kanske bara en korg fast med köpta grejer med något tema: spa, ost och vin, semester...osv
    Lycka till!!


Svar på tråden Snälla hjälp mig med presenter till värdparet!