• Tisen
    Äldre 8 Oct 17:35
    4117 visningar
    16 svar
    16
    4117

    Trevlig festlokal?

    Hej.
    Jag ska oxå gifta mig i brunnbykyrka nästa sommar :) Kul. Har du bokat kyrkan för den e väldigt populär...
    Vad jag har hört så har man förtur om man tillhör kyrkan, men jag e inte säker. Vi har bokat kyrkan och jag tillhör kyrkan...
    Nu till det svåra... det e jätte krångligt att hitta en lokal här, men jag har funderat på en som heter Tomtelund o ligger i Jonstorp. Inte så jätte långt ifrån kyrkan. Hade avtt kul o byta lite ideer så hör gärna av dig.
    KRam så länge

  • Tisen
    Äldre 13 Oct 16:01
    #0

    Halloo.
    Jag måste fråga dig vilken datum du ska gifta dig? Jag har oxå bokat Tomtelund... Vi ska gifta oss den 21 Augusti-2004.
    Ska du planera på distans?? Får man fråga vad du heter??
    Förresten, dricka får man ju ta med till Tomtelund... har jag för mig... eller?
    När ska ni gifta er? /Tisen

  • Tisen
    Äldre 13 Oct 16:19
    #0

    Kul att så många ska gifta sig nästa sommar i KUllagygden. Skulle vara kul o veta vem alla är??

  • Tisen
    Äldre 13 Oct 20:17
    #0

    Vi har oxå bara bokat, inte varit där o pratat me henne. Jag vet en person som har haft där. De hade svenskt smörgåsbord (buffe) + serveringspersonal+ städning för ca 60 personer, då kostade det runt 13.000kr. Så det e inte så dyrt. Vad jag har förstått så betallar man inget för lokalen när man använder deras mat. Men jag e inte helt hundra.

    Kommer ni från Kullabygden?
    Själv e jag född och uppvuxen här.

  • Tisen
    Äldre 14 Oct 20:59
    #0

    Nä, vet inte alls vad vi ska ha för mat faktiskt... Har inte kommit så långt.

    TIMJAN:
    Nummret till Tomtelund är 042-36 70 24, och om de inte svarar så kan du ringa, 0709-26 45 56, det är till föreståndarinnan.

    Om Vikens hemgård.
    jag har varit på både bröllopsfest och 50-årsfest där. Är en jätte fin lokal o passar alldeles utmärkt till bröllop. Jag ville oxå haft min där men tycker att det blir lite långt mellan kyrkan o lokalen i så fall...

Svar på tråden Trevlig festlokal?