• Jeaneettes

    Behöver hjälp

    Jag behöver hjälp, hur skriver man på kuvertet?


    Tex om jag ska skicka till Stina Andersson och Henrik Eklund hur skriver jag då på ett snyggt sätt, om dom hade varit gifta hade jag bara skrivit familjen Eklund men nu har jag ingen anning. snälla hjälp mig!

  • Svar på tråden Behöver hjälp
  • durrasflikka

    Vi skriver Fam. Förnamn Efternamn på den vi känner bäst. T.ex. Fam. Carina Andersson (m2bs mamma) då hennes sambo heter Andersen i efternamn.


  • Fiaa

    Vi fick en inbjudan där det stod båda våra namn på kuvertet. Kommer själv göra likadant. Förutsatt att det bara är två i hushållet annars blir det familjen ...

  • JennyL

    Vi skrev bådas namn och sen adressen under som vanligt.. 
    Tex.
    Johanna Larsson
    Per Olsson
    Hornsgatan 17
    87345 östersund
    (då är det johanna som bor på adressen)
    Då kan man skriva exakt vilka man vill bjuda i familjen(om det är så att det är barn i familjen som inte är bjudna) 

  • durrasflikka
    JennyL skrev 2012-01-20 18:00:48 följande:
    Vi skrev bådas namn och sen adressen under som vanligt..
    Tex.
    Johanna Larsson
    Per Olsson
    Hornsgatan 17
    87345 östersund
    (då är det johanna som bor på adressen)
    Då kan man skriva exakt vilka man vill bjuda i familjen(om det är så att det är barn i familjen som inte är bjudna)
    Vi valde att skriva namnen på de som är inbjudna i själva inbjudan då vi har en 18 års gräns.
  • Syrinx
    durrasflikka skrev 2012-01-20 18:22:10 följande:
    Vi valde att skriva namnen på de som är inbjudna i själva inbjudan då vi har en 18 års gräns.
    Vilket folk självklart borde fatta, men det är nog tyvärr inte alltid solklart för alla. Står det "Familjen Andersson" på kuvertet kan det nog finnas risk för missförstånd. Hoppas det inte blir så för er!

    TS, vi skickade ut våra inbjudningar igår ( ) och i de fall det är just familjer, alltså vuxna och barn där samtliga är inbjudna, skrev vi "Familjen Andersson" eller "Familjen Andersson Persson" om det finns två efternamn i familjen. Men för det mesta var det bara par vi bjöd, och då skrev vi "Anna Andersson och Per Persson" på samma rad och adressen nedanför.
Svar på tråden Behöver hjälp