• är du min
    Äldre 20 Jan 14:30
    3535 visningar
    19 svar
    19
    3535

    Klännings panik!!

    Jag ska gifta mig borgligt, antagligen nästa månad. Har köpt en fin "vanlig" klänning som jag hade tänkt ha, men nu har tiden gått sen jag köpte den och min gravid mage gör att klänningen blir lite för kort. Det ser helt enkelt inte snyggt ut! Nu är på jakt efter något nytt att ha på mig. Funderade på att hyra en enkel brudklänning men det kanske är dyrt? Någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta? Behöver tips på fina, vita klänningar som gärna får gå åt det romantiska/vintage hållet. Det ska finnas plats för en lite bebis mage också... HJÄLP!!

  • Svar på tråden Klännings panik!!
  • Äldre 20 Jan 14:34
    #1

    kan du tänka dig begagnat? i så fall blocket eller här på bt. :) 

  • Äldre 20 Jan 14:50
    #2

    Vad för typ av klänning letar du efter storlek, prisklass, längd.


    Jag impulsköpte en vit långklänning i chiffong från hm i höstas.


    Modellen nedan.


  • är du min
    Äldre 20 Jan 14:59
    #3

    Storlek 36-38. Den behöver inte vara hellång men inte kortare än knäna. Runt 1000 kr kan jag tänka mig.

    Har kollat på Blocket men inte riktigt hittat något, här var alla klänningar ganska dyra. Någon som vet vad det kostar att hyra?

  • pimory
    Äldre 20 Jan 15:08
    #4

    här där jag bor, kostade det 5000 att hyra. jag tyckte inte att det var värt pengarna, klänningarna var fula och dyra så jag köpte en ist!

  • är du min
    Äldre 20 Jan 15:12
    #5

    5000! Då kan man ju hitta många fina till ett billigare pris...

    Hittade just en jättefin klänning men den kommer inte passa pga magen:(

  • Äldre 20 Jan 15:17
    #6

    Har du kollat på asos.com? De brukar ha fina mammakläder och har just nu upp till 70% rea :)


  • annapa­nna88
    Äldre 20 Jan 15:21
    #7

    Jag skulle kolla www.ellos.se www.halens.se www.bonprix.se och det finns säkert fler. Man brukar bara kunna välja klänningar och så färg vit så får man upp en hel del.
    Lycka till!!

  • är du min
    Äldre 20 Jan 15:44
    #8

    asos har mycket fint men alla klänningar är så korta. I vanliga fall så hade det inte gjort något men nu med magen så blir det inte så fint.

    ellos, haléns och bonprix har jag kollat på ett par gånger, men jag ska nog titta en gång till.

  • durras­flikka
    Äldre 20 Jan 16:47
    #9

    Det med att hyra är olika från ställe till ställe och beroende på klänningen. Tror det kostar runt 1500 kr att hyra i Vinslöv (har dock för mig att det inte ingår att sy in/upp klänningen). Men man kan inte hyra alla sorters klänningar (i vissa tyger menar jag då) så du vet.


  • Äldre 20 Jan 17:00
    #10

    Nelly.com har mycket snyggt! Deras mammaklänningsutbud var visserligen inte enormt, men lite att titta på finns det iallafall:
    nelly.com/se/mammakläder/kläder/klänningar/#page=1&hits=36&sort=&imgs=4
     

  • Äldre 20 Jan 17:03
    #11

    Och här är deras "vanliga" festklänningar som är vita: 
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/#colors=8&page=1&hits=36&sort=&imgs=4
      

  • är du min
    Äldre 20 Jan 17:17
    #12

    Ringde ena butiken och där kostade det från 1900 och uppåt. Tror jag ska gå in och ta mig en titt iaf. Alla klänningar jag hittar på nätet har bara en massa "fel". En del är superfina men då finns dom inte i min storlek osv...

    Suck!

  • Äldre 20 Jan 17:29
    #13
    är du min skrev 2012-01-20 17:17:52 följande:
    Ringde ena butiken och där kostade det från 1900 och uppåt. Tror jag ska gå in och ta mig en titt iaf. Alla klänningar jag hittar på nätet har bara en massa "fel". En del är superfina men då finns dom inte i min storlek osv...

    Suck!
    Vad tråkigt att det är så svårt att hitta! Håller tummarna för att du hittar något fint!
  • Äldre 20 Jan 21:09
    #14

    Är du intresserad för den ovan så har jag en hemma i storlek 36(ganska stor) som bara hänger och skräpar i garderoben. Inboxa mig isf.

  • Äldre 22 Apr 16:04
    #15

    Sara120707 om du fortfarande vill sälja din klänning är jag jätte intresserad! är inte medlem på brölloptorget utan kom in från en annan tråd! Men om du fortfarande har kvar klänningen och vill sälja den så kan du mejla mig på gabrilboll@hotmail.com

  • CJ5
    Äldre 22 Apr 18:22
    #16

    Måste det vara en brudklänning? Var inne på kappahl igår och såg två söta klänningar! www.kappahl.se/article/klanning_655365
    www.kappahl.se/article/klanning_652289

  • Äldre 22 Apr 19:31
    #17

    Tråden är från 2012, så jag tror (och hoppas) att TS redan hittat sig en klänning :)


  • CJ5
    Äldre 23 Apr 07:37
    #18

    Hahaha men vad sjukt, att gamla trådar hoppar upp på första sidan.

  • Äldre 23 Apr 09:57
    #19

    Det blir så när någon kommenterar i dom :) Jag kan ju tycka att trådar som ingen skrivit på ett år bör låsas för nya kommentarer eller plockas bort rent utav. Men men..


Svar på tråden Klännings panik!!