• Farre
    Äldre 16 Jan 22:17
    6437 visningar
    2 svar
    2
    6437

    Diamant ring från Grossisten

    Hej,

    Jag har tittat på diamant ringar hos diamnt grossisten och undrar om någon har erfarenhet av de.
    Har de bra stenar? är de seriösa? hur kommer det sig att de har billagare ringar än  te x kapland etc?

    Vore tacksam för all input och info....hade tänkt köpa en 1 carat diamnt ring till min fru på vår bröllopsdag och vet inte riktigt var jag ska vända mig för att få en bra ring till rimlig pris.

    Tack
    /F 

  • Svar på tråden Diamant ring från Grossisten
  • KhiraL­ii
    Äldre 16 Jan 22:30
    #1

    Har stället någon hemsida så man kan se priserna på diamanterna? Generellt så gör man sällan några kap i diamantvärlden utan hittar du ett lägre pris så är är det med stor säkerhet lägre kvalité på den diamanten. Detta kanske inte är uppenbart innan man får se certifikatet med ALLA detaljer inte bara dem som visas upp på en hemsida.

  • Äldre 22 Oct 11:45
    #2

    Varning!! Jag var nära på att köpa från denne "Grossisten" som annonserar flitigt på blocket. Som väl är så undersökte jag saken närmare innan jag höll på att göra ett så fatalt misstag.

    De är ökända hos auktionsföretag och de av Stockholms handelskammare auktoriserade värderingsmän för att sälja diamanter med mycket låg kvalitet och även syntetiska diamanter (!) 

    Jag fick rådet att om man inte själv kan mycket om diamant ska man strängt låta bli eller konsultera med gemmolog innan affär.

    Se upp!

Svar på tråden Diamant ring från Grossisten