• Våffelstugan2012

    Skulle behöva lite tips...:-)

    Vårt bröllop kommer att vara i fjällen om bara några veckor. Alla gäster kommer att komma upp och bo i stugor och nu funderar jag på att jag gärna vill ställa in en liten Välkomstpresent till de kommer. Jag har redan tryckt upp fina "Välkommen kort" samt att jag även beställt en lite rolig "broschyr" (de hade extra billigt på Vista print och det var inget jag hade tänkt att göra men det var en rolig grej).

    Men det jag skulle behöva tips på är vad man skulle kunna ställa in/lämna till dem. Jag tänker mej att ställa in någon vinflaska (med "vår etikett" på, som vi beställt med egen text), och sedan kanske någon choklad eller så. Jag vill dock inte att det drar iväg i pris eftersom detta inte var ngt vi tänkt på från början. Först hade jag tänkt att lägga något på var o ens kudde exempelvis, men en del stugor kommer vi inte hinna in i, så det känns bättre att lämna över en fin påse med något i. Det är både barn och vuxna. Några tips på vad som skulle kunna läggas i påsen? Alla tips mottages tacksamt Glad

  • Svar på tråden Skulle behöva lite tips...:-)
  • Fjärilen

    Om det är barn med så kan man ju lämna lite varmchoklad mix (sån man blandar med vatten).  Kanske något litet block ljus. Engångstofflor och någon liten tvål kanske. Till barnen kan man ju köpa en liten leksak. Brukar vara mycket uppskattat.

  • daniiel

    Håller med om något dryckesalternativ till barnen kanske, alternativt en liten påse godis, tex Tom och Jerry påsarna som finns kostar bara ca 10-15kr/st och det är ju blandat godis. Underlättar ju då alla kanske inte har exakt samma smak :P

    Om du har nära till Ikea, så kanske ni kunde köpa såna här filtar och lämna? Känns som det kan vara mysigt med en varm filt uppe i fjällen :)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00070489/

    Tofflor var bra idé tycker jag. På Rusta hade dom rätt billiga tofflor, man behöver ju inte lämna alla 6 paren, utan kan dela upp, så gästerna får ett par var :)
    www.rusta.se/filttoffel_p74101223.html

    Ett fint ljus, tex detta (finns i flera olika färger)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90152046/

    Kanske en kortlek? Så gästerna alltid har något att göra :)
    www.rusta.se/kortlek_obergs_joker_p70600209.html

Svar på tråden Skulle behöva lite tips...:-)