• GuteCa­rra
    Äldre 3 Jan 17:02
    2820 visningar
    5 svar
    5
    2820

    Bröllopsbutik i stockholm??

    Åker till stockholm på semester imorgon och tänkte passa på att besöka en bröllopsbutik för att prova lite klänningar.


    Någon som kan rekommendera en bra butik? Vill inte att de skall kosta pengar att prova och helst inte va nån" jättefin butik". Då skulle jag bara känna mig obekväm tror jag :p


    Är på jakt efter en "ball gown" (heter de så? ) klänning om de kanske har någon betydelse ;)

  • Svar på tråden Bröllopsbutik i stockholm??
  • GuteCa­rra
    Äldre 3 Jan 21:00
    #1

    Ingen som vet en enda butik i stockholm??

  • aniara
    Äldre 3 Jan 22:18
    #2

    Det finns ju massor med butiker om du googlar. Söders högtidskläder, Stockholm Brud & Fest samt Bröllopskällan ligger alla nära varandra på Hornsgatan (t-bana till Hornstull). Lilly på Birger Jarlsgatan (t-bana till Östermalmstorg) är jättetrevlig. Du kan kolla deras utbud på www.lilly.nu. Sen finns det en massa andra butiker också.

  • GuteCa­rra
    Äldre 4 Jan 06:23
    #3
    aniara skrev 2012-01-03 22:18:26 följande:
    Det finns ju massor med butiker om du googlar. Söders högtidskläder, Stockholm Brud & Fest samt Bröllopskällan ligger alla nära varandra på Hornsgatan (t-bana till Hornstull). Lilly på Birger Jarlsgatan (t-bana till Östermalmstorg) är jättetrevlig. Du kan kolla deras utbud på www.lilly.nu. Sen finns det en massa andra butiker också.

    Tack för ditt svar :)


    Har googlat o hittat några, men hade varit intressant att höra vad folk har för olika erfarenhet av butikerna.


    Lättare att "sålla" och sikta in sig på vilken butik som är värd att leta upp :)

  • Äldre 17 Apr 15:18
    #4

    Hej. Jag såg ditt inlägg nu och det kanske är försent men jag ville bara tipsa om butiken där jag själv köpt min brudklänning. Den heter Zelini och ligger på Kungsholmen i Stockholm. Såååå himla trevlig butik och personal. Väl värt ett besök!

  • Äldre 15 May 22:54
    #5

    Finns en butik på söder nånstans, som heter Bridal outlet, fina klänningar till bra pris.

Svar på tråden Bröllopsbutik i stockholm??