• Fräkni­gafrök­en
    Äldre 16 Dec 22:34
    2769 visningar
    1 svar
    1
    2769

    Vill ha en enkel vigsel, tips?

    Jag och min sambo ska gifta oss borgligt i juli 2012. Vi ska vigas Trosa rådhus med bara de närmaste. Föräldrar, syskon med respektive, far och mor föräldrar. Vi vill ha det  enkelt och vill att firandet efter ska bli en enkel, fin och glädjefull stund för oss. Det behöver inte alls vara så pompigt eller dyrt, vi vill bara ha en mysig stund för att fira vår vackra dag! Men vi vet inte alls hur vi ska göra med firandet efter, vart eller hur.

    Vi har pratat om att ha bröllopsmiddag på Bomans hotell (med trerätters middag, tårta och allt) och vi har t.o.m. prel.bokat vår middag där ....men vi känner att det inte känns rätt. Trerättermiddag och allt, det känns för stort. Vi vill egentligen ha det enkelt och familjärt, kanske bara fika med bröllopstårta och godsaker. Men vart? Är det någon som har något tips på vad vi kan ha vårat bröllpsfirande i Trosa? 

    Tack på förhand!

    Blivande fru Johansson  Glad

  • Svar på tråden Vill ha en enkel vigsel, tips?
  • Nephel­e
    Äldre 1 Jan 20:20
    #1

    Har ingen aning om vilka möjligheter som finns runtom Trosa tyvärr, men vi ska grilla hos min sambos föräldrar, känns rätt för oss! Så kanske om ni kan hålla till hos nån släkting om ni inte själva har trädgård eller om ni får plats hemma hos er? Duka lite extra fint. Annars brukar det finnas billiga bygdegårdar eller andra lokaler att hyra in sig på.

Svar på tråden Vill ha en enkel vigsel, tips?