• augustesen

    Vilken tid ska ni gifta er?

    Vilken tid har ni bokat tid för vigsel?

    Vi valde mellan 13.00, 14.30, 16.00 och 17.30 - valet blev 16.00 men nu har jag börjat tänka om och funderar på att byta till 14.30. Kyrkan är i vanliga fall uppbokad mer än ett år i förväg men kom in ett återbud på 14.30 tiden dagen efter jag mailade till bokningsansvarig. Tror vi behåller vår tid men är inte 100%.

    Hur tänker ni - ska ni fotograferas innan eller efter, vad ska gästerna göra under tiden om ni har fotografering efter vigseln?

    Roligt att höra andras tankar och idéer.

  • Svar på tråden Vilken tid ska ni gifta er?
  • förlovadflicka

    Vi gifte oss 13:00 eftersom vi dels ville vara gifta större delen av dagen och dels skulle ha öppet hus efter vigseln innan bröllopsmiddagen på kvällen. Vi fotades innan och jag kan rekommendera tidig vigsel, jag hade ändå inte kunnat sova länge på morgonen, det var jätteskönt att få det "överstökat" :)


  • ungbrud

    Vi gifter oss kl 16.00 både ville ha det lite sernare och främst för att vi har planerat festen låååångt in på natten :D

  • fruhgan

    Vi gifte oss kl 14 och fotades innan.
    Vår dag såg ut så här innan vigsel: Vi gick upp kl 07:00 och åt frukost och dsuchade.
    Kl 8 kom min frisör/makeupartist och mannen åkte iväg för att hämta blommorna. Strax efter 9 var mitt hår klart och då kom mannen tillbaka med blommorna. S
    trax efter 10 var jag sminkad, påklädd och klar och jag och frisören/makeupartisten hade hunnit skåla i champagne. Mannen hade då hunnit  klä sig. Frisören/makeupartisten åkte därifrån strax efter 10 och jag och mannen fick en stund för oss själva - stunden när jag och mannen sågs när vi var uppklädda som brudpar den stunden var magisk
    Klockan 11 var det fotografering och vid 12:30 var fotograferingen klar och vi åt lunch.
    Efter det ,ca 13:00, fixade vi till det sista dvs bättrade på mitt smink, gick på toa, kollade så vi hade allt med oss (buketter och ringar) och sen åkte vi mot kyrkan. Vi var väl framme vid kyrkan ca 13:30 och smet in i kyrkan och träffade tärnan och musiker och prästen mfl. Kl 14 började vigseln.

  • daniiel

    Vi vigdes kl.13.00 och det var väldigt bra tid tycker jag. Vi hann i lugn och ro göra oss färdiga och alla gäster hann detsamma. Väl i kyrkan gick det fort, sedan fotades vi efteråt. Skönt, när närverna släppt och man är bara så glad och lycklig! :D Gästerna hade inga problem med att roa sig med lite att dricka, underhållning av toastpar och lite snacks.

  • Chicita

    Vi gifte oss 15:00. Det fanns tider 15, 16 och 17:00 när vi bokade, och jag ville ha den tidigaste eftersom vi skulle ha lite medeltida femkamp för gästerna efteråt och jag ville inte att det skulle bli så sent med maten.

    Vi fotade innan bröllopet eftersom jag inte ville riskera att ha sabbat makeupen eller vara rödögd. Jag ville inte heller känna mig stressad för att folk stod och väntade på oss.
    Men jag tror inte att det spelar så stor roll egentligen. Det går nog lika bra att gifta sig senare. Allt hänger nog på vilket upplägg man har på festen sen också. Ska man äta riktig mat eller ha lite lättare rätter alternativt te-bröllop?
    Sånt spelar in... Ibland kan man behöva informera gästerna om att det inte blir någon mastig mat så dom kan välja att äta något innan. Eller tvärt om, "det kommer bli sittande 7-rätters så kom hungriga" (*typ*)

  • Annixa

    vi gifter oss 15,30, fotar å gör allt sånt innan. sen vill jag att det ska vara mörkt ute, så efter vi är gifta träffas vi i logen å skålar å äter middag efter det. ska säga att vi gifter oss den 25feb

  • sollan

    Vår vigsel är klockan 15. Tyckte den tiden passade oss perfekt, ville inte ha tidigare. Ska fota oss före vigseln =)

  • Juni 2012

    Eftersom vi vigs av en vän så lät vi henne välja tid. Då hennes barnbarn tar studenten samma dag valde hon kl 10.00.
    Vi ska inte fotograferas. Vi har inga gäster. Vi ska bjuda på fika 2 dagar senare. :)

Svar på tråden Vilken tid ska ni gifta er?