• frumu

    är det för snabbt på??

    Jag ska fria idag:) och hoppas ju på ett JA. vet att både han ochj jag vill gifta oss på sommaren, tror ni det blir stressigt att redan gifta sig i sommar?? menar allt som måste fixas och styras med? vi ska ha ett rätt så litet bröllop typ 60 personer, ute, med grillbuffe. vill ju gifta mig i sommar men vill ändå inte stressa.

  • Svar på tråden är det för snabbt på??
  • Junibrud12

    Nej, jag tror inte det blir stressigt. Eller, att planera bröllop är väl alltid mer eller mindre stressigt, men jag tror lätt att ni klarar det. :) Lycka till med frieriet!

  • Chicita

    Allt blir vad man gör det till. 
    Men om ni inte ska hinna tillverka massor med saker innan, dekorationer, mm mm. Så är det nog inga problem.
    Det som kan vara problem är ju om ni inte hittar någon vigselförättare som är ledig den dagen exempelvis. Så ta reda på om någon kan viga er på planerat datum rätt omgående, och efter det så bör ni skicka ut inbjudningarna rätt snabbt också eftersom det är mitt i semestertider och folk kan behöva planera in så det passar med andra saker dom ska göra under sommaren... 

    Men sen är det väl bara själva hindersprövningen som ni ska hinna få  (den gäller bara i 3 månader ju så var inte för snabb med att beställa den, men vänta inte till sista sekunden heller). Och tid att förbereda maten, fixa sittplatser och lite sånt.

    Om du skulle ha frågat om ni skulle hinna med ett storslaget kyrkbröllop med sittande / serverad middag för 150 - 200 pers, tja då hade jag nog sagt nej. För om man inte har massor med pengar så man kan köpa allt man behöver och låta någon annan dekorera, fixa lokal, personal mm så behöver man mycket tid. 

    Ett bröllop kan man slänga ihop på en månad om man inte har superstora krav på lokaler, inbjudningar, vem som ska viga en, dekorationer mm mm. Det enda du inte kan påverka tiden på är hindersprövningen som sagt Flört 

  • frumu

    ok då får vi kolla upp det där med hindersprövningen :)

  • AndroSid
    Pörcy skrev 2011-12-04 15:22:05 följande:
    Vad svarade han???
    Jag kan nog skvallra och säga att han svarade ja, frumu har gjort andra trådar om det Flört
  • frumu

    Hihi japp det stämmer, han svarade JAA :) vi tänkte först gift oss i sommar med det är ju inte långt dit och vi känner både ekonomiskt och tidmässigt att vi ska ha bröllopet sommaren 2013 :) men man kan ju redan börja planera hur man vill ha det =D

  • Alicemom
    frumu skrev 2011-12-02 10:10:49 följande:
    Jag ska fria idag:) och hoppas ju på ett JA. vet att både han ochj jag vill gifta oss på sommaren, tror ni det blir stressigt att redan gifta sig i sommar?? menar allt som måste fixas och styras med? vi ska ha ett rätt så litet bröllop typ 60 personer, ute, med grillbuffe. vill ju gifta mig i sommar men vill ändå inte stressa.
    Min sambo friade till mig förre veckan, bröllopet blir den 5e maj, kyrkan är redan bokad, vi ska ha ett litet bröllop med bara fika efteråt, kommer ha ca 50-60 gäster.. tror inte det blir stressigt alls..:)
Svar på tråden är det för snabbt på??