• Yez
    Äldre 29 Nov 16:35
    40037 visningar
    77 svar
    -1
    77
    40037

    Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?

    Jag tycker att man alltid ska bära sin förlovningsring eller vigselring, men vissa tar av dom vid olika aktiviteter..

    Varför gör ni detta? Är det inte bättre att "vänja" sig att alltid ha ringen på, oavsett vilken aktivitet man gör?!

    Väldigt nyfiken på hur ni andra gör (:

  • Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?
  • Trivia
    Äldre 29 Nov 16:45
    #1

    Jag får inte ha min ring på mig på jobbet. Så då har jag inte så mycket val. Annars har jag den alltid på mig. Sen är det ju så att ringen kan skadas om man till exempel håller på med trädgårdsarbete med jord, sten och grus. Det tror jag är den främsta anledningen till att man tar av sig ringen. Man kanske inte vill riskera att få jätterepor i en ring som man betalat tusentals eller till och med tiotusentalskronor för...

  • Äldre 29 Nov 16:48
    #2

    Har vid väldigt få tillfällen tagit av mig min ring. 
    Jag tar sällan av mig mina smycken, för att jag då glömmer dem.
    Ringar (billiga från glitter etc.) har jag tagit av mig och glömmt/tappat bort. 

    Var lite orolig att det skulle bli så med förlovningen, men den sitter så bra att jag glömmer bort den. 
    Vilket man ibland kan höra. Vänsterhänt som jag är händer det att man på automatik tex sopar undan vatten
    från diskbänken eller liknade, resultat att ringen skrapar emot. 

    Men de tillfällen jag tagit av ringen har varit mest av rädsla att repa den (sist när jag skurade badkaret)
    eller om folk vill titta på den.  

  • annapa­nna88
    Äldre 29 Nov 17:16
    #3

    Jag kan ha min ring på mig mycket just nu då jag är student. Men innan, och även när jag är klar kommer jag ha ett arbete där man inte får ha ringar på sig. På min fritid har jag oftast ringen på mig, men håller jag på med något smutsigt, typ trädgårdsarbete tycker jag det känns bättre att inte ha den.

  • Fröken Sassa
    Äldre 29 Nov 17:19
    #4

    Tar av min mest hela tiden men det har med mitt arbete att göra. Jobbar som sjuksköterska och får således inte ha smycken på händerna. Stör mig inte alls att ta av och på, tvärtom så "sparar" man den lite så att den håler sig fin och blank. Dessutom är det lite lyxigt att när man sen är ledig får ha på sig den heeeela tiden :)

    Det enda jag nojjar över är att jag kommer förlägga den någonstans..... Har alltid ring-askeni väskan så den alltid ligger på samma ställa, väl skyddad.

  • FelizL­ane
    Äldre 29 Nov 17:20
    #5

    Måste ibland ta av mig den i arbetet.. Ibland när jag ska vara mycket i vatten. Men annars är den på jämt.

  • Anna88
    Äldre 29 Nov 18:17
    #6

    Som Fröken Sassa jobbar jag också inom vården och tar av mig ringen när jag jobbar och visst känns det extra kul att sätta på den varje gång man är ledig sen. Jag tar också av mig ringen när jag tränar styrketräning eftersom ringen lätt blir missformad och repig då. Det stör mig inte alls att ta av mig ringen eftersom jag gör det för att skydda den. En tid hade jag ringen i halskedja på jobbet eftersom jag ibland jobbar 24h och ibland flera dygn efter varandra och ville ha ringen med mig men det slutade jag med när kedjan en gång gick upp så då tyckte jag att den istället får vara i tryggt förvar nån annanstans. 

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Nov 18:23
    #7

    Jag tar av mina när jag diskar, städar, tränar, duschar och badar eftersom jag inte vill att de ska bli repiga och slitna i onödan. Sover också med ringarna av eftersom jag inte vill ha svamp där de sitter eller att de ska "växa fast" och jag inte kan få av dem, kan bli äckligt ;P


  • sofi 88
    Äldre 29 Nov 18:26
    #8

    Jag tar av mig ringen när jag diskar, lagar mat om jag håller på å gräver med händerna i maten (eftersom det ALLTID blir smuts under ringar, även om man inte ser det, därför man inte får ha i vården...) och när jag tränar på gymmet. Anledningar är att jag inte vill repa mer än onödigt och att man ska jobba med rena händer vid matlagning :) Men mitt ringfinger har trots mitt av och påtagande vant sig alldeles utmärkt vid ringen. 

  • Äldre 29 Nov 18:27
    #9

    jag jobbar inom vården så jag måste göra det av hygieniska skäl.. och de (väligt) få gånger jag bakar och måste blanda degen med händerna, är dels lite ohygieniskt, men oxå väldigt besvärligt att få bort all kladdig deg från ringen. :P annars har jag på mig den jämt! min m2b däremot har väldigt sällan på sig sin. men det är jag helt ok med :)

  • Äldre 29 Nov 18:29
    #10
    filibustern skrev 2011-11-29 18:27:23 följande:
    jag jobbar inom vården så jag måste göra det av hygieniska skäl.. och de (väligt) få gånger jag bakar och måste blanda degen med händerna, är dels lite ohygieniskt, men oxå väldigt besvärligt att få bort all kladdig deg från ringen. :P annars har jag på mig den jämt! min m2b däremot har väldigt sällan på sig sin. men det är jag helt ok med :)
    dock kan jag ju nämna att jag för tillfället pluggar till sjuksköterska.. så mellan somrarna blir det nästan inge jobb och då har jag alltid på mig ringen :)
Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?