• frumu

    Hur friade ni?

    ska fria till min sambo, har köpt en ring och hans håller dom på att smällta ner av mina gamla smycken :) undrar hur era frierier var? hade inte tänkt att åka iväg på någon resa eller så, rätt enkelt men mysigt. förslag??

  • Svar på tråden Hur friade ni?
  • LalskarE

    Vet inte om mitt förslag är enkelt eller mysigt ur ditt perspektiv. Men för mig så är det enkelt mysigt och lite romantiskt ;). Jag ska i alla fall göra så här:

    Jag har fixat barnvakt till detta och när han kommer hem så ska han följa ett snöre genom hela huset. Allteftersom han följer snöret så kommer han att få olika kort (med nummerordning). vid varje kort finns även en blomma. På varje kort kommer det stå en del av en sång som sen flätas ihop till en hel sångtext (sången har jag inte skrivit själv utan den är kopierad).

    Vid snörets slut så väntar jag, med ringarna. När han kommer fram till mig så frågar jag honom om han vill gifta sig med mig.

    Sambon vet att jag ska fria, men han vet inte när var eller hur. Så detta kommer att bli en överraskning för honom.  


  • anks

    Våran var spontant som f"n. 
    Vi hade en underbar kväll på en brygga nere vid sjön. Solnedgång, vin, spelade gitarr och sjöng.
    Inget ovanligt, vi har gjort såna saker hela sommaren. Men just den kvällen blev oväntat.
    Med den mest perfekta solnedgången man kan tänka sig i bakgrunden.
    Och han gick ner på knä(så tramsigt, men ack så underbart). 
    Inga ringar då, bara frågan om jag vill gifta mig med honom. Vi beställde ringarna tillsammans sen för att båda skulle vara nöjda=)
    Det var helt magiskt.

     

Svar på tråden Hur friade ni?