• Beea93

    Pyssel askar/påsar: Har ni några tips på hur man kan göra snygga askar/påsar att ge till varje gäst?

    Lägg in bilder och ideer på hur man kan göra lite roliga, helst udda askar/påsar  att lägga i någon present till gästerna!? Behöver verkligen tips! :)) Tack på förhand!

  • Svar på tråden Pyssel askar/påsar: Har ni några tips på hur man kan göra snygga askar/påsar att ge till varje gäst?
  • daniiel

    Detta är ju en vanlig liten ask, men jag tyckte idén om att använda papper med en kärleksdikt på var väldigt mysig och även lite annorlunda :)



     


    Detta tycker jag också var en rolig idé, med små burkar :) Finns ju såna burkar på tex Ikea, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40064702/



    Eller kanske ge bort en liten växt? :)



     


    Varför inte glasunderlägg? Finns ju även det billigt på Ikea, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10175240/



     


    Är man huslig, så kan man ju göra tex egen sylt eller marmelad.




     


    Eller cakepops? Man behöver ju inte göra i bröllopsutstyrsel, utan kan ju göra lite enklare :P



    Kanske något drickbart, tex en god teblandning :)



     


    När det gäller te, så skulle man ju kunna köra en sån här, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/46956800/ tekula och fylla med te, sedan bara knyta en fin rosett runt om :)


  • Beea93

    Vilka härligt många och roliga ideer! Tack så mkt!Glad Hoppas jag kan klura ut hur man ska göra påsarna och askarna på bilderna:))


    Kärlek
  • Fjärilen
    Beea93 skrev 2011-11-16 18:48:50 följande:
    Vilka härligt många och roliga ideer! Tack så mkt!Glad Hoppas jag kan klura ut hur man ska göra påsarna och askarna på bilderna:))
    Kärlek
    Om det var någon bild som jag visade så är alla från martha stewarts hemsida där det finns templates och instruktioner.

    Lycka till 
  • Juni 2012

    Jag ville ge bort hemkokt kola och saft i present till en bekant i höstas. Jag googlade "notblad" och anpassade bilden tll en a4. Skrev ut och vek en påse. Jag kan skicka en länk till hur man gör, om du vill?


Svar på tråden Pyssel askar/påsar: Har ni några tips på hur man kan göra snygga askar/påsar att ge till varje gäst?