• Reubert

    Ringar efter frieri?

    Hej alla!

    Jag har en liten fundering:


    I och med att min sambo har en liten designersjäl och jag själv är lite fyrkantig, så tycker jag det är svårt att välja ringar som hon också skulle tycka om. Jag hade helst velat att vi valde ut förlovningsringarna tillsammans. Å andra sidan hade det varit kul att förlova sig den 11e nu. Hon är speciellt glad i siffersymmetrier och tjuter glatt till ibland när hon råkar titta på klockan vid t.ex 10:01. (Japp.. hon är söt på det sättet ;) ) Så den 11e hade som sagt passat fint, och jag tänkte överraska henne genom att svepa iväg henne efter jobbet till en mysig restaurang och sedan spa och fria.


    Det jag undrar är vad ni tycker; kan man fria utan ring? Kommer vi med gott samvete att kunna gravera in den 11e i ringarna trots att de inte var med vid själva friandet? Det är ju klart upp till oss egentligen, men vad hade ni tyckt?


    Mvh
    R

  • Svar på tråden Ringar efter frieri?
  • Paris 111202

    Absolut! Det är många som friar utan ring, och sen går och väljer ut ringarna tillsammans. Min sambo friade till mig med en leksaksring som han hade tagit från jobbet (han jobbar som tandläkare), det tyckte jag var jättekul och gulligt. Har kvar leksaksringen i en låda som ett minne, fast vi har riktiga ringar nu.

  • Reubert

    Hehe, va fint.
    Tack för svaret, och hoppas ni får en fin bröllopsdag i Paris :)


    /R

  • Fiaa

    Min gubbe friade åt mig också utan ringar, då gjorde vi egna istället av björkkvistar.. Lite kul, då vi sparade dessa och ramade in till en tavla :) lycka till!! :)

  • förlovadflicka

    Jag hade blivit jättebesviken om min man hade köpt ringar utan att jag fick vara med, han friade spontant (fast hade egentligen tänkt göra det senare) och sedan gick vi och köpte ringar dagen efter :)


  • Reubert

    Tack för alla svar
    Jag ska nog låta bli att köpa ringar i förväg då ja :)
    Ska bli kul att titta på ringar sen :)


    /R

  • Lodjuret

    Min fästman friade utan ring. Han vågade väl inget annat, stackarn ;). För mig var är det frågan som är viktig och ringen kan man köpa sen. Jag har faktiskt efter nästan 3 månader som förlovade inte fått min ring då jag inte hittat rätt än. Jag har en annan ring på det fingret för utan vill jag inte vara. Lycka till med frieriet!

Svar på tråden Ringar efter frieri?