• Karolajia

    Förlovningsfest

    Hej!

    Jag tänkte höra hur folk har gjort med sina förlovningsfester. Vi tänkte kombinera förlovnings- och inflyttningsfest då jag tycker båda de stegen symboliserar två stora steg mot vår gemensamma framtid och självklart är det något jag vill dela med mina närmaste =)

    Den stora frågan jag tänkte höra är väl vad man kan göra för att skilja det här från en "vanlig" fest? Hur har ni gjort? Eller har ni bara några roliga idéer generellt? Jag är en sucker för amerikanska filmer och där känns ju alltid engagement partys väldigt storslagna. Och jag gillar storslaget! Så nu får ni väldigt gärna hjälpa till att göra det storslaget för vår fest!

    <3 

  • Svar på tråden Förlovningsfest
  • annapanna01

    Vi hade vår förlovningsfest efter vi hade kommit hem från vår resa till Paris, vart vi förlovade oss. Vi hade festen i en vacker lokal med våra närmaste. Bjöd på 3 rättersmiddag, bubbel mm mm. Aktiviteterna för kvällen var mest att umgås, men vi hade även olika sällskapsspel och karaoke för att lätta upp stämningen då inte alla kände varann. Blev riktigt lyckat :)

  • Karolajia

    Låter väldigt trevligt. Jag hade dock tänkte mig en väldigt enkel avslappnad fest, med dricka och tilltugg men ingen seriös mat tror jag. Nära vänner och familjen. 

    Funderade på att ha något bildspel med bilder på mig min M2B eller liknande. Något som verkligen symboliserar att det är oss det handlar om på vår förlovningsfest.

    Nu kommer vår fest bli väldigt försenad då vi förlovade oss för 2 månader sen idag. Men vi har inte hittat en lägenhet ännu så det ligger minst 3 månader framåt i tiden. Dessutom pluggar jag i Helsingborg medan M2B bor i Sthlm (där vi letar bostad) men tid har vi hursomhelst gott om så jag känner ingen stress inför det =)

Svar på tråden Förlovningsfest