• Frida87

    Lycka!

    Hej alla,

    Ville bara skriva av mig lite... Min underbara pojkvän (nu blivande man) friade till mig i helgen pa det mest romantiska sätt!
    Kanske dock maste börja med att förklara att vi bor i Tyskland sa det saknas en ring över a:et ibland ;) men det kommer ni snart att märka. Ber om ursäkt för detta.

    Ville bara berätta hur underbart han gjorde sitt frieri!

    Jag fyllde ar förra veckan och i present fick jag en resa till Prag, blev saklart superglad!

    Pa fredagen i bilen var min älskling som förbytt. Vi handlade mat pa Burger King och han spillde först ut hamburgaren i knäet, hade sedan ner mina pommes i mitt knä. Jag som da fick nog av att äta och köra samtidigt bestämde att vi skulle stanna och äta utanför bilen. När vi kommer ut ur bilen spiller han ner hela bilen med hamburgare ocksa. 
    Han byter därefter skjorta och lyckas sedan i bilen spilla ner skjortan med glass.. Jag blev fran början upprörd men mot slutet var det mest komiskt.

    När vi väl kom fram var det ganska sent och vi fick da veta att vi hade blivit uppgraderade till en delux suite (trodde i min enfald att det berodde pa att jag hade fyllt ar). Vi fragade om en bra restaurang och blev rekommenderad en fantastisk italienare som var belägen i ett vacker valv. Helt otrolig mat och fantastiskt romantiskt! En underbar kväll!

    Pa lördagen sedan sa gjorde jag nog allt för att sabotera för min ängel. Började med att jag tyckte att vi ju kunde ga hem till hotellet tidigare för att träna. Sedan föreslog jag att varför inte äta en tidig lunch och hoppa frukosten. Tillsist lyckades jag även kläcka ur mig  "maste vi se Karlsbron idag.. vi kan väl ta den imorgon".

    Min älskling lyckades dock pa ett smidigt sätt fa mig pa bättre tankar. Vi började dagen med lite fruksot pa stan och därefter shopping, underbart för en smärre-shopaholic som jag själv. Runt 14 sa föreslar min ängel att vi kanske skall ga och titta pa Karlsbron. Jag säger da (som jag nämnde ovan) att vi kan ju ta det en annan dag (vi skulle vara där till pa mandag). Min Älskling tjatar sig till att vi skall ga och se den idag och sa gar vi dit. 

    Jag hade aldrig tidigare varit i Prag men min pojkvän har varit där tidigare sa när vi väl är framme vid bron sa säger han att vi skall ga in i ett hal i ett av tornen. Sag väldigt suspekt ut tyckte jag själv men gick in. Därinne var det trappor upp till en utkiksplats. När vi kom upp var vi nästan helt ensamma men jag börjar fraga runt bland övriga turister om de kan ta ett kort pa oss. En underbar dam lyckas ta tva fina foton av oss innan hon gick ner.  Vi fortsätter sedan att se pa utsikten och när jag har tittat ut genom en av gluggarna där man har utsikt över hela floden och slottet sa när jag vänder mig om star älsklingen där pa knä med ringen jag sa att jag gillade sa mycket!!!:D 

    jag blev helt till mig sa vet inte riktigt vad jag fick fram i det ögonblicket men ett ja var iaf helt självklart! Vi bada var sa lyckliga att vi skakade sa att fa pa ringarna var inte det lättaste. När ringarna väl var pa berättar han att han har bokat en lunch pa en vacker terrass med utsikt över hela staden. Han fortsätter även med att tillägga att han bokat kyrkan jag drömt om (jag har alltid velat gifta mig i Storkyrkan i Stockholm där jag ocksa är döpt och där mina föräldrar gifte sig). Vi hade pratat kort om datum under 2013 och jag hade tyckt att lördagen den första juni vore mysigast. 

    Sa han hade bokat bägge tiderna under detta datum (sa far vi välja vilken senare)! Nu skall vi alltsa gifta oss den  1 juni 2013 i Storkyrkan i Stockholm!

    Dagen fortsatte med champagne och underbar 3-rätters lunch i stralande sol och 30 gradig värme. Därefter fick vi även champagne av hans mamma och systrar som de hade beställt till vart hotellrum :D! Dagen avslutades pa en underbar restaurang och med ännu lite mer champagne!

    Jag kunde inte ha önskat mig en bättre fästman eller en bättre förlovningsdag!

    Tack för att jag fick dela med mig av denna fantastiska upplevelse till er:D!   

  • Svar på tråden Lycka!
  • aniara

    Stort grattis!

    Och jag känner igen det där med att nästan sabotera frieriet ;)

Svar på tråden Lycka!