• Nilsson

    Hjälp.. är det ok att fria med fel ring?

    Hej, jag har tänkt fria till min underbara tjej i dagarna. Men den ringen som jag vill köpa till henne finns inte i hennes stl. Tycker ni att det e ok om jag köper samma ring men i en mindre stl och säger till henne att hon få det riktiga om ca en vecka?


    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Hjälp.. är det ok att fria med fel ring?
  • MagicBride

    Det beror så himla mycket på vad din tjej är för typ av person. För min del skulle det inte spela någon roll. Min man friade till mig med en 5-kronors automat-ring så att jag skulle få vara med och välja riktiga ringen själv sen, och inte blev jag mindre lycklig för det


  • aniara
    MagicBride skrev 2011-09-13 07:38:03 följande:
    Det beror så himla mycket på vad din tjej är för typ av person. För min del skulle det inte spela någon roll. Min man friade till mig med en 5-kronors automat-ring så att jag skulle få vara med och välja riktiga ringen själv sen, och inte blev jag mindre lycklig för det
    Och min friade med en ring gjord av tvinnat græs Skrattande Vi gick tillsammans och bestællde ringar veckan dærpå.
  • Vott

    Ja det här beror helt klart på tjejen. Har hon hintat om hur hon vill ha det? Jag tror det vanligaste, när mannen överraskningsfriar, är att han har en billig låtsasring och sen att man väljer ringar tillsammans. Men en fejkring kan väl duga i väntan på den riktiga.

    Men som sagt det beror på tjejen. 

  • majflicka
    Nilsson skrev 2011-09-13 01:29:41 följande:

    Hej, jag har tänkt fria till min underbara tjej i dagarna. Men den ringen som jag vill köpa till henne finns inte i hennes stl. Tycker ni att det e ok om jag köper samma ring men i en mindre stl och säger till henne att hon få det riktiga om ca en vecka?


    Tacksam för hjälp!


    Om du vill fria innan den kommit föreslår jag att du istället för en likadan ring men för liten tar ett billigare/skojigt substitut såsom beskrivits ovan. Men annars om det bara är 1v tills hennes ring kommer kan du kanske vänta tills du har the real deal ;) Det kommer bli fantastiskt och ett minne för livet för er hur ni än gör!! Lycka till! =)
  • masz

    Men en vanlig ring kan man ju förstora/förminska? Så då kan man ju ta den rätta i fel storlek och fixa det senare. Det kan ju inte ta så lång til att ändra storlek på en ring. ?

    Dock hade jag inte brytt mig om vad det var för ring! Men det är ju som sagt skillnad från person till person.

  • citrondoft

    Min sambo friade med en tom ask eftersom han vet att jag vill vara med och bestämma. Men blev lika glad även fast den var tom! 

  • Vi2alltid

    Min man friade med en atrapp - fejkring, som han lånade från butiken. Den såg alltså ut som en riktig men var inte äkta. Det var hans förslag på ring men ville att jag skulle få vara med och bestämma. Det blev att vi valde den i alla fall sen, men jag uppskattade mycket att han gjorde så!

  • Moster Stina

    Absolu inga jag känner som är äldre än jag har friat med ring. Tror den traditionen har blivit mer allmän sedan folk översatt vad de sett i amerikanska serier och filmer.

  • MsChevy

    Skaffa en symbolisk ring till frieriet, t ex en leksaksring eller en attrapp från butiken. Så gjorde min sambo. Han hade valt en ring men hade en oäkta med ifall ringen var fel storlek eller om jag ville ha en annan. 
    Vi valde en annan ring för den han valt skavde så på mina fingrar. Men nu har vi världens finaste ringar som är egen designade o unikaSkrattande 

  • Ankis88

    Håller med att det är bättre med en fejkring än en för liten ring.
    Lite jobbigt att bara kunna titta på den utan att trä den på. Dessutom så kan man behålla feikringen som ett minne  

  • Å och D

    Varför inte bara en bild på ringen inklistrad i locket på en ringask?

Svar på tråden Hjälp.. är det ok att fria med fel ring?