• GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Mån 12 sep 2011 08:34 Läst 487508 gånger Totalt 1970 svar
    Mån 12 sep 2011 08:34

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Mån 21 apr 20:02 #1951

Nu rullar det visst bara på, särskilt om man är sjuk och inte kan vara ute i det fina vädret.. det här är mitt och fästmannens "bordplaceringskort", som kommer sitta mellan två pinnar som är nedstuckna i två minikrukor :) Pennan satte jag dit för att demonstrera storleken :)

• Mån 21 apr 21:58 #1952

Någon som har tips på servettringar? :) Vi ska ha ett sommrigt, romantiskt pastelltema.

• Mån 21 apr 22:05 #1953

I helgen pysslande jag ihop våra inbjudningskort. Skitkul var det! Känner mig jättenöjd.

• Lör 3 maj 17:47 #1954

Här är våra inbjudningskort som jag har designat själv :) Jag satte sedan ett guld-skimrande papper emellan, så att det blev som en ram på ca 1 cm. Har tyvärr ingen bild på detta.
    Just nu håller jag på med vigselprogrammen och festprogrammen då jag är världens veligaste, petigaste person och tar tusen år på mig att bestämma mig haha! 

Framsida:

Baksida:

• Mån 5 maj 09:08 #1955
    MrsP93 skrev 2014-04-21 21:58:23 följande:

Någon som har tips på servettringar? :) Vi ska ha ett sommrigt, romantiskt pastelltema.

Hej.
    Jag har gjort dom här servettringarna av avkapade pappersrör som jag sedan målat lila och limmat fast en pärla på. Jag tycker själv att dom blev ganska fina.
  • Mån 5 maj 09:39 #1956

Här kommer det lite smått och gott som jag arbetat med de senaste månaderna :)

Blommor till bordsplaceringen

Placeringstavlan in progress

PomPoms som kommer att var aca: 70 stycken :P

Korgar för bra att ha sakerna samt för de dekorerade såpbubblorna.

Sist men inte minst ljusen och bordsplaceringarna :)
    Jag är så nöjd med mitt arbete även om de lila nyanserna skilljer sig från varandra så känns det omöjligt att få exakta färger..... Till alla detaljer och dukningar mm.

Bröllopsplanering
  • Mån 5 maj 20:23 #1957

Tänk om gästerna förstod hur mycket tid som finns bakom allt pyssel?

Jag tycker mycket om att göra saker själv och inför vår dag förra sommaren så satt jag och pyntade tändsticksaskar, placeringskort, tavlor, toalettskyltar mm

Jag ville att det skulle kännas helhjärtat och att varje gäst skulle känna sig viktig och uppskattad.

Varje "kuvert" skulle kännas varmt välkomnande och resten av dekorationerna också.

Men det var nog bara min nygifta kompis som satt och funderade på hur mycket tid som låg bakom det hela och hon sa det själv också samtidigt som hon höll upp sitt placeringskort. "Tänk om de andra visste hur många timmar det ligger bakom att göra endast dessa placeringkort till alla gäster!"

Men visst, det viktiga var inte att alla skulle vata hur mycket jag jobbat för att få till det. För den biten gjorde jag ju med glädje! Förberedelserna var ju en stor del av själva bröllopet, att få njuta länge av dagen som skulle komma :)

Huvudsaken var ändå att alla hade det bra då de kom för att dela dagen tillsammans med oss.

• Tis 13 maj 22:40 #1958
    FrökenSöt skrev 2013-12-22 10:57:41 följande:

Nu är inbjudningarna äntligen färdiga och utskickade! Temat är spets och marinblått :)

Hur har du gjort "Inbjudan" och datumet. Är det embossingmetod eller klistermärken kanske?
  • Fre 23 maj 08:49 #1959

Jag sydde en ringkudde igår
  • Fre 23 maj 10:10 #1960

Jättefin.

• Fre 6 jun 14:39 #1961
    marie 81 skrev 2014-05-13 22:40:27 följande:
    Hur har du gjort "Inbjudan" och datumet. Är det embossingmetod eller klistermärken kanske?
    Det är embossing :)
  • Sön 15 jun 14:07 #1962

Våra kubbljus som ska stå på borden! sen ska vi pynta några vaser i samma stuk o sätta rustika tags på vattenkaraffer.. vi har grönt tema med inslag av romantik o jute

• Sön 22 jun 18:14 #1963

Hej!

Vi gifte oss 17 maj i år, och hade blått, vitt och silver-tema!

Då jag är en hästtjej så hade vi dessutom vit-sprayade breyer hästar

På samtliga bord! ????

Vi hade i övrigt gjort programmen själva!

Lycka till alla blivande brudar!

• Sön 22 jun 18:17 #1964
    Emmieinwoonderland skrev 2014-06-22 18:14:24 följande:

Hej!

Vi gifte oss 17 maj i år, och hade blått, vitt och silver-tema!

Då jag är en hästtjej så hade vi dessutom vit-sprayade breyer hästar

På samtliga bord! ????

Vi hade i övrigt gjort programmen själva!

Lycka till alla blivande brudar!

Märkligt ... Försökte lägga ut bilder ..men det ville ej ha sig...
  • Fre 27 jun 21:14 #1965
    MrsP93 skrev 2014-04-21 21:58:23 följande:

Jag ska bara rulla ihop servetterna och knyta runt med naturtråd. Man kan ju knyta med garn i valfri färg också :)
  • Sön 29 jun 21:45 #1966

Håller på att fixa pom poms. På bilden ljusgula och ljuslila (som nog är mer rosa, till mitt förtret. Men de duger ändå). Sedan kommer jag komplettera med massa i ivory.

• Sön 29 jun 21:47 #1967
    Klaradal skrev 2014-06-29 21:45:57 följande:

Håller på att fixa pom poms. På bilden ljusgula och ljuslila (som nog är mer rosa, till mitt förtret. Men de duger ändå). Sedan kommer jag komplettera med massa i ivory.

Meh! Glömde bifoga bilden... :D

• Sön 29 jun 21:57 #1968
    aminis skrev 2014-06-27 21:14:15 följande:
    Jag ska bara rulla ihop servetterna och knyta runt med naturtråd. Man kan ju knyta med garn i valfri färg också :)
    Så där kommer vi också att göra.
  • Mån 28 jul 20:42 #1969

Nu är vi gifta!!! Det vara magiskt och såhär såg vårt pyssel (festhäften och servettringar med tags) ut när det prydde vårt bord den 19de juli.
  • Tis 29 jul 09:07 #1970
    mitt lilla pyssel en kväll. abbas romburkar får bli värmeljushållare (jag vet risken med sprucket glas) några små likörflaskor får bli ljusstakar, och andra små udda burkar får bli små vaser^^
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Pyssel & presenter

Innehåll

Missa inte

Vinn smycken med din sommarbild

Hitta lokala företag

Alltid aktuellt på vigsel

Tips för festen

Alltid populärt på mode

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Annat innehåll

Dagens fråga

Regnar det hos dig nu

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.

Senaste artiklar