• ninnie
    Äldre 6 Sep 21:36
    7953 visningar
    8 svar
    8
    7953

    Bröllop i fjällen

    Efter 7½ år tillsammans , 5½år som förlovade, och 2 barn har vi äntligen bestämt oss föratt gifta oss :)
    Bröllopet kommer att stå den 27 jan 2012 i Fjällkapellet på Idre Fjäll!
    Nån mer som planerar bröllop i fjällen eller på någon annan semester????

  • Svar på tråden Bröllop i fjällen
  • hedvig­007
    Äldre 6 Sep 21:57
    #1

    Efter 8 år tillsammans och 2 barn gifter vi oss på Saltoluokta fjällstation om 1½ vecka! Eller, rent juridiskt är vi redan gifta, eftersom jag inte ville gifta mig kyrkligt och det blev så krångligt att få till det med båttider och annat med borgerlig vigsel. Men det blir en liten egenkomponerad ceremoni ändå. Känner mig lite smått elak som drar ut folk i ödemarken på det här sättet, men för Mannen så var det enda alternativet. Dessutom blir det i stort sett bara familjen och dom kommer ju ändå! Ska ni ha stort bröllop?

  • ninnie
    Äldre 7 Sep 19:56
    #2

    Det låter jättemysigt!! Nä,  det blir inget stort bröllop.. Eftersom vi bor nere i Skåne har vi valt att bara bjuda upp våra föräldrar... Vi ska vara där i en vecka o ¨så har vi hyrt en stuga till föräldrarana tors -sön... Blir enkelt,mysigt o romantiskt.... man blivande man ville absolut inte ha något stort bröllop...

  • Sommar­brud
    Äldre 7 Sep 20:00
    #3

    Vi ville också gifta oss i idre men fick planera om :/ Men det är så fint där. Vart ska ni äta efter ? (om ni ska det)

  • ninnie
    Äldre 13 Sep 07:57
    #4

    Åh, vad synd! Vi älskar Idre Fjäll! Vi har varit där varje vinter sen vi träffades 2004! Bröllopsmiddagen blir på PW Hotell!

  • aniara
    Äldre 13 Sep 08:48
    #5

    Vi funderade ett tag på att gifta oss i Storulvån i Jæmtland men det blev inte så. Åh, høstbrøllop i fjællen! Drömmer

  • hedvig­007
    Äldre 13 Sep 09:53
    #6

    Nu åker vi! Bilen är fylld till bristningsgränsen! Vi får några dagar själva och på torsdag börjar familjen anlända.

  • Våffel­stugan­2012
    Äldre 13 Sep 21:36
    #7

    Efter 20 år tillsammans firar vi med bröllop i Lofsdalen (inte så långt från Idre ) den 3 februari. Vi har varit där några gånger och vi har båda verkligen fastnat för den lilla byn! Vi har pratat om bröllop tidigare men då aldrig riktigt kommit överens om hur vi vill ha det, men så en dag slog det os bara "varför har vi inte tänkt på detta förut, där vi trivs så bra". Vi bestämde datum i januari och då kändes det som att det var en hel oändlighet dit, men nu tycker jag tiden går riktigt fort! Det är många som kommer vara där hela veckan tillsammans med oss, vilket vi inte trodde det skulle vara, men som verkligen är jättekul! Vi ska ha vigseln utomhus o just nu är ett stort frågetecken hur vi ska göra med musik uppe på fjälltoppen... (innan vi går inomhus för festen)...

  • Äldre 22 Sep 10:23
    #8

    Hej

    Såg att ni gift er i Våffelstugan 2012. Jag och min sambo skall Gifta oss där i Januari.
    Vi har problem att hitta präst. Har du något bra tips? Mottager gärna tips och ideer om hur ni gjorde

    Tack på förhand för svar.

    Cissi

Svar på tråden Bröllop i fjällen