• Fröken Emma
    Äldre 28 Aug 21:14
    32290 visningar
    114 svar
    114
    32290

    Vilket färgtema har du och varför?

    Hur kom du/ni fram till just dom färgerna?
    Har du bilder?

    Följer du färgtemat från inbjudan-dekoration-brudbukett-program-tackkort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-28 22:19
    Grönt är ju en ganska genusneutral färg. Därför ganska vanlig tyvärr.

    Vadsäger respektive om färgvalet om ex rosa o lila mm?

  • Svar på tråden Vilket färgtema har du och varför?
  • Jag han
    Äldre 29 Aug 06:15
    #21

    Vi hade rosa och champagne/guld. Rosa var jättelätt att hitta i allt ifrån kläder till dekoration och blommor. Champagne och guld var mycket knepigare.. Men vi fick ihop det till en bra kombination ändå tycker vi.


    När vi dukade var det lite svårt att inte få det till att se ut som ett barndop när allt rosa kom på plats. Vi hade bla köpt tusen rosa blomblad (fejk), som vi fick skippa.

  • Jag han
    Äldre 29 Aug 06:19
    #22
    Jag han skrev 2011-08-29 06:15:13 följande:

    Vi hade rosa och champagne/guld. Rosa var jättelätt att hitta i allt ifrån kläder till dekoration och blommor. Champagne och guld var mycket knepigare.. Men vi fick ihop det till en bra kombination ändå tycker vi.


    När vi dukade var det lite svårt att inte få det till att se ut som ett barndop när allt rosa kom på plats. Vi hade bla köpt tusen rosa blomblad (fejk), som vi fick skippa.


    nu är det för tidigt på morgonen, så jag svarade inte något vidare bra på dina frågor märkte jag :)


    Varför vi valde färgerna var för att jag älskar rosa. Mannen tyckte färgvalet var ok. Hade tänkt ha grönt med också, men ville ha det lite varmt och "ljuvt". Gillar kombinationen av de svaga, bleka men varma färgerna.


    Vi försökte följa färgtemat i det mesta. Blev i inbjudningskort, våra kläder, blommor, dukning, tårta, bil och lite annat. Vi blev jättenöjda!


     

  • Fröken Emma
    Äldre 29 Aug 08:21
    #23
    förlovadflicka skrev 2011-08-29 00:50:52 följande:
    Jag tycker inte det verkar vara så många som har grönt som färgtema, mer vanligt med rosa då... Och även om rosa är en färg som passar bra på många killar och min blivande är jättesnygg i rosa t-shirts och så så tycker jag det hade känts konstigt att ha rosa i vårt färgtema, för det är (tyvärr) en färg som förknippas väldigt starkt vid tjejer. Jag uppfattar det ofta som att det blir lite betoning på det kvinnliga när man har "kvinnliga" färger, och jag tycker att det ska vara bådas lika mycket.... Självklart finns det bröllop med rosa som färgtema som är bådas dag lika mycket, men ni kanske förstår vad jag menar? Vi har höstfärger som rött, orange och gult och jag tycker det känns bra, för även om rosa är en jättefin färg så hade det känts konstigt att gå med sötnosen och bara köpa en massa rosa saker... Ok, det här blev flummigt, är trött, men jag tycker det är bra att ta lite könsneutralt, dessutom kommer man ifrån det där rosa, fluffiga, sliskiga, det är inte så romantiskt som man kan tro... :)
    Ja, jag förstår vad du menar, och exakt så tänker jag. Sedan är jag inte så värst "rosaaktig" av mig men jag tycker det är fint!

    VI lutar åt blått, grönt o gult. Vi ska ha skärgårdstema...vatten gräs o sol/solrosor.
  • Charmi­na
    Äldre 29 Aug 08:36
    #24

    Vi hade krämvitt, beige, champagne och guld i vårt tema.
    Vi valde det då vi hade ett sommarbröllop och ville ha en stilren och fräsh känsla.
    Inbjudningskorten var i krämvitt med guldtext, banden i beige och champagne.
    Lokalen hade vackra golv i mörkt trä och stora fönster, stolarna var i krämvit skinn sedan var vårt honörsbord, dukning, blomdekor, brudbukett och inredning i just ovannämda färger.

    Jag var jättenöjd och tyckte det blev supersnyggt och nästan alla gäster har kommenterat den eleganta känslan vi fick till :)

  • Future Mrs S
    Äldre 29 Aug 09:50
    #25

    M2b sa nej till rosa innan jag ens hunnit ge det som förslag..han sa "INGET rosa och inget j**la SHABBYSKIT!!"
    Hahaha.. han känner mig så väl för det var precis vad jag hade tänkt ;:))

     ;D Vi velade läääänge svart. lila. rött. silver. vitt.... till slut kom vi fram till Vitt/Rött/Svart+guld! :D Kommer bli så mysigt på vårt novemberbröllop... ;D 
     Känner mig jätte nöjd med det valet nu och kan inte vänta på att få se allt uppställt! :D :D 

  • vastar­by
    Äldre 29 Aug 14:20
    #26

    Vi hade marinblått och vitt, med fokus på det marinblåa. Min brudklänning var i ivory med marinblått band längst upp på klänningen med ett långt marinblått släp. I kanten av det marinblå fanns det broderi i silver. Brudgummen hade svarta byxor med revärer och frockcoat. Han hade marinblå plastrong och marinblå näsduk som matchade exakt det marinblå i min klänning. Vi hade middagen i ett vitt stort partytält och två mindre marinblå partytält för mingel mm. Dukningen i partytältet var vita dukar med marinblåa löpare, marinblå linneservetter ( hur jag fick leta efter dessa), marinblå ljusbehållare med marinblå värmeljus i, längst ut på honnörsbordets båda ändar stod det två silver kandelabrar med marinblåa handstöpta ljus. Vinglasen hade ett marinblått hjärta som winecharm. Flaskorna på bordet hade marinblått sidenband med vita etikketter där de olika vinernas namn stod. Festprogrammet hade marinblått sidenband knuete runt dem. Det enda på bordet som ej gick i marinblått och vitt var små ljusgråa neutrala krukor med oasis i där det stod en röd ros i varje. Ca 3 -4 per bord. Våra save the date kort gick i marinblått och inbjudningskorten var i ivory med marinblått sidenband runt. Det komiska i situationen var att vi hade valt marinblått med vitt för att det är våra älsklingsfärger. När vi gick in i kyrkan utbrast flera att " oh de komer in i Finlands färger" . Min make har nämligen finska föräldrar dock född i Sverige. Mao trodde de flesta att färgtemat var en hyllning till min makes släkt. Nästan alla mina vänner kom i marinblåa klänningar utan att jag bett dem om detta. Vilket jag tyclkte var riktigt gulligt av dem.

  • vastar­by
    Äldre 29 Aug 14:24
    #27

    Glömde att skriva att jag gav mina tjejer, alla de som hjälpte till under bröllopet var sitt Titanichjärta. Mao ett halsband i silver med swarowskikristaller på kedjan med ett stor marinblå sten format som hjärta som hänge. Likadant som det i filmen. Detta fick tjejerna inklusive min mor som gåva från mig och maken för hjälpen de gav oss under bröllopet samt som ett minne från denna dag.

  • Äldre 29 Aug 17:58
    #28

    Vi kommer att ha vinrött och vitt. Dom färgerna finns med i allt, inbjudningar, bukett, vigselprogram, festprogram, i fest lokalen och så klart i tack korten och varför, jo för jag och min blivande bara älskar vinrött och valde därför också att ha ett höstbröllop

  • VanAbo
    Äldre 29 Aug 23:00
    #29

    Precis som många andra på denna tråd, kommer våra färger gå i mörklila, vitt och silver.
    Färgerna kommer synas mest i blomarrangemangen, inbjudningskorten, presentaskarna till varje gäst och givetvis min bukett. Visserligen kommer blommorna i min bukett gå i vitt, men med ett sidenband i lila och en silver brosch i mitten får jag in färgtemat även där ;)
    Fanns inget specifikt själ till varför det blev just dessa färger utan jag tyckte helt enkelt att det var en riktig fin färgkombination. Fästmannen fick även han komma med förslag men allt han sa var "jag är färgblind, välj du". hahah... lika bra det! =)

  • Louise­22
    Äldre 30 Aug 14:03
    #30

    Vi ska ha blått och vitt tema, min brudbukett ska bestå av blåarosor och något vitt, blått är inte så vanligt att man har på bröllop heller vad jag har läst, men mycket bra färgval passar både killar och tjejer :) sommrigt är det med så det passar oss :)

Svar på tråden Vilket färgtema har du och varför?