• Jag han
    Äldre 28 Aug 08:56
    601356 visningar
    639 svar
    639
    601356

    Visa era bröllopstårtor! :)

    Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)


    Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

  • Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Äldre 30 Jul 15:04
  • Äldre 30 Jul 15:05

    Hmm märkligt, de verkar inte funka att ladda upp bilder.. men alla tårtor finns iaf att se i bloggen om jag inte får ordning på hur man gör för att ladda upp..

  • Äldre 30 Jul 15:40
    Milli skrev 2013-07-30 15:03:57 följande:
    Ska gifta mig nästa år så har alltså inte gjort min egen bröllopstårta än.. Men jag har gjort över 100 tårtor och därmed några bröllopstårtor. Hoppas de är okej att visa dom även om de inte är "min" tårta men jag har iaf gjort dom..
    Jag gör också tårtor på amatörnivå (eller tja jag gör på amatörnivå - du kanske är proffs Flört ) och jag har laddat upp bilder här i tråden och på andra ställen.
    Men det är en hårfin gräns mellan "jag tycker om att göra tårtor, vad tycker ni om dom här" och "jag bakar tårtor på beställning - så här fint kan det bli, beställ av mig".
    Och det sista är inte tillåtet här så var bara lite försiktig så det inte blir reklamGlad 

    När det gäller att ladda upp bilder så brukar det inte funka från telefoner och paddor. Man får se till att bilderna inte är för stora även om man laddar upp via datorn (så prova att minska dom)
    För vissa funkar det bara om dom försöker ladda upp bilder utan att skriva först. Och andra måste byta webläsare. Det verkar funka bättre med Chrome eller Mozilla istället för Explorer exempelvis Glad 
  • Äldre 30 Jul 16:12

    Jag har inte sagt att jag tar beställningar och inte tänkt göra någon reklam på de viset utan jag tänkte bara visa några jag gjort för inspirations skull och inget annat ;) Nu blev jag nyfiken på hur dina tårtor ser ut? Har då något ställe där du visar alla på så som facebooksida eller blogg?Jag skriver från datorn och varje bild är redan förminskad eftersom jag bor på landet och de är segt så måste jag förminska för att jag inte ska behöva vänta 2 timmar på att ladda upp varje bild som jag fick göra när vi flytta hit ;) Har provat både att skriva texten före jag lassar upp och även efter, har även provat att bara ladda upp bilden och posta utan text. jag ser ju bilden i inlägget men när jag postar så blev de tomt.. jag trycker även på citera och de ser ut som i andra forum men när jag postar så ser de helkonstigt ut .. Även radbrytningar verkar inte funka.. så hur ska jag göra då? Kan prova att förminska ännu mer men vet inte hur man byter webbläsare för vi har bara explorer..  Chicita skrev 2013-07-30 15:40:01 följande: Milli skrev 2013-07-30 15:03:57 följande: Ska gifta mig nästa år så har alltså inte gjort min egen bröllopstårta än.. Men jag har gjort över 100 tårtor och därmed några bröllopstårtor. Hoppas de är okej att visa dom även om de inte är "min" tårta men jag har iaf gjort dom.. millistartorochannat.blogspot.se/ Jag gör också tårtor på amatörnivå (eller tja jag gör på amatörnivå - du kanske är proffs  ) och jag har laddat upp bilder här i tråden och på andra ställen.Men det är en hårfin gräns mellan "jag tycker om att göra tårtor, vad tycker ni om dom här" och "jag bakar tårtor på beställning - så här fint kan det bli, beställ av mig". Och det sista är inte tillåtet här så var bara lite försiktig så det inte blir reklam När det gäller att ladda upp bilder så brukar det inte funka från telefoner och paddor. Man får se till att bilderna inte är för stora även om man laddar upp via datorn (så prova att minska dom)För vissa funkar det bara om dom försöker ladda upp bilder utan att skriva först. Och andra måste byta webläsare. Det verkar funka bättre med Chrome eller Mozilla istället för Explorer exempelvis  

  • Äldre 30 Jul 16:18
    Milli skrev 2013-07-30 16:12:56 följande:
    Jag har inte sagt att jag tar beställningar och inte tänkt göra någon reklam på de viset utan jag tänkte bara visa några jag gjort för inspirations skull och inget annat ;) Nu blev jag nyfiken på hur dina tårtor ser ut? Har då något ställe där du visar alla på så som facebooksida eller blogg?Jag skriver från datorn och varje bild är redan förminskad eftersom jag bor på landet och de är segt så måste jag förminska för att jag inte ska behöva vänta 2 timmar på att ladda upp varje bild som jag fick göra när vi flytta hit ;) Har provat både att skriva texten före jag lassar upp och även efter, har även provat att bara ladda upp bilden och posta utan text. jag ser ju bilden i inlägget men när jag postar så blev de tomt.. jag trycker även på citera och de ser ut som i andra forum men när jag postar så ser de helkonstigt ut .. Även radbrytningar verkar inte funka.. så hur ska jag göra då? Kan prova att förminska ännu mer men vet inte hur man byter webbläsare för vi har bara explorer.. 
    Jag sa inte att du hade tänkt göra reklam heller. Men jag sa att skillnaden ibland kan vara hårfin - och här spelar det in hur någon tolkar ditt inlägg också.  Flört
    Bara ett tips alltså så att du tänker på formuleringar när du laddar upp bilder Glad

    Googla: Browser
    Gå in på någon av dom första alternativen (jag rekommenderar Chrome), men om den inte funkar så prova någon av dom andra.
    Installera den och lägg starticonen på skrivbordet, och sen är det bara att välja den som alternativ när du ska surfa. Glad
    Jag ska bara uppdatera min websida med dom senaste bilderna så kan du få en länk via PM sen om du vill :) 
  • Äldre 30 Jul 16:52

    Chicita: Ja nej jag förstod att du bara vill ge mig råd och de tackar jag för :)  Jag ville bara förtydliga att de bara var till inspiration så att inte de andra tror något annat ;) Okej jag ska prova de så får vi se om jag får till de.. Tack! Går de att ta bort sina inlägg på något sätt så att de inte blir massa tomma inlägg? Du får jättegärna skicka länk på pm :) Gjorde du även din egen bröllopstårta? Om du gjorde den, hur såg den ut, vad hade du för fyllningar och tyckte du att du hade tid att göra den så som du tänkt? Jag har som sagt tänkt göra min egen trots att de kan komma 100pers och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna göra den då de brukar vara så mycket annat dagarna före men på något sätt måste jag lyckas :) Den tårta jag gjort som har tagit längst tid tog 24,5 timme sammanlagt, i ren tårtarbetstid, fördelat på ett par veckor såklart :)   

  • Äldre 30 Jul 17:14

    Nu har jag installerat chrome så provar igen..





  • Äldre 30 Jul 17:47
    Milli skrev 2013-07-30 17:14:00 följande:
    Nu har jag installerat chrome så provar igen..
    Sedär ja... det är nog Explorer som är boven. Det verkar funka för de flesta när dom byter Glad
    Jättefina tårtor Glad
    Milli skrev 2013-07-30 16:52:55 följande:
    Chicita: Ja nej jag förstod att du bara vill ge mig råd och de tackar jag för :)  Jag ville bara förtydliga att de bara var till inspiration så att inte de andra tror något annat ;) Okej jag ska prova de så får vi se om jag får till de.. Tack! Går de att ta bort sina inlägg på något sätt så att de inte blir massa tomma inlägg? Du får jättegärna skicka länk på pm :) Gjorde du även din egen bröllopstårta? Om du gjorde den, hur såg den ut, vad hade du för fyllningar och tyckte du att du hade tid att göra den så som du tänkt? Jag har som sagt tänkt göra min egen trots att de kan komma 100pers och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna göra den då de brukar vara så mycket annat dagarna före men på något sätt måste jag lyckas :) Den tårta jag gjort som har tagit längst tid tog 24,5 timme sammanlagt, i ren tårtarbetstid, fördelat på ett par veckor såklart :)   
    Ja det är bättre att vara övertydlig. Glad

    Ja jag gjorde min tårta, men den blev inte alls som jag ville. Jag fick lov att spritsa grädde på den istället för att täcka med sockerpasta då vaniljchokladmoussen blev på tok för lös så när jag försökte lägga på sockerpastan så pyste bara fyllningen ut.
    Annars var den supergod. Maken valde smakerna

    (uppifrån och ner som den såg ut så att säga)

    Sockerkaksbotten
    Vit chokladmousse
    Sockerkaksbotten
    Hallonmousse med färska hallon
    Mörk chokladbotten med chokladbitar
    Mörk chokladmousse med riven choklad/chokladcrisp
    Mörk chokladbotten med chokladbitar.

    Den är alltså spritsad med grädde och sen ligger det chokladpraliner runtom på varje kant.

    Det här är enda bilden jag visar på tårtan här eftersom jag blev så missnöjd Flört:


     
  • Äldre 30 Jul 17:50

    Jag blir så imponerad av att ni är så duktiga på att baka!
    Era "hemmagjorda" tårtor med fyllningar låter så mycket godare än alla alternativ jag hittar på fyllningar hos bagerier här i Uppsala. 

  • Äldre 30 Jul 17:56
    Chicita skrev 2013-07-30 17:47:02 följande:
    Sedär ja... det är nog Explorer som är boven. Det verkar funka för de flesta när dom byter Glad
    Jättefina tårtor Glad
    Milli skrev 2013-07-30 16:52:55 följande:
    Chicita: Ja nej jag förstod att du bara vill ge mig råd och de tackar jag för :)  Jag ville bara förtydliga att de bara var till inspiration så att inte de andra tror något annat ;) Okej jag ska prova de så får vi se om jag får till de.. Tack! Går de att ta bort sina inlägg på något sätt så att de inte blir massa tomma inlägg? Du får jättegärna skicka länk på pm :) Gjorde du även din egen bröllopstårta? Om du gjorde den, hur såg den ut, vad hade du för fyllningar och tyckte du att du hade tid att göra den så som du tänkt? Jag har som sagt tänkt göra min egen trots att de kan komma 100pers och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna göra den då de brukar vara så mycket annat dagarna före men på något sätt måste jag lyckas :) Den tårta jag gjort som har tagit längst tid tog 24,5 timme sammanlagt, i ren tårtarbetstid, fördelat på ett par veckor såklart :)   
    Ja det är bättre att vara övertydlig. Glad

    Ja jag gjorde min tårta, men den blev inte alls som jag ville. Jag fick lov att spritsa grädde på den istället för att täcka med sockerpasta då vaniljchokladmoussen blev på tok för lös så när jag försökte lägga på sockerpastan så pyste bara fyllningen ut.
    Annars var den supergod. Maken valde smakerna

    (uppifrån och ner som den såg ut så att säga)

    Sockerkaksbotten
    Vit chokladmousse
    Sockerkaksbotten
    Hallonmousse med färska hallon
    Mörk chokladbotten med chokladbitar
    Mörk chokladmousse med riven choklad/chokladcrisp
    Mörk chokladbotten med chokladbitar.

    Den är alltså spritsad med grädde och sen ligger det chokladpraliner runtom på varje kant.

    Det här är enda bilden jag visar på tårtan här eftersom jag blev så missnöjd Flört:


    Ja guud vad glad jag blev att de fungera :) Kanske de funkar att citera nu också så de ser rätt ut ;) 

    Men ååh vilken otur du hade då! Är säkert mycket bara för att man är stressad och vill att de ska bli så perfekt. När jag är sån kan de iaf skita sig så nu för tiden försöker jag bara ta de lugnt och tänka att de blir som de blir. Oftast är de bara jag som ser "felen" ändå ;) Men jag tycker din tårta blev jättebra ändå, skulle inte se att något gått snett :) Och den lät ju jättegod! De slottet är från wilton va? Har faktiskt tänk ha sån på mitt bröllop också.. Du ahr inte kvar dne och vill sälja? ;)
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)