• Marie8­0
    Äldre 26 Aug 10:21
    3416 visningar
    12 svar
    12
    3416

    Nu är bröllopet förbi .. känns lite tomt...

    Vi gifte oss i helgen - Och hade en alldeles underbar dag!!!
    Men nu känns det lite tomt utan allt bröllopsplanerande .. Någon mer som känner likadant?

    Berätta gärna om eran dag, själv går jag runt som en drömmare och bara tänker tillbaks på vår underbara dag!

  • Svar på tråden Nu är bröllopet förbi .. känns lite tomt...
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 26 Aug 10:21
    #1

    Berätta om er, vet jag! :)


  • Marie8­0
    Äldre 26 Aug 11:26
    #2

    Vi gifte oss i rådhus med våra familjer, och mötte sedan upp våra 60gäster utanför festlokalen. Det var så härligt att se alla man känner på samma plats och alla var så himla fina och glada. Sedan flöt middagen och allt på så himla bra.. alla pratade med varandra och blev fulla och glada. En del väldigt full haha!! Bröllopsdansen var så himla fint sjungen av duon som var där och spelade.
    Jag var på dansgolvet heeela kvällen - helt plötsligt var kvällen slut- det gick så himla fort. Förstår inte vart tiden tog vägen.  Känns som jag missade att umgås med folk för att jag dansade så mycket Haha!

  • jennie­jummie
    Äldre 26 Aug 12:59
    #3

    Jag kommer nog också känna likadant den 12 november när jag vaknar som fru... Nu har man ju planerat och fixat och donat i så lång tid, så jag kommer säkert få abstinens...hi hi

    Kanske man kan planera den 1-åriga bröllopsdagen ist...Flört

  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Aug 13:10
    #4

    GRATTIS! :D Låter ju som att ni fick en väldigt bra dag :)

    Vi gifte oss kyrkligt 13 augusti och hade efteråt middag/fest i en festvåning på ett hotell för ca 60 gäster. Det var överlag en helt fantastisk dag och vi hade så otroligt tur med vädret :)

    Nu är det ju dock över och vardagen är tillbaka. Jag börjar med att planera ett halvstort (ca 50 personer) Halloween party med min syster och efter det går jag över till att planera dotterns 5-års kalas i december. Parallellt med det ska jag också planera julafton, då jag tänkt bjuda hem min familj på min första julmiddag. Något jag verkligen ser framemot. Ja, måste nog planera nyårsafton samtidigt också :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Äldre 26 Aug 13:43
    #5

    Gratulerar!

    Vi gifte oss också i helgen. Har dock ingen tomhetskänsla utan mer en lättnadskänsla, det var så stressigt mot slutet! Vi har börjat att prata om bröllopsresa/smekmånad meninte kommit fram till något ännu. Har ju ingen semester att ta ut för denna period nå mer så får väl bli nästa år istället :) 

    Vi gifte oss i Åre gamla kyrka 20/8, så det blev ett "weekend-bröllop". Ca 30 gäster :)

    Vår fotograf har bloggat om det http://www.lindisima.se/blog/preview-from-my-most-recent-destination-wedding-are/

    Har bloggat om det sj också :) En liten videofilm och lite bilder (inväntar fler så det kommer mer så småningom!)

    http://gabbithegirl.blogg.se 

  • Oniq
    Äldre 26 Aug 14:22
    #6
    Pinkgrape skrev 2011-08-26 13:10:02 följande:
    Nu är det ju dock över och vardagen är tillbaka. Jag börjar med att planera ett halvstort (ca 50 personer) Halloween party med min syster och efter det går jag över till att planera dotterns 5-års kalas i december.
    Whooohiii vad roligt med folk som har lite större planer för oktober!

    ... har du kollat in www.buu.nu ?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Aug 14:31
    #7
    Oniq skrev 2011-08-26 14:22:13 följande:
    Whooohiii vad roligt med folk som har lite större planer för oktober!

    ... har du kollat in www.buu.nu ?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Ja, det ska verkligen bli jätteroligt :D Har dock just så pass kommit igång, men längtar efter att få sätta tänderna i det på riktigt :) Har inte kikat där, får göra det på en gång :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Aug 14:38
    #8

    Vårt största problem är dock när man ska ha festen? Halloween är ju 31 oktober, alltså en måndag i år. All helgona kommer ju helgen efter, lördag 5 november. Lägger man festen på All helgona då? Eller helgen före, 29 oktober?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Oniq
    Äldre 26 Aug 15:23
    #9
    Pinkgrape skrev 2011-08-26 14:38:33 följande:
    Vårt största problem är dock när man ska ha festen? Halloween är ju 31 oktober, alltså en måndag i år. All helgona kommer ju helgen efter, lördag 5 november. Lägger man festen på All helgona då? Eller helgen före, 29 oktober?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Personligen hade jag valt att ha festen den 29:e bara för att slippa tjafset om att halloween 'förstör' den 'svenska traditionen' men allhelgona.. men men. ot.

    För att svara TS - JA, jag är en projektmänniska och saknar nu något att sätta tänderna i, planera inför och fundera ut lösningar till. Inget kommer ju upp i samma slags kaliber som att planera och genomföra ett bröllop?
    Att det sedan var mitt livs lyckligaste dag (ooohh ja, klyscha - förvånad själv över att den blev sann) gör ju inte saken mindre kännbar.
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • JNT
    Äldre 26 Aug 16:01
    #10

    Smart av dig Pinkgrape, att ha annat att planera efteråt. :) Jag gifter mig inte förrän nästa år, men är redan lite orolig för hur tomt det kommer bli efteråt. Är alltid den som oroar sig långt i förväg. ;P


     


    När det gäller Halloweenpartyt skulle jag lägga det den 29 oktober. Tycker absolut inte det ska ligga samtidigt som allhelgona. Jag har förlorat flera nära och kära under de senaste åren och för mig har allhelgonahelgen blivit mer eller mindre helig. Men det är jag det!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 26 Aug 17:54
    #11

    Jag håller helt med er. Vi har som tradition att besöka gravarna på All helgona. Vi har, tyvärr, ganska många att tända ljus för och vill gärna ha det som en lugn familjekväll. Jag förklarade det för min lillasyster och hon kontrade med "Jaha, ja, mina kompisar brukar då festa då..", men jag ska nog försöka få festen den 29 oktober :)

    Förlåt TS, blev lite OT.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Marie8­0
    Äldre 27 Aug 18:02
    #12

    Hihi.. ingen fara=)

Svar på tråden Nu är bröllopet förbi .. känns lite tomt...