• majflicka

    Klantat mig: Missat folk på inbjudningslistan till fästmannens svensexa!

    Klantat mig och nu är fästmannen ledsen o lite sur.

    När hans marskalk bad om kontaktuppgifter till de min blivande ville skulle vara med på svensexan gjorde jag en noggrann lista. Saknade två mejladresser men kompletterade tydligen bara med en av dem innan jag skickade iväg till den till marskalken. Nu hade de hans svensexa förra helgen och det var mkt lyckat. Nu idag frågade min blivande om varför inte "A" varit där ("A" kände ingen av de andra så han fick inte höra om det av ngn annan) och jag sprang genast iväg för att kontrollera och upptäcker då mitt misstag! Skäms som en  hund nu. Min fästman blev sur kortvarigt och är nu lite ledsen men mest för "A"s skull.

    Vill mest få skriva av mig men har också en liten undran: Tips på hur jag kan reparera skadan? Jag tänker mest på "A" nu och inte min blivande. Jag kan ju inte skruva tillbaka tiden. Jag tänkte ringa honom och förklara och be om ursäkt, el hur tänker ni kring hur jag ska göra?

  • Svar på tråden Klantat mig: Missat folk på inbjudningslistan till fästmannens svensexa!
  • 2 0 1 2
    majflicka skrev 2011-08-24 19:47:10 följande:
    Klantat mig och nu är fästmannen ledsen o lite sur.

    När hans marskalk bad om kontaktuppgifter till de min blivande ville skulle vara med på svensexan gjorde jag en noggrann lista. Saknade två mejladresser men kompletterade tydligen bara med en av dem innan jag skickade iväg till den till marskalken. Nu hade de hans svensexa förra helgen och det var mkt lyckat. Nu idag frågade min blivande om varför inte "A" varit där ("A" kände ingen av de andra så han fick inte höra om det av ngn annan) och jag sprang genast iväg för att kontrollera och upptäcker då mitt misstag! Skäms som en  hund nu. Min fästman blev sur kortvarigt och är nu lite ledsen men mest för "A"s skull.

    Vill mest få skriva av mig men har också en liten undran: Tips på hur jag kan reparera skadan? Jag tänker mest på "A" nu och inte min blivande. Jag kan ju inte skruva tillbaka tiden. Jag tänkte ringa honom och förklara och be om ursäkt, el hur tänker ni kring hur jag ska göra?
    Hoppsan sa! Det var ju verkligen tråkigt. Men jag tycker att du ska ringa honom och förklara, så inte han tror att han uteslutits av annan orsak. Finns det möjlighet att ni hittar på något för honom och din blivande? En egen svensexa eller utekväll eller så?
  • EllaBella

    Hmm, man kan ju också undra varför inte marskalken frågade en extra gång efter A:s mailadress om hans namn var med på listan men ej mailadressen (eller har jag missuppfattat)? Inte mycket att göra åt nu dock, du får helt enkelt hoppas att han (A) har trevligt på ert bröllop

  • brideo

    Prata med A och förklara vad som hänt. Hitta sedan på något tillsammans och visa för A att han är viktig. Då borde det vara lugnt sedan. 

  • Cicci90

    Håller med de andra.
    Du kanske kan bjuda din blivande och "A" på en utekväll, bara dom två?
    Eller något annat de skulle gilla.. Tv-spelskväll med fri tillgång till diverse onyttigheter, gocart.. Eller som min kille skulle sagt: "En burgare på Donken hade la blitt bra".. :p

Svar på tråden Klantat mig: Missat folk på inbjudningslistan till fästmannens svensexa!