• Vinter
    Äldre 18 Sep 20:38
    9399 visningar
    23 svar
    23
    9399

    Vinterkappa/cape

    Letar efter en stor mysig vinterkappa eller cape eftersom jag gifter mig i vinter. Tips på var jag hitta sådan? Vet inte om jag har lust att betala 2000:- för att hyra en, tycker det verkar saftigt!

  • Svar på tråden Vinterkappa/cape
  • Lucia
    Äldre 18 Sep 20:43
    #0

    håller med... själv låter jag sy upp en ... tyget har kostat 700 kr sedan kommer sömmerskan till men jag tror ändå at det blir billigare så här....

  • Okänd
    Äldre 18 Sep 21:27
    #0
    Meddelande borttaget
  • Oops
    Äldre 18 Sep 21:58
    #0

    Har själv haft samma problem men har löst det så att jag kommer att sy en bred, längre sjal i samma tyg som min klänning och "fylla" den med ett tunnare istoppsmateriel sedan ska det sys lite pälskant på denna. Eftersom jag har en långa ärmar på klänningen (och inte så långt att ta mig mellan kyrka-festlokal) tror jag det ska räcka. Kostnad?? Ca 400 kronor går det på.
    Lycka till med capen och bröllopet !

  • Signat­ur
    Äldre 19 Sep 08:33
    #0

    Jag köpte en vit puskpälsjacka på Vero Moda. Den går iofs bara ner till knäna, men den är jättefin ändå (tycker jag) och den går att använda fler gånger.

    Annars kan jag bara komma på att sy själv. En cape är inte så lurig.

  • M68
    Äldre 19 Sep 09:29
    #0

    Jag betalar också 600:- för att hyra en knälång, pälskantad cape. Dock inte i Stockholmsområdet...
    /M

  • 2003
    Äldre 19 Sep 10:08
    #0

    På Söders Klädestjänt på Hornsgatan hardom en super fin brud kappa med pälskant som dom hyr ut för 1500:-

  • Vinter
    Äldre 19 Sep 10:14
    #0

    Tack för alla tips!
    Ska höra med min kärra mor om hon kanske kan sy.

  • Nergyn
    Äldre 19 Sep 12:28
    #0

    Jag har varit/ringt till många butiker i Sthlmsområdet, och kommit fram till att det kostar mellan 1500-2000 kr att hyra. Tycker också att det är för mycket, även om vi gifter oss utomhus och därför kommer ha ytterkläder på oss längre och mer exponerat än om man gifter sig i kyrkan. Jag kommer sy en cape med huva och pälskanter själv, finns ett "super easy" burdamönster som är enkelt och fint. Nu letar jag bara ett någorlunda billigt tyg eftersom det går åt rätt mycket, vill helst ha sammet men det kostar en slant.

  • Alle
    Äldre 19 Sep 12:46
    #0

    Såg en annons på köp & sälj, en svagger som var till salu!! Åkte och tittade på den, finare än på bilden och kändes tjock och mysig, mjuk att ta på. Är nog bra som en finare kappa även sen efter bröllopet. Hon ville bara ha 2 000:- för den, visst sålts på NK. Är själv en 36 - 38:a så den var lite för stor till mig, så jag får leta vidare.

  • Ylwa
    Äldre 20 Sep 19:44
    #0

    På My Lady i Eskilstuna har jag hyrt min jättefina, hellånga och (fusk)pälskantade vita cape. Kände mig verkligen som Snövit när jag provade den. Kostade 900 pix att hyra! Fanns en i blå sammet också om det är roligare

Svar på tråden Vinterkappa/cape