• västku­stbrud
    Äldre 17 Sep 20:35
    113721 visningar
    27 svar
    27
    113721

    tips på en kul, annorlunda bröllopspresent!?

    VI ska på bröllop nästa helg och vi har inte fått köpt någon present än. Min blivande ska vara bestman vi vill gärna ge något speciellt. brudparet har en önskelista på duka, men det mesta är köpt där, kvar finns bara, typ 2 glas i en samling. Känns inte så inspirerande.
    Så jag vill ha maaasssoor av tips. Presentkort, upplevelser, eller roliga unika gåvor...

  • Svar på tråden tips på en kul, annorlunda bröllopspresent!?
  • Aihnoa
    Äldre 18 Sep 23:25
    #0

    Åhh, jag skulle ju bara älska grejen med badrockarna!

  • Bellis
    Äldre 18 Sep 23:36
    #0

    Jag har givit bort ett valnötsträd i bröllopsgåva! Brudparet hade just köpt hus, de blev jätteglada! Jodå, stoooor tomt.

  • västku­stbrud
    Äldre 19 Sep 16:28
    #0

    träd är bra, men brudparet bor i lägenhet i stockholms innerstad...

  • Venus
    Äldre 19 Sep 19:41
    #0

    I en ELLE såg jag för flera år sen ett tips på vad man kan ge: Olika vinflaskor som man fäster etiketter på, tex "Efter första gärlet", "1-årsdagen", "10-årsdagen osv".

  • Skrutt­efi
    Äldre 6 Oct 10:11
    #0

    Hej!

    När jag var tärna i somras köpte vi en fin korg men diverse vinflaskor. På varje flaska fäste jag en ettikett med info om vinet samt "riktlinjer" om när vinet skulle drickas. Lite likt Venus förslag... Köpte en vinbok också och plastade in hela korgen men celefan (vet inte om det stavas så). Det blev en mycket uppskattad present. På en av flaskorna stod det att den skulle avnjutas tillsammmans med oss mig och min sambo så vi väntar nu på inbjudan hi.hi

    S

  • ichm
    Äldre 6 Oct 10:18
    #0

    Tryckta linnedukar från Jobs (ett dalskt företag, har butik i Stockholm/Gamla stan) De har även fina handdukar, gardintyger och dylikt. Klart värt att titta på!!!

  • 29 maj
    Äldre 28 Oct 00:28
    #0

    De här vita el blåa keramikskålarna för köks grejer är hur tuffa som helst. Det står popcorn, chip, potatis, sill osv på dom. Är jättefina tycker jag.

  • fru törnro­sa
    Äldre 30 Oct 21:45
    #0

    Vad det har kommit många bra förslag!
    Här kan ju ala få tips

  • Evan
    Äldre 30 Oct 22:00
    #0

    Tänkte bara göra ett litet tillägg till er som skrivit om vinrader. Jag har för mig att det står på hemsidan Ellte skrev om (www.vingardar.com) att man kan få vinet fraktat hem om man inte har möjlighet att besöka vingården. Då slipper man ju känna att man "prackar" på någon nästa semesterresa vare sig de vill eller inte. Fast personligen hade jag gladeligen tagit tillfället i akt och besökt Frankrike.... :)

  • ullian­ia
    Äldre 30 Oct 22:42
    #0

    Två vinglas med bild och deras inristat på.

  • Marina­I
    Äldre 31 Oct 09:15
    #0

    Vi fick kökshanddukar i Linne från Linneväveriet med våra namn invävda. Jättekul!

    Omtänksam present var också en espresso-bryggare / capuccinomaskin. Jag är laktosintolerant och kan därför sällan njuta dessa drycker på "lokal"... men nu kan jag göra egna med min egen mjölk!

    Från min bror fick vi en massa tjänster våra vänner ska utföra åt oss... t.ex. i oktober ska ett par tvätta motorcykeln (har inte hänt än... hmm), i december ska ett annat par ordna lucia-tåg, några ska bjuda oss på bio osv.. Väldigt uppskattat av både oss och våra vänner! (de visste inget förrän han "gav bort" dem i sitt tal till oss!

  • ulda
    Äldre 31 Oct 09:22
    #0

    Vi fick en avsmakningsmeny+vin på Edsbacka krog. Det var kul! Men man måste nog gå ihop några stycken för billigt är det ju inte.

  • mamma2
    Äldre 14 Nov 09:46
    #0

    Min bror gifte sig i sommras och vi( jag, min fam, mina föräldrar och syskon)vi visste att de bara önskade sig pengar men det är ju tråkigt. Så först köpte vi ett fint handgjort kort och sedan en korg. Vi fyllde korgen med en champanjeflaska och två champanje glas, på den ena sidan. Under allt var det massa cellofan. På den andra sidan lade vi i oasis och en mängd stora röda rosor. Runt rosorna hade vi snurrat in hundra-lappar i ståltråd så det blev som en stor bukett det var flera tusen kronor. Det var en väldigt uppskattad present. Som de tog med sin när de lämnade festen sedan.

  • lisa 71
    Äldre 14 Nov 12:14
    #0

    Presentkort hos www.imago.nu Där kan brudparet sedan få en lampa eller tavla med t ex bröllopsfotot som motiv. Snygga grejer!

  • Ewis
    Äldre 14 Nov 21:00
    #0

    När vi gifte oss fick vi jätte mycket fina saker men något som alltid påminner oss om vår bröllopsdag är ett keramikpar i vitt från Jie keramik.
    Det är en kille och en tjej som kramas.
    www.jiekeramik.com
    Duka och Cervera säljer dessa men risk finns att det är beställningsvara.

    Ewis

  • fru törnro­sa
    Äldre 18 Nov 10:12
    #0

    KONST!
    Anlita en lokal konstnär att måla något som är speciellt för brudparet, plats, blomma villan eller något annat.

  • SB77
    Äldre 21 Nov 23:49
    #0

    Vi ska på både bröllop och dop i morgon... Vi ville ge något annorlunda i bröllopspresent. Därför har vi köpt en flaska fint vin (som kan lagras) och lagt den i ett stålrör och svetsat igen... med en lapp i med några väl valda ord på. Det röret ska de få öppna om FEM år. De får ett kort där vi förklarar. De kommer nog att undra vad som finns i...
    Har man inte möjlighet att svetsa kan man snickra en trälåda!!

Svar på tråden tips på en kul, annorlunda bröllopspresent!?