• lantgrodan

    10 år tillsammans, nu förnyar (jag) vi ringarna!

    I september har jag och min sambo varit tillsammans i 10 år. Jag vet att han inte är redo att gifta sig (vi ser lite olika på giftemålet om man säger så ;) men för 3,5 år sedan förlovade vi oss och köpte då billiga, tunna ringar som var mer symboliska än snygga :D

    Ingen av oss tycker riktigt om våra ringar så idag har jag varit och beställt nya. Eftersom jag vet att bröllop kommer dröja så ville jag ha ringar som vi båda kan vara nöjda med under tiden och som kan passa med en framtida vigselring.

    Ringarna ser ut ungefär så här: Jag har tänk att vi ska "byta ringar" igen på vår 10-årsdag. Vad tycker ni? är det en fin tanke? Skulle jag kanske ha låtit honom vara med och välja?


    I min ring kommer det finnas en liten sten som en symbol för våra 10 år!

  • Svar på tråden 10 år tillsammans, nu förnyar (jag) vi ringarna!
  • Brummelisa

    Jag tycker det är en jätte fin tanke. Tror du att din sambo skulle tycka om ringarna? Isåfall så kan det vara en överaskning tycker jag!

  • lantgrodan
    Brummelisa skrev 2011-08-08 14:48:22 följande:
    Jag tycker det är en jätte fin tanke. Tror du att din sambo skulle tycka om ringarna? Isåfall så kan det vara en överaskning tycker jag!
    Ja, jag vet att han vill ha en bred ring. En "manligare" ring som han säger ;) Så jag tror absolut denna kommer passa honom perfekt.
    Jag tycker också det är roligare med en överraskning :D
Svar på tråden 10 år tillsammans, nu förnyar (jag) vi ringarna!