• emelie och Jonas

    så kom frieriet...

    Så äntligen friade han! Inte alls som han tänkt men blev bra ändå Vi har pratat om att gifta oss i vår men han ville fria. så igår på hans födelsedag hade han tänkt gå ner på knä när hela familjen var och fikade hos oss,0en de kom så utspritt och flera var sjuka så då blev det inget. men när vi låg i sängen sen och jag nästan hade somnat så frågade han frågan är nu vad som är först på 'att göra listan' ? Vi måste ju bestämma datum och kolla kyrka och lokal såklart... men vad är nästa steg,tänkte vi har bara ca 7 månader på oss...

  • Svar på tråden så kom frieriet...
  • smulanorobban

    Vad kul för er! Grattis! =D
    Jag har insett att köpa förlovningsringar var ingenting men att planera ett
    helt bröllop är någonting så mycket mycket större. Man måste tänka på allt.
    Hur många gäster man ska ha, vars festen/vigseln ska hållas osv.
    Planera först vilket datum ni vill och kolla så att kyrkan är ledig. Svårt att få
    kyrka under storhelger.

  • emelie och Jonas

    Jo det är mycket som ska fixas! eftrersom vi redan pratta om det ett tag så har jag rätt mkt ideer redan. har gjort ett helt excell program med tips jag samlat på mig,förslag på tema färger,inbjudningslist,'xempel på musik osv. Så är en bit på väg redan. bara det att jag vill hoppa på inredning och inbjudningskort direkt men finns nog annat jag borde fixa först känns det som....

  • förlovadflicka

    Ta det stora grejerna som man måste boka först och börja handla småsakerna sedan. :)

Svar på tråden så kom frieriet...