• Pearld­rop
    Äldre 5 Aug 14:00
    7193 visningar
    27 svar
    27
    7193

    Blivande Värmlandsbrudar 2012-2013!

    Det finns trådar inom karlstadsbrudar, men de håller på och dö ut...
    Då tänkte jag att om vi sparkar igång en tråd för de som vill gifta sig 2012-2013 så håller den sig levande ett tag :)

    "Gamla brudar" är förstås oerhört välkomna med tips och råd!!

  • Svar på tråden Blivande Värmlandsbrudar 2012-2013!
  • Kattkv­innan
    Äldre 5 Aug 15:37
    #1

    19/5 2012 gifter vi oss.

  • Pearld­rop
    Äldre 5 Aug 16:24
    #2

    skoj skoj :) vi har småpratat lite och jag gillar 6/6-12 medan sambon gillar 13/7-12 eftersom det blir "fredagen den 13e".

    men inget bestämt än :)

    vart ska ni gift aer?

  • Kattkv­innan
    Äldre 5 Aug 17:02
    #3

    Vi ska gifta oss på s/s Polstjärnan ute i Vänern.

    Datumet tyckte vi inte var så himla viktigt men det är en bra helg, kristihimmelshelgen. Så man är ledig torsdag och fredag innan den stora dagen.

  • Pearld­rop
    Äldre 5 Aug 17:25
    #4

    ah smart, då har ni tid på er :) jag vill gärna ha en röd dag, för då kan man räkna med att antingen vara ledig den i framtiden eller åtminstone få mer betalt om man måste jobba.

    romantiskt att göra det till "sjöss"!

  • minska­ttn
    Äldre 14 Aug 22:14
    #5

    hej!


    vi gifter oss 21/7 2012 men det är ff hemligt. vi vill överraska så många som möjlligt.


    inte ens våra föräldrar vet... än..


    hur går det för er med all plamering? är ni igång? vi har endast bokat kyrka och festlokal. vart ska ni gifta er?


    Pearldrop skrev 2011-08-05 14:00:04 följande:
    Det finns trådar inom karlstadsbrudar, men de håller på och dö ut...
    Då tänkte jag att om vi sparkar igång en tråd för de som vill gifta sig 2012-2013 så håller den sig levande ett tag :)

    "Gamla brudar" är förstås oerhört välkomna med tips och råd!!
  • frog2b­bride
    Äldre 26 Aug 23:24
    #6

    Minskattn ..ni gifter er inte i rottneros spegelsalen? vet att de enda datumet var ledigt 21/7 2012 ;0)...

  • minska­ttn
    Äldre 28 Aug 21:31
    #7

    nej dessvärre inte. vi gifter oss i stora kils kyrka


    frog2bbride skrev 2011-08-26 23:24:40 följande:
    Minskattn ..ni gifter er inte i rottneros spegelsalen? vet att de enda datumet var ledigt 21/7 2012 ;0)...
  • Äldre 7 Oct 13:25
    #8

    Hejhej!

    Här blir det giftemål den 21/7 2012 i Sunne! Inte spegelsalen vi heller, den var fullbokad till och med augusti när vi ringde och hörde med dem.. Men kyrka och annan lokal bokat, känns skönt. Men det här med klänning är banne mig en djungel..

  • Soffij
    Äldre 12 Nov 19:10
    #9

    Jag har lyckats få till ett bröllop den 9/6 2012 i Mariebergsskogen. Vi har pratat med Rotteneros om spegelsalen, men var lite dumma datum för oss och lite för långt att åka. Men vår vigseln kommer förhoppningsvis kunna hållas ute men har även bokat Acksjöns Kapell för jag har märkt att jag kan planera mycket, men inte vädretFlört.

    Känns som att jag inte gjort så särskillt mycket och har massor kvar, men vi har vigsellokal, preliminärbokat festlokal med mat och dryck, gästlista (ca45 gäster) och lyckades beställa en brudklänning idag från en sida som heter RundaRut.se. Jag drar lite större storlek än "normalt" så har varit lite tunt utbud med klänningar att prova, men jag är ändå förvånad över att jag faktiskt kunnat hitta och provat ca8st i lilla Karlstad. Ingen av dom var min drömklänning, men de flesta satt riktigt hyfsat och helt okejGlad. Så efter lite( eller ganska mycket Flört) googlande så såg jag en klänning som jag sen dess har jämfört alla andra mot, och insåg att jag nog måste beställa den. Den är måttbeställd men man får lämna tillbaks den om man inte är nöjd. Så vi får se om 45dagar om den sitter bra eller inte, håller verkligen tummarna för det! Annars har finns det ju gott om tid att hitta en annan som tur är.

    Har massor av ideer i huvudet och har börjat få lite svårt att somna på kvällarna när alla tankarna far runt... Men nu har jag börjat på riktigt i alla fall.

    Hur har ni tänkt med inbjudningar och save the date kort? Jag vill ju gärna att gästerna lite längre bort ska kunna boka in det och att ingen börjar planera semester då. Men vill inte skicka ut inbjudningarna redan...

    =o) 
     

  • lindah­hh
    Äldre 13 Nov 09:14
    #10

    Kolla in på "brudar i Karlstad/Värmland" där finns det mer blivande brudar! :)

Svar på tråden Blivande Värmlandsbrudar 2012-2013!