• Genera­lElect­ric
    Äldre 4 Aug 13:01
    4651 visningar
    20 svar
    20
    4651

    Vad ska ni ha för tipsrunda?

    Vi hade tänkt ha en tipsrunda, för det kändes som ett lagom tidsfördriv under tiden vi fotograferades -- och som ett bra sätt för våra gäster att ta sig från kyrkan till båten (genom vindlande stadsgränder, hihi). Alternativt hade vi tänkt låta tipstavlorna monteras upp runtom i min trädgård (också nära kyrkan).
    Men ingen hann fixa i ordning någon tipsrunda, så det blev inget. Lika bra det, för det regnade på bröllopsdagen – så ingen gäst skulle rimligen ha velat springa omkring och jaga tipsfrågor...
    Nå, vad vi hade tänkt var att ha en massa 1X2-frågor om hur vi träffades och om respektive brud och brudgum (för att våra vänner skulle lära sig mer om den av oss som de kanske inte hunnit lära känna). En del av frågorna skulle vara på rätt plats - t ex ”Nu står du utanför Q-restaurangen, där X och Y hade en av sina första dejter. Vad tror du att de åt då?” Andra skulle kunna beröra våra yrken och olika erfarenheter.
    Tanken var att ha en flaska champagne som förstapris.
    Nu blev det inget, men vi gillar båda tipspromenader – så kanske återanvänder vi idén till någon annan gång...
    En gång var jag själv gäst på ett bröllop där de hade tidspromenad. Måste säga att det kändes lite fånigt att fylla i den, men det kanske var för att de inte hade gjort den så kul utan så uppenbart som ett tidsfördriv.

  • Genera­lElect­ric
    Äldre 4 Aug 18:26
    #13

    När jag planerade att vi skulle ha en tipsrunda i min trädgård (som är stor, men inte så lång att det skulle bli en långpromenad) var min tanke att bara de som ville skulle delta. De som hellre ville prata med varandra och kanske sitta ner skulle få göra det, och det skulle finnas såväl en trubadur som något att dricka samtidigt. Sedan skulle vi – efter fotograferingen – komma och fånga upp dem i trädgården, och så skulle vi alla tåga till festlokalen...
    Men, allt detta sprack alltså av olika anledningar, och lika bra var det med tanke på hur mycket det regnade den dagen! (Vi hade i och för sig en båttransport, och tänkte att man kanske kunde ha tipslapparna uppsatta på båten i händelse av regn...)

Svar på tråden Vad ska ni ha för tipsrunda?