• cstehn

    Vigsel utomhus

    Hej ska gifta mig nästa sommar och har tänkt ha en utomhus vigsel.

    Jag vill hyra eller köpa ett vitt partytält samt hyra vita klappstolar så gästerna kan sitta ner. Vi har även tänkt bygga ett eget podium där vi ska stå.

    Finns det någon som har eller ska gifta sig på ett liknande sätt som har förslag på vad man ska tänka på vid en utomhus vigsel. Hur gör ni med ljud t.ex hyr ni mikrofoner och högtalare? Ska ni ha en solist?

    Har ni bilder på er vigsel så dela gärna med er så jag kan få lite idéer.

    Puss och kram

  • Svar på tråden Vigsel utomhus
  • wiii

    Vi skulle ha varit ute men det regnade så fick bli plan b då vi inte hade partytält eller liknande.
    En sak som är viktig att tänka på när det gäller ljud, är att mycket sån elektronik är väldigt känsligt för fukt, så se till att det står väl skyddat, och också att ni använder sladdar som funkar för utomhusbruk.

    Låter som att ni kommer att få en mysig vigsel :) 

  • cstehn

    Vad var plan b då????

    Ja det var just sånna saker med anläggningen som jag undrade lite över. Det blir så knepigt med sånna saker, Obestämd

  • Freksta

    Även jag/vi ska gifta oss utomhus nästa sommar


    Ska få gifta oss på en jätte fin plats alldeles vid vattnet och dom som äger tomten skulle fixa stora partytält, bänkar och stolar så vi kan ha festen där också. Den lilla bygden lånar ut sånt till varandra tydligen Min bror berätta att de skulle bygga ett podium åt oss som vi kunde stå på (han som bor där är snickare) Och så ska vi fixa en båge att stå under


    Musik fixar vi genom ipod och högtalare, de funkade superbra på festen som min bror hade där i somras. Min brors bästa vän ska även spela gitarr och sjunga till min sambo under vigseln (sambon vet inget) Så kommer nog bli en del allsång då han och familjen som äger huset och tomten är väldigt musikalisk


    Men hur gör ni med präst, eller har ni borglig vigsel? Hur många ska ni bjuda och vad ska ni ha för mat?


     

  • wiii
    cstehn skrev 2011-07-10 11:35:34 följande:
    Vad var plan b då????

    Ja det var just sånna saker med anläggningen som jag undrade lite över. Det blir så knepigt med sånna saker, Obestämd
    Vi var inne i festlokalen istället :)
Svar på tråden Vigsel utomhus