• Förälskad

    Tips på mysig förlovning....

    Söker efter lite tips om vad man kan göra/ hitta på för mysigt o romantiskt till förlovningsdagen?? Vi har euförsig varit förlovade i några år redan, men har börjat prata om att vi vill ha nya ringar dag är vi överrens om MEN jag tänkte att jag skulle överraska sambon lite extra med något Bla om inte han har det i tanken så tänker jag fria till han när vi växlar de nya ringarna! Har pratat om giftemål förut oxå men han har ju ingen brådska till sånt osv men det har ju varit på "lös" prat om man säger, frågar jag nu så blir det ju självklart på allvar ...


    Men vad ska vi hitta på med?!


    Har en son som jag tänkte jag skulle fixa barnvakt åt så vi får förlovningsdagen / kvällen / natten & morgonen för oss själva...


    Tar gärna emot alla tips som kan fås, nya förlovningen kommer att äga rum iaf den 2/8

  • Svar på tråden Tips på mysig förlovning....
  • Vingilot

    Kan ju berätta hur vår förlovning skulle gått till...Flört

    Vi hade valt det något fantasilösa datumet 7/7/7 och det sammanföll så klart med ett bröllop vi var bjudna på. Vi hade redan innan bröllopsinbjudan kom bestämt att klä upp oss lite, åka till Brahehus ruin vid Vätterns strand (fantastisk utsikt!Skrattande) och äta lite picknick, dricka lite låtsasskumpa och byta ringar.
    Vi fick tänka om lite grann eftersom vi nu skulle vara på väg tvärs över landet till ett bröllop, så picknicken bantades ner till Singoallakex och nån rosa sockerdrickshistoria. Finklädda var vi ju dock, och Brahehus låg på vägen.

    Men när vi kom fram var jag superkissnödig och sprang till värdshusets toa. Tänkte under inga omständigheter byta ringar kissnödig... Dessvärre kom en hel turistbuss före mig till toakön och när jag var klar hann vi inte gå över till ruinen utan fick byta ringar i bilen, på parkeringen. Men vi dukade upp våra små kex och skålade ändå och allt finns på film, och när jag väl slutade upp att vara hysterisk över hur fel allt gick var det faktiskt ganska mysigt och romantiskt.Glad Och Brahehus ruin såg vi genom vindrutan.Flört

    Så mitt tips är att åka någonstans ni tycker om, någon plats som betyder något visst för er, ta med er lyxig picknick-korg och bara njuta. (Men akta er för kissnödiga turister...Flört)

Svar på tråden Tips på mysig förlovning....