• stormh­elen
    Äldre 19 Nov 13:19
    340637 visningar
    694 svar
    694
    340637

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    tigerbalsam skrev 2012-02-23 12:18:14 följande:
    Vilka underbara kort alla har, jag blir alldeles glad av att bara titta. Nu har jag läst igenom tråden och slänger upp bilder på vårt inbjudnings"kort":

    Det är alltså en liten bok och på framsidan står namnen på gästen(gästerna). Inte så traditionellt, men det passar oss.










    Det blev ett långt inlägg, men kanske lite inspiration om det är någon som är lika fjantig som vi ;)
    Detta var en super härligt inbjudningskort. Hade tänkt göra något liknande själv, men inte som ett inbjudningskort, utan snarare som ett kompliment. Har dock inte bestämt mig än om "sagan" ska skickas med ut tillsammans med inbjudningskortet eller om det ska vara med i festprogrammet i stället. Får se hur det blir. Jag ska börja skissa på "sagan" i december då jag är lite mera ledig. 
  • stormh­elen
    Äldre 8 Dec 16:44

    Augusti0213: Jätte fint kort. Ni ser (antar att det är ni iaf) väldigt lyckliga och kärleksfulla ut.


    Väldigt personligt save the date kort. Det har ni gjort mycket bra. Stilrent och personligt och en jätte fin bild på er.

  • stormh­elen
    Äldre 8 Dec 17:04
    Augusti13 skrev 2012-12-08 16:58:16 följande:
    Tack så mycket, vad glad jag blir! Hihi jo, det är oss på bilden - vore lite speciellt att skicka en bild på någon annan :D 
    Haha, jo det tyckte jag också. Men man vet ju aldrig. Tänkte att det kunde vara lika bra att ta det säkra före det osäkra och fråga. Flört
  • stormh­elen
    Äldre 26 Jan 08:24

    Vi började med våra inbjudningskort igår. Själva utformningen av dem har vi redan gjort, men igår satt vi och skar ut alla papper till rätt storlek och skrivit alla adresser på kuverten ooch så. Så de är "under tillverkning" så att säga. Glad

  • stormh­elen
    Äldre 29 Jan 14:55
    Tuvan skrev 2013-01-29 13:01:57 följande:
    Hej alla BTare! 
    Jag är ny här på tråden och behöver HJÄLP!!
    Funderar på inbjudningskort och vi kom på att göra typ pergaments rullar, vilket inte är det lättaste att få pappret som jag vill (arbetar fortfarande lite på det).
    Nu till mina frågor. Ni har alla gjort grymt fina kort och har därmed bra smak Glad
    Kan jag över huvudtaget göra såna här inbjudningskort? Eller ser det inte riktigt klokt ut? Och vilket band föredrar ni? Det ska hänga ett dubbelhjärta där vid rosetten, men den är inte fastsydd än, därför måste jag hålla i den.

    Nu har jag ingen bild på insidan eftersom det fortfarande är blank, men där ska bara stå skrivet det viktigaste med snirklig text av nåt slag.

    Så vad tror ni? Kan detta funka eller måste jag börja tänka om?
    Har för övrigt tänkt posta dem i små rullar så att de förhoppningsvis överlever posten.


    De kommer att bli jätte fina och minnesvärda inbjudningar som era gäster får.


     


    Jag tycker att denna med det lite guldigare bandet ser bäst ut, då den har mer rätt tidsanda än den andra har.

  • stormh­elen
    Äldre 19 Feb 17:32
    jonsar02 skrev 2013-02-19 17:21:50 följande:
    Så här blev våra inbjudningar. Vi har även gjort likadana fast på finska.



     


     


    Jätte fina inbjudningskort. Väldigt stilrena. Roligt med vaxsigillet. =)
  • stormh­elen
    Äldre 24 Feb 17:34

    NU, är våra inbjudningskort klara!!!!


     


    De ska postas imorgon. *pirrigt*


     


    Framsidan:



    Baksidan av kortet:


    ...och så till sist kuvertet:


    Blev jätte nöjd. Jag var lite skeptisk ett tag, men när vi fixat ihop inbjudningskorten så blev resultatet väldigt bra. Men gud vad pyssligt det är. ^_^

     


     

  • stormh­elen
    Äldre 24 Feb 19:32
    AgnesB skrev 2013-02-24 17:44:40 följande:
    Hej stormhelen! Va det ni som gjorde allting? Ser så sjukt proffsigt ut! Grattis med att ni blivit klara.

    Tack så mycket! Solig


    Ja, vi har gjort allt. Glad


     


    Kuverten köpte jag i mataffären. Sedan så skrev jag adresserna i Word. Sedan så skrev jag ut adresserna på kuveren efter det la jag in bilden och lät skriva ut det på kuvertet igen (det gick inte att skriva ut detta samtidigt av någon anledning. Kuverten bara fastanade i skrivare hela tiden).


     


    Vad gäller själva inbjudningskortet så köppte vi papprerna på Panduro som vi klippte ut till rätt storlek, och sedan monterade vi ihop de båda papprerna (med hjälp av dubbelhäftande tejp).


    Även texten till dessa skrev vi i Word. Vi laddade hem olika gratis typsnitt som man kan hitta på nätet då de som redan finns i Word är lite "tråkiga."


    Vi köpte även organsa banden på Panduro.

  • stormh­elen
    Äldre 24 Feb 19:42
    AgnesB skrev 2013-02-24 19:35:53 följande:
    Snyggt och superkreativt! Kommer ni att göra bordskort/ vigselsprogram och annat i samma typ av design?
    Ja, det kommer vi att göra. Glad

     


    Vi har kvar "spillet" efter inbjudningskortstillverkningen, som vi ska använda till placeringskorten.


    Men till festprogrammen så kommer vi att få handla mer papper och organsa band, men banden blir nog en smalare variant än de vi hade till inbjudningarna.

  • stormh­elen
    Äldre 24 Feb 20:06
    PimPim83 skrev 2013-02-24 19:49:58 följande:
    stormhelen: Jättefina kort och kuvert! Skrattande

    Tack!


    Det värmer, har "slitit" med dem. (Vilket givetvis ALLA som gör sina kort gör). Flört

  • stormh­elen
    Äldre 24 Feb 21:34
    Louva skrev 2013-02-24 21:18:06 följande:
    Vad fint!! Speciellt bilden på kuvertet, har du gjort den själv?

    Tack!  Solig


     


    Nej, jag hittade den på nätet. Jag sökte typ bara tecknade bröllopsbilder eller nått sådant.

  • stormh­elen
    Äldre 26 Feb 22:39
    AgnesB skrev 2013-02-24 17:43:19 följande:
    Så ser våra ut. Vi ritade/ målade och scannade bilderna, så gjorde vi layout i något ganska kasst gratis layoutprogram och skrev ut allting på en vanlig skrivare i tre olika språk på papper från Crown Mill (köpt på matton, 160 gsm i kräm och vitt). SÅ glad för att vara klar med projektet och tycker det blev bra, och ett bra pris för 100 inbjudningar!


     


     




    Måste få säga. WOW!


    Vilket jobb ni har gjort.


    Väldigt kreativt med att sitta och rita hela inbjudningen själva.


    Mer personlig inbjudan än så kan det inte bli.


    Är det ni båda som har ritat eller är det det en av er?


    Själv så håller jag på att rita en sagobok om hur vi träffades och vårt gemensamma liv. Sagan avslutas med att vi gifter oss. ^_^


    Än så länge är det bara i skiss-stadiet. Men det börjar ta form.

  • stormh­elen
    Äldre 27 Feb 15:26
    AgnesB skrev 2013-02-27 15:04:07 följande:
    Åå tackar! Det va jag som målade/ ritade allt utom den lilla kartan som sambon fick bidra med. Det är så himla roligt att ha skickat ut allting nu för att folk börjat höra av sig och säga att de tycker korten va fina, vilket verkligen ger en god varm känsla efter att man lagt ner massor av tid på projektet. 

    Har du bilder av er sagobok? För en fantastiskt bra ide, och jättekreativt! Det låter som en sådan grej som säkert både ni och gästerna kommer att spara på i många år. 

    Var skeptisk i början till att göra mycket jobb på inbjudningarna vid sidan om jobb, plugg, frilansande och allt det andra man måste göra i vardagen men nu är jag är superglad för att vi valde att lägga tid på det! Tror man ska satsa på samma filosofi till resten av bröllopet- det är verkligen värt att lägga tid på att det saker ska bli fina. 

    Ja, jag tycker iaf att det är värt att lägga ner lite mer tid på det. Det blir lite mer härta över det hela, och folk ser att man har ansträngt sig.


    Jag tror att de kommer bli bra om ni fortsätter i samma tema/ stil då knyter ni liksom ihop säcken och det blir enhetligt alltihop. Glad


    Jo, jag känner igen det där, är själv student och ibland blir det lite hektiska perioder då tentor och/ eller projekt är aktuella. Men man får hålla på så mycket det går.


     


    Jag har en hel del bilder på utkasst/ skisser till boken men inget som är riktigt färdigt. Vissa bilder har jag målat om 100 ggr käns det som.


    Jag börjar bli lite trött på dom bilderna, haha. =P


    Just nu håller jag på att försöka rita av min kille på ett bra sätt. Men upptäckte att jag måste göra om den igen. Jag måste sänka ner ögonbrynen då de på bilden jag gjort nu är lite för högt upp. Upptäcker hela tiden små saker som måste fixas till.


    Men just figurerna som ska se ut som oss är jag lite mer petig med, de måste bli rätt. Fast om jag ska vara helt ärlig så är jag nog mer petig med avbilden av honom än mig själv). Vilket kanske beror på att det är såååååå svårt att rita en tecknad gubbe som ska se ut som en själv. Men det sägs ju att "självporträtt" är bland det svåraste som man kan rita/måla, då det är svårt att hålla ett kritiskt öga till sig själv. =P


    Jag kan ju lägga upp en bild som jag ritat. Varning. Det är en skiss så var inte för fördömmande. Den är inte färdig än. Tyst



    Jag har försökt att rita våra semestrar vi gjort tillsammans. De har inte varit så många. Bara Rom, Italien och Santorini, Grekland. Sedan så är det vi som håller varandra i handen för att symbolisera de gemensamma resorna.

     


    Ursäkta alla. Jag vet att detta inte är något inbjudningskort. Sorry!


    Jag ska inte göra fler övertramp i denna tråd. Oskyldig

  • stormh­elen
    Äldre 14 Mar 17:16
    Mandala skrev 2013-03-14 12:49:22 följande:
    Nu äntligen är våra inbjudningskort klara! Här kommer ett par foton, mer kan ni se på bloggen edenrosebride.blogg.se


     

    Jätte snygga kort!


    Jag gillar färkombinationen skarpt.


    Och trotts att det är mycket text i olika typsnit och bilder så har du lyckats med att det inte ser rörigt eller förmycket ut. En bedrift som inte många lyckas med.

  • stormh­elen
    Äldre 4 Apr 12:30
    Fixelady skrev 2013-04-04 12:20:31 följande:
    Här kommer våran inbjudan! 
    Min m2b är en riktig gamer så när jag hittade dessa så kändes de så rätt!
    Vi är så himla nöjda! =)

    Vi kommer ha ett ganska laid back bröllop. Jag ska ha en klänning jag köpte på sommarrean förra året på h&m, och han ska antagligen ha chinos och nån snygg skjorta. 

    Vi ska gifta oss på en strand och ha middagen och festen på hans mammas baksida.


    Och här är informationen.


    Det här gillar jag skarpt som den Tv-spels nörd man är (speciellt gamla och nya Mario spel). Solig

    Riktigt snyggt och kreativt.


     


    Har ni gjort korten själva?

  • stormh­elen
    Äldre 5 Apr 08:12
    Fixelady skrev 2013-04-04 22:43:10 följande:
    stormhelen - Tack så mycket! =)

    Jag hittade bilderna på google och satte min m2b på att fixa liknande med photoshop, men så hamnade vi på etsy av en slump och där säljer tjejen som gör dem för typ 130 kr. Så vi skickade bara det vi ville skulle stå på inbjudan så fixade hon det.

    På infokortet fixade vi texten själva eftersom att det var så mycket som skulle vara med. 

    Etsy är bra. Jag har köpt en del därifrån.


     


    Inbjudningarna är verkligen super coola. Jag gillar att de verkligen ser ut som som de ska så att säga. De följer stilen helt från 8 bitars spelen.


     


    Skulle kuna tänka mig något liknande nästa år då jag och min m2b fyller 30. (Vi ska ha gemensam 30 års fest då vi fyller med bara ett per månaders mellanrum).

  • stormh­elen
    Äldre 19 Apr 11:53
    Kaffegrus skrev 2013-04-19 10:38:23 följande


    Dessa kort var jätte fina. =)
  • stormh­elen
    Äldre 21 Apr 22:18
    Kaffegrus skrev 2013-04-21 20:36:01 följande:
    Tack Vi blev riktigt röjda efter allt arbete. En himla många steg och en himla många kort ledde till att en hel helg försvann på att klippa, lima, skriva och skratta. Trevligt, me lite slitsamt

    Det var mödan lönt värt. De blev jätte fina. Ni ska vara stolta över er själva. =)


     


    Haha, ja vi satt också en hel helg med att klippa ochklistra. Det var riktigt roligt. Å' så är det så roligt när man får komplimanger av folk då de tycker att de är fina. ^_^

  • stormh­elen
    Äldre 22 Apr 23:28
    Nutten skrev 2014-04-10 06:48:40 följande:
    Snyggt kort! 
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut