• Tobbelina

    Lägga sig i möhippan?

    Hej!
    Jag undrar om man kan lägga sig i möhippe-planeringen något som brud?

    Jag kan tänka mig att mina tjejkompisar bestämmer sig för att det ska vara en manlig strippa på möhippan (det är ju inte säkert men risken finns absolut). Det tycker jag skulle vara förnedrande både för mig och för den som har det yrket.

    Kan jag säga det åt mina vänner eller ska man hålla sig helt utanför planeringen? Ska jag i så fall kanske bara försöka få in i ett annat sammanhang hur förnedrande jag tycker att sådant är?

    Hur göra?

  • Svar på tråden Lägga sig i möhippan?
  • Pinkgrape

    Jag har lagt mig i så pass att jag själv lämna gästlista till min syster som ska ordna allt. Jag har dessutom sagt att jag vill inte klä ut mig, ha någon strippa eller göra något annat förnedrande och som andra kanske tycker är kul på min bekostnad. Då går jag hem! Hon förstod dock det och sa att något sådant skulle hon aldrig vilja göra, då hon vill att jag ska ha kul på möhippan, så jag känner mig rätt lugn och glad nu :)

    Likdant har jag lagt mig i svensexan faktiskt. Lämnat gästlista till marskalken och sagt vad min blivande inte alls skulle uppskatta. Även marskalken var dock redan inne på något annat, då även han känner min blivande väl och redan hade förstått vad han inte skulle uppskatta :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Mirjami

    Jag har lagt ut länkar till massa tips om spex och trådar här på BT om möhippor på Facebook. Helt allmänt och kommenterat att jag inte ALLS har ngn baktane *visslar och låtsas som det regnar* . Sen har jag gjort gästlistan själv då vi bara bjudit familj på bröllopet och jag vill att alla mina vänner ska få vara med på hippan dock! Annars får de lattja som de vill, jag är mycket öppen, klär gärna ut mig och om det kommer en strippa får han skaka bak hur mycket han vill, men sätter han sig i mitt knä knuffar jag ner honom i golvet!!!

  • Soderek

    Jag tycker absolut att du kan ha vissa önskemål som brud. Det är ju ändå "din dag" det med och jag tycker att det viktigaste är att bruden har roligt på möhippan.
    Säg som det är. Säg vad du inte uppskattar och låt dom sedan få fria händer så ska du nog se att det går bra!


  • Tobbelina

    Tack för hjälpen!
    Ni kommer med kloka (och så logiska!) synpunkter.
    Jag kör på att säga den grej jag inte skulle tyckar var okej och sedan ge fria händer.
    Det blir ju inte heller kul för ens vänner om man inte uppskattar det de gör för en.
    Då är det väl lika med att vara tydlig från början och hoppas att de tar det på rätt sätt.

  • Soderek
    Tobbelina skrev 2011-06-15 11:18:33 följande:
    Tack för hjälpen!
    Ni kommer med kloka (och så logiska!) synpunkter.
    Jag kör på att säga den grej jag inte skulle tyckar var okej och sedan ge fria händer.
    Det blir ju inte heller kul för ens vänner om man inte uppskattar det de gör för en.
    Då är det väl lika med att vara tydlig från början och hoppas att de tar det på rätt sätt.
    Tycker det låter som en bra plan. Då blir nog alla som nöjdast Glad
  • klanto
    Pinkgrape skrev 2011-06-14 21:57:34 följande:
    Jag har lagt mig i så pass att jag själv lämna gästlista till min syster som ska ordna allt. Jag har dessutom sagt att jag vill inte klä ut mig, ha någon strippa eller göra något annat förnedrande och som andra kanske tycker är kul på min bekostnad. Då går jag hem! Hon förstod dock det och sa att något sådant skulle hon aldrig vilja göra, då hon vill att jag ska ha kul på möhippan, så jag känner mig rätt lugn och glad nu :)

    Likdant har jag lagt mig i svensexan faktiskt. Lämnat gästlista till marskalken och sagt vad min blivande inte alls skulle uppskatta. Även marskalken var dock redan inne på något annat, då även han känner min blivande väl och redan hade förstått vad han inte skulle uppskatta :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag gjorde precis likadant och min tärna/syrran tyckte  bara att det var bra! Då visste hon ju vad jag skulle uppskatta! Fick min möhippa i helgen och den var alldeles fantastiskt! :)
  • Fröken Lindström

    Jag sa till min tärna att jag visste att jag inte kunde bestämma eller lägga mig i, men jag ville inte gå på stan och sälja pussar och jag ville att det skulle finnas rosa pantern (som är min favoritdrink). och de lyssnade dom på

Svar på tråden Lägga sig i möhippan?