• klanto

    Möhippa!!!! Helgen 10/6-11/6

    Jag var helt inställd på att jag skulle hem till mina föräldrar i helgen men så kommer tärnan och en av mina kompisar och kidnappar mig! Måste snabbt som tusan packa ihop en väska enligt en packlista men lyckas glömma en massa saker ändå...;)

    Vi åkte till en turridningsgård (Njords turridning utanför Ödeshög) där ytterligare en kompis anslöt och vi badade jacuzzi, drack champagne, åt tre-rätters och övernattade. Dagen efter red vi ut på underbara hästar i underbar natur! Som gammal hästtjej var jag lycklig ända in i hjärtroten! Efter ritten fikade vi innan dusch och hemfärd. Nu var jag helt säker på att möhippan var slut. Lite tråkigt att inte fler kompisar kunde vara med men jag har så upptagna kompisar så jag antog att this was it, liksom. Ja, jag erkänner. Det var jättekul och jättemysigt men jag hade velat ha lite party också och det säger jag till en av vännerna som är med på turridningen, och hon säger att vi får fixa utgång senare i sommar.

    Får skjuts hem och när tärnan stannar bilen på parkeringen behöver alla tre följa med in för toabesök. Jag anar ingenting. Kommer in genom dörren och ropar "Hallå!" till min blivande make som sitter vid datorn, precis som vanligt. Plötsligt hoppar ett gäng kompisar fram från vardagsrummet och skriker "SURPRISE!!!!!". Här börjar alltså möhippan fas 2! Picknick dukas fram, vi skålar och sitter i trädgården och äter en massa god mat. Jag får ett gäng lappar med påståenden om varje vän som är med på möhippan och ska lista ut vem som sagt vad. Superroligt! :) Sen får jag i uppgift att pyssla ihop min egen brudkrona/tiara/diadem och jag får en vit slöja, för det ska ju synas att jag ska gifta mig. Tärnan undrar vilka tapas jag vill ha till middag så vi bestämmer ca. 12 "rätter" och går sedan till Hemköp och handlar tillsammans. På vägen och sedan när vi kommer hem får jag tävla mot mina vänner i grenar så som spotta godisgrodan längst, äta en halv citron, blindtest på kryddor och äta upp en sockerbit på snöre. Jag förlorade allt men det var lika kul för det! Sedan tar tjejerna tag i matlagningen och jag får sitta och bara ta det lugnt och dricka vin :) När maten är klar är hela köksbordet fullt av olika tapas och allt är supergott! Till efterrätt blir det jordgubbar med myntasocker och vaniljglass och under tiden får jag "gå tipspromenad" om min blivande man. Det ösregnar ute så jag får frågorna upplästa och sedan måste jag tänka högt och sedan svara. Straffet för ett felsvar är en tequilashot och för att få gifta mig med fästmannen måste jag ha minst 12 rätt av 16 frågor. Jag fick 13 rätt så tre tequilashot väntade. Här tog den regelrätta förfesten vid. Vi bytte om till partykläder, fixade smink och hår, drack mer vin och mojito, dansade, lyssnade på musik, pratade, skrattade...helt underbart!

    Efter midnatt tog vi bussen till stan, utgång på Harrys väntade! Vi dansade och hade så himla roligt ända fram till stängning då vi tog bussen hem. Två av vännerna sov hos mig så jag kom hem ordentligt. Hade dock svårt att somna, låg bara och tänkte på hur perfekt möhippan hade varit och vilka fantastiska vänner jag har!

    Möhippan var verkligen så perfekt! Jag blev överraskad och grundlurad flera gånger, jag behövde inte göra någonting pinsamt, alla "aktiviteter" var så jag, alla mina vänner bjöd på sig själva och vi hade bara så otroligt roligt tillsammans! Tack alla inblandade!

    Och brudar som inte blivit hippade än, hoppas verkligen att era möhippor blir minst lika perfekta som min! :)

  • Svar på tråden Möhippa!!!! Helgen 10/6-11/6
  • S2011

    låter hur härligt som helst!

    om jag skulle haft en möhippa hade jag definitivt velat haft en som din!Glad 

  • salsa775

    Åh, vad roligt du verkar ha haft det!
    Visst är det kul när ens vänner vet hur man vill ha det o anstränger sig?

    Jag blev hippad för en månad sen o hade också en perfekt dag!!
    Blev bortlurad av en kompis (hon hämtade mig i bil) o sen upp t Sthlm..väl där väntade några goda vänner med frukost o mousserande, ost o kex.
    De satte på mig en tiara o satte ett trollspö i min hand, men fick behålla mina vanliga kläder som tur var.
    Sen gick vi en liten promenad till en frisersalong...trodde jag!
    Men därinne hade de även SPA!!
    Så vi tillbringade 3,5 h i jacuzzi, massagestol, infraröd bastu...o sen gjorde vi oss fina (men jag fick INTE
    sminka mig?). Efter all denna avslappning tog vi t-banan till Åhlens där jag fick en smink-kurs på Make up store:) sååå kul!
    O jag kände mig sååå fin:)
    Sedan tog vi oss ut i kvällen o gick till en libanesisk restaurang där tjejerna bokat bord.
    Fick in ca 6 rätter var, det var hummos, tzatsiki, kött, bröd, sallad, friterade ostrullar, dolmar, osv...o allt
    var så gott!
    Sen trodde jag att kvällen var slut (efter en del antydningar runt bordet..) men chi fick jag!
    Då gick vi vidare till ett populärt dans-ställe o partade i några timmar.
    Så, jag fick precis den hippan jag längtat efter.

    O ni andra brudar, hoppas ni får en minst lika rolig hippa!!
     

  • klanto
    salsa775 skrev 2011-06-14 12:10:58 följande:
    Åh, vad roligt du verkar ha haft det!
    Visst är det kul när ens vänner vet hur man vill ha det o anstränger sig?

    Jag blev hippad för en månad sen o hade också en perfekt dag!!
    Blev bortlurad av en kompis (hon hämtade mig i bil) o sen upp t Sthlm..väl där väntade några goda vänner med frukost o mousserande, ost o kex.
    De satte på mig en tiara o satte ett trollspö i min hand, men fick behålla mina vanliga kläder som tur var.
    Sen gick vi en liten promenad till en frisersalong...trodde jag!
    Men därinne hade de även SPA!!
    Så vi tillbringade 3,5 h i jacuzzi, massagestol, infraröd bastu...o sen gjorde vi oss fina (men jag fick INTE
    sminka mig?). Efter all denna avslappning tog vi t-banan till Åhlens där jag fick en smink-kurs på Make up store:) sååå kul!
    O jag kände mig sååå fin:)
    Sedan tog vi oss ut i kvällen o gick till en libanesisk restaurang där tjejerna bokat bord.
    Fick in ca 6 rätter var, det var hummos, tzatsiki, kött, bröd, sallad, friterade ostrullar, dolmar, osv...o allt
    var så gott!
    Sen trodde jag att kvällen var slut (efter en del antydningar runt bordet..) men chi fick jag!
    Då gick vi vidare till ett populärt dans-ställe o partade i några timmar.
    Så, jag fick precis den hippan jag längtat efter.

    O ni andra brudar, hoppas ni får en minst lika rolig hippa!!
    Vad härligt!!! Ja det märks ju när vännerna har förstått vad möhippa handlar om :)
Svar på tråden Möhippa!!!! Helgen 10/6-11/6