• MrsT2011

    Tips på tärnklänning?? Lite bråttom...!

    Vi gifter oss nästa lördag, den 4 juni. Tärnan födde en dotter 27 april men har hela tiden känt att hon borde komma i sin klänning. (Den var något nummer för stor i början av graviditeten.) Hon har redan ammat bort 12 kg (!), så nu provade hon klänningen i helgen. Den passar över magen men inte över bysten! Hade ju ingen av oss räknat med såklart...

    Hon har pratat med en hobby-sömmerska och en riktig skräddare, men ingen av dem tror på idén att sy om den då blixtlåset sitter på sidan istället för mitt bak. Så nu börjar jakten på en annan klänning! Jag har inget emot en kort klänning i enklare material, men färgpaletten orsakar en del problem... Helst vill jag att den ska passa till någon av dessa färger:



    Är det någon som har tips på klänningar till salu?? Det måste inte vara en riktig amningsklänning, men helst ska det vara en klänning som man kan hasa ner så att hon slipper ta av sig hela klänningen för att kunna amma.

    Både jag och tärnan är tacksamma för alla tips vi kan få!
  • Svar på tråden Tips på tärnklänning?? Lite bråttom...!
  • FriPhi

    Jag har exakt samma problem, båda mina tärnor föder nu i maj (en den 12:e och den andra nu när som och vi gifter oss på midsommardagen. Så vi avvaktar lite innan vi får panikköpa något, men jag försöker såklart kika lite redan nu.

    Har du tittat på Rachel Zoes klänningar i samarbete med lindex? De är jättehärliga tycker jag, blommiga.

    Om din tärna inte är 1,79 lång kanske den här från Nelly, inte blir riktigt så kort och skulle passa annars:

    http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/cutie-1052/zoe-dress-200857-29/


    Det är verkligen inte lätt, hoppas du får fler tips och hittar något bra!

  • MrsT2011
    FriPhi skrev 2011-05-24 13:36:47 följande:

    Jag har exakt samma problem, båda mina tärnor föder nu i maj (en den 12:e och den andra nu när som och vi gifter oss på midsommardagen. Så vi avvaktar lite innan vi får panikköpa något, men jag försöker såklart kika lite redan nu.

    Har du tittat på Rachel Zoes klänningar i samarbete med lindex? De är jättehärliga tycker jag, blommiga.

    Om din tärna inte är 1,79 lång kanske den här från Nelly, inte blir riktigt så kort och skulle passa annars:

    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festkl...


    Det är verkligen inte lätt, hoppas du får fler tips och hittar något bra!


    Tack för tipset, ska kolla med henne! Önskar dig och dina tärnor lycka till, vilket sammanträffande att ni har precis samma problem!
  • MrsT2011

    Tack för hjälpen allihop! Tärnan tog en sväng till ett köpcentrum idag med man och bebis, hittade en blommig klänning på Vero Moda som är jättefin. Är så glad att det har löst sig!

  • FriPhi

    Vad skönt! Vi ska nog ta en heldag i Kista centrum när tärna nr två har "kläckt". Kan se framför mig, hur jag springer mellan alla affärer och lägger undan och de sitter och fikar/ammar mellan provningarna :)

  • MrsT2011
    FriPhi skrev 2011-05-25 14:48:19 följande:
    Vad skönt! Vi ska nog ta en heldag i Kista centrum när tärna nr två har "kläckt". Kan se framför mig, hur jag springer mellan alla affärer och lägger undan och de sitter och fikar/ammar mellan provningarna :)
    Ha ha, ja det låter ganska troligt att det blir så! Min tärna fick nöja sig med att jag tipsade om olika klänningar via mail, jag bor i Göteborg och hon i Malmö...!
Svar på tråden Tips på tärnklänning?? Lite bråttom...!