• mysan3­3
    Äldre 16 May 16:45
    10398 visningar
    30 svar
    30
    10398

    nä nu är jag förbannad

    hejsan, jag är nu så arg och irriterad att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
    allt började för flera månader sen när jag kom på att jag kunde laga all mat till buffen själv men inte potatisgratängen. rådfrågade flera här på bt som höll med mig om att det blir inte bra när man värmer upp den. vår budget är inte stor men vi har många gäster 130st. kollade runt på cateringarna och det skulle gå på mellan 2-3000:-  vilket var för mycket för oss. min släkting och kökschef på bröllopet sa att vi kunde anlita hennes skola och det lät ju bra. priset blev 30kg för 1000:- beställde även 8kg rostbiff där. det var mycket strul och problem att få reda på priserna och hur det skulle bli levererat. men efter mycket om och men så fick jag reda på att det skulle levereras i folie formar vilket lät ok.
    sen idag mailar kusinen mig och säger att eftersom skolan är stängd torsdag,fredag så ska de göra gratängerna innan och frysa dom och sen får jag hämta allt på onsdagen !!! blev så jävla förbannad. jag beställde ju av dom för att slippa frysa gratängerna , och vart hade de tänkt sig att jag skulle förvara 30kg gratäng och 8kg rostbiff??? min frys och kylskåp kommer redan vara fulla. dessutom bor jag 8mil från staden vi gifter oss i, ska jag åka dit och hämta maten ,ta hem den + att den kommer tina i bilen, och sen köra tillbaka den på lördagen? jag är sååå arg!!! vi gifter oss 4/6. inte lätt att hitta en catering nu heller. vet inte vad jag ska göra , allt känns bara så hopplöst. vill så gärna skälla ut kusinen för att hon inte kunde tala vett med sin lärare, jag får nämnligen inte numret till henne. när jag ville ha en bekräftelse på beställningen så sa läraren bara "jag lovar att inte glömma bort det" borde förstått redan då hur oseriöst det hela var=(
    vet inte vad jag ska göra nu... hur ska jag få tag på 30kg potatisgratäng och 8kg rostbiff till ett bra pris till 4/6?

  • Svar på tråden nä nu är jag förbannad
  • mysan3­3
    Äldre 16 May 16:52
    #2

    har funderat på det innan. men lokalen vi ska vara i har bara en gammal spis där ugnen inte funkar helt hundra därför har jag hyrt värmeskåp till maten. men tack ändå=)

  • mysan3­3
    Äldre 16 May 21:19
    #10

    Hej tack för alla svar. saken är den tyvärr att varken jag lr sambon gillar pastasallad eller potatissallad, drf skulle vi ha potatisgratäng=) vi vill ju gärna ha det vi äter på vårt egna bröllop. men jag är ganska säker på att jag tänker avboka gratängen och bara ta rostbiffen. sen lutar det ändå på att ta den färdiga och värma i ugnen, bara hoppas att den funkar, ugnen alltså. sen har vi ju värmeskåpen. men är väldigt besviken på läraren som visste att hon hade en bröllopsbeställning och sen kom på "just det det är ju lov tors fre då åker jag på semester" får den ypperliga iden att skitsamma gör gratängerna innan och fryser dom , hon struntar alltså helt i min beställningRynkar på näsan
    min kusin försöker nu ta på sig skulden och vill inte att jag ska åka dit imorrn och prata med dom, men det tänker jag. för det är var INTE vår överenskommelse, klart hon inte ville ge mig en bekräftelse, då hade hon ju suttit i klistret nu. att hon sen nästan förstört en stor del av vårt bröllop det tar hon ingen hänsyn till.
    nä är så arg så jag kokar, men det är fantastiskt att se hur många som bryr sig=) och nu när jag prata om det på facebook så är det många som vill hjälpa mig, sånt värmer i en sådan stund.

  • mysan3­3
    Äldre 16 May 22:10
    #13
    Kattpoet skrev 2011-05-16 21:29:54 följande:
    Kom ihåg att inte vara arg imorgon,  var lugn och saklig och låt tanten svamla sig in i ett hörn!

    Tänk på något trevligt som din make naken. 

    haha det vore nåt=) nej jag ska vara lugn och samlad men upplysa dom om att man gör inte så här.


    tjejerna som går på skolan dvs dom som ska jobba på mitt bröllop försvarar läraren fullt ut, vilket gör mig irriterad, fast känner att jag måste hålla sams med dom eftersom jag inte vill leta ny personal ochså. jag SKA avboka rostbiffen och se om den går att få tag på nån annanstans.

  • mysan3­3
    Äldre 17 May 20:25
    #18

    hej alla. jag har idag beställt gratäng på påse till bröllopet , blev  ca 1000kr dyrare, med folieformar till,men det var det värt för jag vet att den är god. är bara lite nervös över ugnen, men det får ordna sig. allra värsta fall får vi köra den i micron men det är bara i allra största nödfall. ska naturligtvis testa det hemma först.

  • mysan3­3
    Äldre 20 May 18:31
    #21

    hej, jo jag ska inte köra folieformarna i micron, kör dom i andra skålar.
    c4trin, jag gifter mig i vretakloster och har mottagning i ljungsbro folkets hus, det ligger utanför linköping.

Svar på tråden nä nu är jag förbannad