• BomBom
    Äldre 18 Apr 09:16
    10796 visningar
    11 svar
    11
    10796

    Ni som skjutit upp mensen, jag har en fråga!

    Jag kommer förmodligen skjuta upp mensen med nåt som heter Primolut Nor, nåt som ska likna gulkroppshormon. Jag undrar hur det blir med de mensperioderna som kommer efter den man skjutit upp? Blir de också förskjutna eller blir det en kortare period mellan den man skjuter upp och nästa? Jag funderar nämligen på om man kan skjuta upp den som kommer innan den man egentligen vill skjuta upp för att slippa eventuella biverkningar på själva bröllopsdagen.. Och att nästa också blir förskjuten i så fall... Förstår ni vad jag menar?

  • Svar på tråden Ni som skjutit upp mensen, jag har en fråga!
  • BomBom
    Äldre 18 Apr 22:12
    #4

    Tack snälla ni för svaren!! Det är bara en mens kvar innan den stora dagen så jag får passa på då... Vill ju knappast gå i självmordstankar på en så härlig fest som jag hoppas det kommer bli..

  • BomBom
    Äldre 19 Apr 11:04
    #8

    Återigen tack för alla svar!!

    Jag har redan utan dessa piller lite problem med depressioner till och från, men har lärt mig att leva med dem och tror att jag kan hantera det ganska bra. Framför allt vet jag ju vad de beror på. Jag vet att jag kan må bättre med medicin, men när jag fick barn och inte kunde amma med medicinen så slutade jag. Det funkar ändå, tack vare att jag vet att det är kemin i kroppen som spökar och inte "verkliga" problem. Med detta i ryggsäcken tror jag att jag kan hantera även om jag nu skulle bli neråt av dessa piller ett tag, men som sagt inte så roligt om man hade blivit det under själva bröllopet. Men jag kommer ju ta dem ca 1 månad innan nu så jag hoppas att det kommer funka bra!

    Tack igen och kram på er i den härliga vårsolen!!

Svar på tråden Ni som skjutit upp mensen, jag har en fråga!