• Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!

Ons 30 mar 2011 21:25 Läst 21671 gånger Totalt 90 svar
    Emblas Mamma
    Visa endast
    Ons 30 mar 2011 21:25

Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)

• Lör 6 aug 2011 19:40 #71

Har precis ätit vår första City Gross Tårta (sonens kalas) och vi tyckte den var god MEN på tok för mkt grädde tyvärr.

Dock gillar vi priserna och skall nu se om de kan göra m. blåbärssylt istället samt minska på grädden :)

• Sön 7 aug 2011 10:02 #72

Jag har pratat med City Gross i kalmar och de hade vita prinsesstårtor för 166kr / tårta för 12-14 pers och 139kr/tårta för 10-12 pers. Det blir ca 12-14kr/bit. Sedan kunde man lägga till 30kr för varje tårta om man ville ha dekorationer och det skulle man prata med dom på plats så man kunde få tårtan precis som man ville. De hade ställning att hyra för 200kr/dygn.

Bröllopstårta kostade 35kr/bit, gissar det var moussetårtan då?

• AnnaJa­cob
    Visa endast
    Sön 7 aug 2011 10:47 #73

Jag har precis ringt citygross i Malmö, och ska dit på tisdag och prata om bröllopstårta! =) Det känns ju verkligen att man kan spara en hel del på att köpa tårta där. Så det ska bli spännande!
    Jag håller nu på att skriva ut lite bilder på hur jag vill att tårtan ska se ut! Hoppas de kan baka så!

• Ons 10 aug 2011 23:18 #74
    Emblas Mamma skrev 2011-03-30 21:25:09 följande:
    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)
    Ett jättebra tips! Man tackar!
  • Fre 23 sep 2011 08:06 #76
    Marias Söta Saker skrev 2011-09-22 22:57:05 följande:
    Jag tänker att de nog knappast står och bakar bröllopstårtor på citygross.... Jag tänker köpe-bottnar, färdig sylt, pulver-mousse och frysta bär. Men jag kan ha fel...

Jag säger efterlys en hobby-bakerska istället!! Vi är så många som har bakning och tårtdekorering som vår största passion och mer än gärna gör er bröllopstårta :)
    Jag kan säga att precis så är det, i alla fall på city gross i kungens kurva. Har en kompis som jobbade där under våran praktik men hon slutade för att nästan allt var inköpt, så hon lärde sig inget. :( Det behöver ju dock inte betyda att tårtan inte är god men man kanske blir lite mer petig när man brukar hålla på med sånt själv? Jag själv slopade helt många ställen för att de hade just köpebottnar... Så priset ligger nog i att det enda som kostar är "råvarora" och montering.
  • Emblas Mamma
    Visa endast
    Fre 23 sep 2011 09:31 #76
    Cakemaker skrev 2011-09-23 08:06:58 följande:
    Jag kan säga att precis så är det, i alla fall på city gross i kungens kurva. Har en kompis som jobbade där under våran praktik men hon slutade för att nästan allt var inköpt, så hon lärde sig inget. :( Det behöver ju dock inte betyda att tårtan inte är god men man kanske blir lite mer petig när man brukar hålla på med sånt själv? Jag själv slopade helt många ställen för att de hade just köpebottnar... Så priset ligger nog i att det enda som kostar är "råvarora" och montering.
    där jag beställde var det absolut inte så!
    Jag känner bra mycket skillnad på färdiga tårtor och riktigt bakade.
    Visst är det olika överallt - det har vi ju märkt i detta forummet. Men våra tårtor var fantastiskt goda och mycket välgjorda när vi fick dom!
  • Emblas Mamma
    Visa endast
    Fre 23 sep 2011 09:33 #77
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 09:31:32 följande:
    där jag beställde var det absolut inte så!
    Jag känner bra mycket skillnad på färdiga tårtor och riktigt bakade.
    Visst är det olika överallt - det har vi ju märkt i detta forummet. Men våra tårtor var fantastiskt goda och mycket välgjorda när vi fick dom!
    och detta kan jag säga eftersom jag har jämfört smaker från våra finaste två konditorier och city gross princesstårta. Absolut ingen skillnad! Förutom att ett av de finaste bagerierna inte alls höll måttet och hade gjort en mycket mindre god tårta.
    Men från det ena bästa konditoriet och city gross var tårtorna helt identiska! Gick inte att varken se eller känna skillnad.
  • Fre 23 sep 2011 11:00 #78
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 09:33:27 följande:
    och detta kan jag säga eftersom jag har jämfört smaker från våra finaste två konditorier och city gross princesstårta. Absolut ingen skillnad! Förutom att ett av de finaste bagerierna inte alls höll måttet och hade gjort en mycket mindre god tårta.
    Men från det ena bästa konditoriet och city gross var tårtorna helt identiska! Gick inte att varken se eller känna skillnad.
    Va bra att ni har ett sånt bra city gross då! :) Kan ju som sagt bara tala för de ställen jag hört om...=/ Men om ni kan få så goda och välgjorda tårtor till ett sånt superpris kan jag bara gratulera! :)
  • Emblas Mamma
    Visa endast
    Fre 23 sep 2011 21:38 #79
    Cakemaker skrev 2011-09-23 11:00:21 följande:
    Va bra att ni har ett sånt bra city gross då! :) Kan ju som sagt bara tala för de ställen jag hört om...=/ Men om ni kan få så goda och välgjorda tårtor till ett sånt superpris kan jag bara gratulera! :)
    förstår inte varför det är olika. Men jag har hört dåliga rykten om andra city gross,
    men dock inte det jag åkte till. så vi hade kanske tur..
    Ja, vi fick fantastiskt god tårta likadan som konditoriets jättebilligt. är väldigt glad vöer det då tårtan ärndå är en liten del av bröllopet :)
    Jag vet att tårtan inte betyder allt för många brudpar, för flera så betyder den ingenting. Därför är det bra att tipsa om de billiga kedjorna också :)
  • Lör 24 sep 2011 12:46 #80
    Emblas Mamma skrev 2011-09-23 21:38:49 följande:
    förstår inte varför det är olika. Men jag har hört dåliga rykten om andra city gross,
    men dock inte det jag åkte till. så vi hade kanske tur..
    Ja, vi fick fantastiskt god tårta likadan som konditoriets jättebilligt. är väldigt glad vöer det då tårtan ärndå är en liten del av bröllopet :)
    Jag vet att tårtan inte betyder allt för många brudpar, för flera så betyder den ingenting. Därför är det bra att tipsa om de billiga kedjorna också :)
    Nej det är konstigt. Tycker att stora kedjor borde arbeta på samma sätt =/ Men det är ju jättebra att ni fick tårta till bra pris! :) Eftersom jag är konditor själv så har jag rätt höga krav på våran tårta :p Hade tänkt göra den själv men tog mitt förnuft tillfånga och ändrade mig. Så mycket annat som ska göras och blir tårtan inte bra så kommer jag tänka på det hela dagen, inte värt! Så jag har lämnat över ansvaret till mor min att hitta nån som kan möta mina krav, haha!
  • Lör 24 sep 2011 13:34 #81

Man kan ju alltid fråga vad de använder för råvaror till tårtorna. Om de gör tårtbottnen själv, använder färska bär etc. Det måste de ju kunna upplysa om. Gillar också tårtor från Citygross och Ica Maxi (vet dock inte om de gör bröllopstårtor) och att dessa ligger helt i klass med en del konditoriers.

• Lör 16 nov 2013 23:11 #82

Det är en lite gallam tråd. Men är det någon som nu på senare tid har köpt bröllopstårta ifrån City Gross. 
    Som kan berätta om hur den var, GÄRNA BILDER!Flört 

• Fre 22 nov 2013 17:24 #83

Puffar lite, jag skulle oxå gärna höra om någon på senare tid använt City Gross. Eller kanske Ica Maxi? Har ätit mousetårta därifrån som var mkt god!

• Mån 25 nov 2013 18:48 #84

Jag har fördelen att jag arbetar på ett stort konditori och har 50% på alla tårtor och får låna ställning gratis!!
    Så den posten ser jag som en liten del.... Dock verkar man kunna spara massa pengar om man vill köpa genom City Gross så det kanske skall kollas upp innnan man bestämmer sig helt :) 

• Tor 9 okt 21:09 #85

Hej!

Ser att många skriver om just priser och att citygross är så billiga och man sparar pengar på att köpa tårtan där. Kan meddela eftersom jag tidigare arbetat på citygross bageri. Att alla citygross bagerier köper in färdiga bottnar, det år bestämt av ledningen så inget citygross bakar sina egna tårtbottnar. Vaniljkrämen kommer färdig likaså. Därav är priserna billigare i matbutik än på äkta konditori. Jag sa själv upp mig då jag inte kunde stå för produkterna. Det är bara skräp, de bakar inte tårtor utan lägger bara ihop dem. Så allt beror på vad man vill ha, kvalité eller så billigt som möjligt. Jag har turen att få jobba på äkta hantverkskonditori där vi helt bakar allt från grunden. Bottnar till tårtor bakar vi med ekologiska ägg, socker, mjöl osv. Äkta och genuint! På mitt bröllop (viktigaste dagen i mitt liv) kommer jag inte snåla på tårtan. Det är den som alla samlas vid och som ska va ett mästerverk i rummet

• Mån 13 okt 23:40 #86

Jag har själv inte köpt tårtor från city gross, däremot från Ica Maxi i Uppsala. Där köpte jag fyra olika tårtor och de var väldigt goda och prisvärda, chokladtårtan tyckte någon var bland de godaste de ätit. Jag vet inte hur de arbetar där men de har ju kök och bageri på plats så jag tror att de bakar själva. Har inte gjort några planer än men överväger starkt att ha bröllopstårta därifrån. Har goda erfarenheter från Ica Kvantum i Uppsala också men de verkar ha lite mindre utbud.

• Tor 16 okt 19:53 #87

Till dig som bara ska ha ekologiskt (kunde inte citera text vet ej varför) alla väljer olika :)
    Trött på "äkta vara"- mathetsen att man ska typ skämmas om man inte ekologiskt smör. Låt folk äta vad de vill och kalla det inte "skräp"

Jag gick lite OT här, men blir sjukt provocerad.

• Tor 16 okt 20:31 #88

Tråden är från 2011 de flesta som skrivit i tråden är inte kvar här längre.

Sen blev den upp-puffad 2013 igen då det skrevs ett par tre inlägg, och så nyligen en gång till.

Bara så ni vet alltså, om ni vill ha kontakt med någon som var aktiv tidigare här. Glad

• Tor 16 okt 21:41 #89

Aha, my bad. Blir bara sur när andra gnäller på andras val. Kanske fånigt att bråka om, men jag går lite igång på det ibland tyvärr.

• Fre 17 okt 08:58 #90

Förstår dig :)
    Tänkte mest att om du fick veta hur det ser ut när en person inte är kvar så kanske du inte behövde bli arg från första början :)

Jag kan också bli sådär irriterad på två röda sekunder liksom, men jag har lärt mig att det kostar så mycket energi för mig. Så därför har jag börjat försöka kolla om jag över huvud taget behöver bli arg på någon, om det kommer att se det över huvud taget. För om dom inte ser det så kostade det bara mig massa ilska och energi utan att dom faktiskt kunde ta åt sig  Flört

Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Mat & dryck

Innehåll

Hitta lokala företag

Alltid aktuellt på vigsel

Tips för festen

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Annat innehåll

Veckans par