• c4trin
    Äldre 20 Mar 21:03
    25542 visningar
    89 svar
    89
    25542

    Bilder på Smink

    Sammet skrev 2011-03-20 20:39:47 följande:


    Skit snyggt!
  • c4trin
    Äldre 22 Mar 17:57
    #19
    Sammet skrev 2011-03-21 22:42:30 följande:
    Jag börjar gå åt det här hållet med blå/grå....är det mkt tycker ni?


    Fint! Inte alls för mycket tycker jag!
  • c4trin
    Äldre 25 Apr 16:26
    #63

    Om man som jag sminkar sig ganska mycket vid ögonen till vardags är det kanske inte så roligt att ha enkeltt diskret smink på sin bröllopsdag... Här är några fina sminkningar som jag hittat, love them!
    Ska testa alla (dock till fester 2 av dem) och den understa ska jag själv ha på bröllopsdagen e tanken =)



    Typ den här ska jag ha! =)


  • c4trin
    Äldre 27 Apr 19:46
    #69
    Zelmah skrev 2011-04-27 17:03:10 följande:
    Var försiktig så det inte ser ut som blåtiror bara. Jag hade nog även lagt ljus skugga inners för det öppnar upp ögat mer och ger en piggare blick och förstorar ögonen. Mörk skugga innerst förminskar ögat och gör att det ser ut som de sitter tätare och drar dem neråt. En sån här sminkning kan se fräck ut på bild men är väldigt svår att få till bra i verkligheten, därför råder jag att du istället kör en ljus skugga innerst vid ögonvrån och näsroten. Det tror jag blir snyggare och tynger inte ner lika mkt. Om man är blond och ljus ska man oxå vara lite mer försiktig med mörka skuggor då det kan ge ett skrämmande intryck på ljushylta. (Nu vet inte jag o du är blond eller brunette men rent generellt säger man att sotning o mörka skuggor gör sig på brunetter och att ljusa tjejer hellre bör välja ljusare toner på skuggorna för att inte ge ett för hårt intryck. blondiner ser lättare översminkade ut i mörka färger än vad mörkhåriga gör eftersom de redan har mörka färger i sig som kompenserar.)

    Hoppas du inte tar mitt inlägg fel, jag dissar inte ditt val jag bara ger lite tips på hur jag tror att det kan bli ett bättre resultat. :)
    Ja, de låter bra.
    Grejen e den att de e en makeupartist som ska göra det och han är riktigt duktig. Har haft liknande sminkning innan och varit supernöjd med den. Har glasögon så mycket smink "försvinner" tyvärr då.
    Ska ta med mig ditt tips nästa gång jag pratar med honom så hoppas jag det blir superbra :)
    Tack
  • c4trin
    Äldre 29 Apr 17:36
    #71
    Zelmah skrev 2011-04-28 19:41:42 följande:
    ja men då vet han ju förmodligen vad han pysslar med och hur färger fungerar o vad som passar olika ögonformer m.m Glad

    tänkte först att du skulle göra det själv men om han e makeupartist så borde han ju med ta skuggeffetker o sådant i beaktning o vad som passar just dig bäst :)

    Ja, glasögon tar ju verkligen bort uppmärksamheten från maken,, ska du ha dem på bröllopet eller kör du med linser ibland? Själv har jag precis fått glajjer men ser hyfsat utan dem så jag klarar mig utan att ha på dem om jag inte måste se ordentligt som när man kollar film, kör osv.. så de får stanna hemma på bröllopet. Jag gillar ju inte att ha på mig dem heller, de är lite ivägen liksom men det är väl en vanesak antar jag... o  eftersom jag ändå ser någorlunda utan så blir de lätt att jag skiter i dem o sen så blir jag irriterad när jag hamnar i situationer då jag inte ser tillräckligt bra...hehe... Men lite OT blev det där...

    ska du ha glasögonen på så kan du ju dra på extra med ögon maken iaf :) själv lägger jag krutet på röda läppar. I love!
    Nej linser funkar inte riktigt med mina känsliga ögon. Har dock inte testat olika sorter o så, men kommer inte ge mig på det på bröllopsdagen.
    Har glassögon varje dag, utan dem ser jag VÄLDIGT dåligt och kan knappt urskilja ansikten osv. Så de får vacker bli på =) Kommer dock ha ganska diskreta glasögon på bröllopet =)
  • c4trin
    Äldre 1 Jan 19:12
    #85

    Electa i Helsingborg =)


    durrasflikka skrev 2011-08-07 19:35:29 följande:
    Vem gjorde din sminkning och håret?
Svar på tråden Bilder på Smink