• Rebeccan

    Hjälp med val av morgongåva

    Hej,

    Jag behöver hjälp! Nu till sommaren ska jag och min m2b gifta oss och jag funderar nu såklart på morgongåva. Jag har ett tag funderat på att ge honom en secret box, men inte känt mig helt bekväm med tanken. För det första vet jag inte om han skulle uppskatta det. Visst, han skulle säkert tycka den var fin å så men jag vet inte om han skulle titta på den igen. Är dessutom osäker på hur jag skulle känna inför en sådan fotografering. Samtidigt känns det som en "passande" morgongåva och det vore ju roligt att ha kvar sådana bilder av mig. Men jag är osäker...

    Som förslag nummer två har jag tänkt att ge honom en helg i Sthlm. Vi båda älskar Stockholm och åker gärna dit samt att vi ha familj där. I den presenten skulle det isf ingå två nätter på ett av våra favorithotell, middag på nån restaurang han får välja och lite annat mys som vi känner för då. Samtidigt känner jag mig osäker på om det är passande som morgongåva... Ska morgongåvan  vara ett fysiskt föremål som "finns kvar" så att säga? Eller är det lika passande med en upplevelse?

    Eller är det nån som har nåt annat bra tips på morgongåva? 

  • Svar på tråden Hjälp med val av morgongåva
  • Jejkej

    Hotell nätter i sthlm låter jätte mysigt!!

    Ska man ge något man kan "ta i" måste man nog tänka igenom det ordentligt, och ha någon betydelse.
    Jag funderade på att kanske gravera in något i en nykelring eller liknande, men det skulle han nog aldrig använda eller se som något man alltid minns. Men något min m2b skulle uppskatta och något han alltid viljat göra är att hoppa fallskärm, så det ska han nog få av mig, det blir ju något man kan tänka tillbaka på och minnas som en del av bröllopet!! :Glad

  • LisaEleonor

    Jag ska köpa ett fickur. Min sambo tycker inte om att ha saker runt armarna så han har aldrig någon klocka, därför tänkte jag att det var bra. Tänkte sedan gravera den med något fint.

    weekend låter mysigt. Det jag tänkte på är om ni åker iväg precis efter bröllopet, och bröllopsresa och så. Blir det lite tårta på tårta? Men Ni kan ju åka iväg ett tag efter bröllopet. Spelar väl ingen roll om det går att spara, bara det passar er.

    Är väl ändå inte tradition att mannen får en morgongåva? Då borde man ju kunna göra hur man själv vill.

  • förlovadflicka

    Tradition och tradition, har blivit tradition nu iaf :) 
    Men vi gör det absolut inte för traditionen, vi tycker liksom att vi ger ju varandra grejer årsdagar och så vidare så varför skulle vi inte ge något som minne den viktigaste dagen någonsin? :)  

  • Fossing77

    Jag funderar på att köpa manschettknappar till min blivande. De här heter kärlek upphöjd till 2 och man kan få graverat datum och namn på lite hur man vill. Han använder alltid manschettknappar på jobbet, så på så vis så blir de ju använda med... Glad finns på familjesmycken.se

    familjesmycken.se/visa_produkt.asp&id=93&lang=sv



  • Rebeccan

    Vi ska inte åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet. Vår bröllopsresa går till Thailand, men vi åker inte förrens ca 6 månader efter bröllopet (vädret här hemma är bra att åka ifrån då och vädret i Thailand är bra att resa till), så det skulle nog passa med en weekend. Har suttit och kollat hotell nu och ska nog boka in det. Ju mer jag tänkte på saken kändes en weekend bäst, därför blir det presenten.

    Jag är en person som älskar att ge presenter, därför är det självklart för mig att ge honom morgongåva. Det värsta är att jag nu har bestämt vad jag ska ge honom, men måste vänta i 5,5 månader på att faktiskt få ge honom den. Avskyr att vänta, vill helst ge direkt :)

    Tack för era svar och lite idéer kring vad ni ska ge och liknande. Skönt att ha bestämt sig, nu ska det bara bokas och fixas lite detaljer :) Åh, vad jag längtar! Hoppas 23/7 kommer fort så jag äntligen får gifta mig med min älskade m2b och sedan ge honom morgongåvan dagen efter :D 

  • polkapinne
    Rebeccan skrev 2011-02-08 19:22:19 följande:
    Vi ska inte åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet. Vår bröllopsresa går till Thailand, men vi åker inte förrens ca 6 månader efter bröllopet (vädret här hemma är bra att åka ifrån då och vädret i Thailand är bra att resa till), så det skulle nog passa med en weekend. Har suttit och kollat hotell nu och ska nog boka in det. Ju mer jag tänkte på saken kändes en weekend bäst, därför blir det presenten.

    Jag är en person som älskar att ge presenter, därför är det självklart för mig att ge honom morgongåva. Det värsta är att jag nu har bestämt vad jag ska ge honom, men måste vänta i 5,5 månader på att faktiskt få ge honom den. Avskyr att vänta, vill helst ge direkt :)

    Tack för era svar och lite idéer kring vad ni ska ge och liknande. Skönt att ha bestämt sig, nu ska det bara bokas och fixas lite detaljer :) Åh, vad jag längtar! Hoppas 23/7 kommer fort så jag äntligen får gifta mig med min älskade m2b och sedan ge honom morgongåvan dagen efter :D 
    Vi åker till Nya Zeeland på bröllopsresa ca 5 månader efter bröllopet så en weekendresa i morgongåva är perfekt. Har funderat lite på vad jag skulle kunna ge honom och det här känns perfekt. Så får man två resor i samband med bröllopet:) Och visst är det jobbigt att vänta länge på att ge en present när man väl kommit på den och ser fram emot att se personens reaktion.
  • Rebeccan

    Nu är hotellet bokat och det känns helt rätt! Så en vecka efter bröllopet kommer vi spendera en weekend i Sthlm med middag på restaurang, mys och allt annat vi känner för att göra :) Åh vad jag vill att det ska bli slutet av juli nu :D

Svar på tråden Hjälp med val av morgongåva