• AnnaJacob

    Han vill inte ha ring

    Min sambo friade till mig på juldagen med en jättefin ring, och vi ska gifta oss nästa sommar.
    Jag vet inte om det är jag som är löjlig, men jag är jätteledsen över att han inte vill ha en förlovningsring på sig. Han arbetar på kontor, så det har inget med att det skulle vara "farligt" för honom att ha ring på sig.

    Han är verkligen inte typen som går med smycken, men jag tycker ändå att en förlovningsring inte är det samma som ett vanligt smycke...

    Är det bara jag som är löjlig, eller är det andra som har detta problem?

  • Svar på tråden Han vill inte ha ring
  • Emblas Mamma

    JAg hade blivit jätteledsen om min sambo inte ville ha ring!
    Jag mer eller mindre tvingade honom (innan vi förlovade oss) och sa att annars är vi inte förlovade och jag ville inte ha honom :P haha..

    Nej, men min sambo ville absolut inte ha ring innan!
    Men nu ÄLSKAR han den, först så trodde inte jag han skulle ha på sig den ändå när han gick ut och roade sig, men det har han, han tar med glädje på den efter jobbet igen och använder den hela tiden! Nästan mer än mig ;)
    Jag glömmer ibland..

    Så han kanske ändrar sig?
    Min sambo tillhörde med den typen innan som inte ville ha ring och absolut aldrig skulle gifta sig..

    din sambo kanske inte vill ha en speciell ring? Han kanske vill ha i vitt guld istället för rött?
    Eller titan eller silver?
    Det var vitt guld min sambo föll för, han skulle aldrig vilja ha rött och därav var lite emot..


  • AnnaJacob

    Tack för ditt svar..=)

    Jag har själv en ring i vitt guld, har aldrig tyckt om gult. Han får ha precis vilken typ av ringa han vill, men han vill inte ens köpa en. Det handlar verkligen inte om pengar, utan om att han bara säger att han inte vill gå med den.

    Jag vill inte tvinga honom att gå med ring, för jag vill inte bli som många av hans vänners flickvänner som mer eller mindre bestämmer över sina män. Inte för att jag tror att det är så i ert föhållande!!
    Jag tror bara inte på att man kan tvinga eller förbjuda saker för varann. Så problemet är egentligen att jag är ledsen över att han inte vill gå med ring. Jag tror inte att jag kommer kunna få honom till att gå med en.
     

  • Alexanders Maria

    Nej men vad tråkigt :(  Ringarna är ju det offentliga beviset om att man tillhör någon... Jag skulle ha blivit ledsen och om sanningen ska fram så arg också. Du är absolut inte löjlig!

    Min fästman vill inte ha smycken, men det var aldrig något problem angående ringen, han valde till och med en 7 mm ring. Den är definitivt inte "tjejig" utan defenitivt manlig.

    Hoppas allt löser sig, som "Emblas Mamma" sa så behöver man ju inte ha guld heller utan ni kan ju titta på olika varianter.


  • Oonah

    Jag förstår att du inte vill/kan tvinga honom. Men kanske ta av dig din egen? Om min m2b ville att bara jag ska ha ring, skulle jag tagit av mig min egen ring och sagt att det då får vänta tills bröllopsdagen, eftersom jag skulle tyckt att det var konstigt att bara jag var förlovad i vårt förhållande. 

    Jag skulle nog faktiskt också bli rätt upprörd på min m2b och fundera på om han skäms och inte vill visa att vi är förlovade. Rynkar på näsan 

    Usch, vad tråkigt! Vad är det för machosätt?

     


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • AnnaJacob

    Jag har faktiskt tagit av mig min ring. Jag gjorde det nu i helgen och la den i sin ask som jag stoppade ner i en byrå. Han säger bara att det är ju trist, för du var ju så glad för den..

    Vi har varit tillsammans i 6 år och jag fick vänta länge på att han skulle fria. Det slutade med att det blev en hel del tjat från min sida om att jag ville gifta mig. Jag friade till och med en gång till honom, men då svarade han bara att han ville göra det själv.
    Så nu känns det som att  "ska jag nu bli tjatig om detta med ringen!?".

    Han kanske inte alls vill gifta sig!? Men han är ändå ganska aktiv i bröllopsplanerna och pratar gärna om att vi ska gifta oss...

  • Oonah

    Vad tråkigt att höra, hoppas han kommer på bättre tankar och skaffar sig ring - för vigselring vill han väl ändå ha?!


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Värmland2011

    Jag har ring men inte min sambo och jag tycker det är helt ok. Min sambo har frågat om han måste ha ring men för min del behöver han inte det för vi är tillsammans lika mycket ändå.

  • Alex84j

    Oonah kom med ett bra tips, han kanske kan ha vigselring istället =)

  • Fyrtiotvå

    Min man har ingen ring...

    Jag har två.. :D

    Det är för att han faktiskt på allvar tycker att det är extremt obehagligt med en ring...
    Han hade den i nästan ett år innan vi beslutade att det är bättre att han skippar den helt...
    Vi lämnade in hans förlovningsring som delbetalning på min vigselring,.. :P

    Jag har aldrig upplevt det som något negativt.. El varit ledsen över det...
    Vi är inte mindre gifta för det.. ;)

    Dock så har vi varsitt halsband som ltie förlovningssmycke (båda är silversmedar så vi har fixat de åt varandra) med vigseldatumet instämplat...
    Han har aldrig tagit av sig sitt halsband.. :P

    Jag går utan ibland för jag vill använda andra halsband oxå.. hehe... Men då har jag ju iofs ringarna.. ;)

  • Jeliqa

    Min BM ville inte heller ha ring först. Han har använt smycke (klocka) under sammanlagt två veckor sedan vi blev ett par. Men när vi förlovade oss talade jag om för honom att jag inte ville bära ring om inte han också gjorde det. Jag sa att jag inte heller är förtjust i smycken men att en ring som bevis på vår kärlek är en annan sak. Då tog han också ring och nu vill ha även ha en vigselring samt har önskat sig en klocka i morgongåva! Så han gjorde en helomvändning. Det gäller bara för dem att få tummen ur ...


Svar på tråden Han vill inte ha ring