• Jeanette G

    Brudmakeup?

    Vart gjorde ni er brudmakeup? Blev ni nöjda? Finns det några ställen ni hört mycket bra om? Eller ställen som är mindre bra och som man bör undvika?

    Funderade först på att göra min på Make Up Store men 1500:- för sminkning känns lite väl mastigt tycker jag, speciellt med våran budget.

    Jättetacksam för tips!

  • Svar på tråden Brudmakeup?
  • ShoegirlNYC

    Precis ALLT som har med bröllop att göra kostar mycket mycket mer.
    Jag kommer också att gå till Make Up store för att bli sminkad, men jag tänker boka in en vanlig sminklektion för 500kr eller vad det kostar. Vi har också en mycket tight budget. Där får man ju välja vilken typ av sminkning man vill göra. Sen tänker jag öva öva och öva tills den stora dagen (gifter mig inte i sverige). Jag tänker ju göra min egen sminkning på vår stora dag, det kanske inte är ett alternativ för dig. Du kan säkert boka in en sådan här lektion samma dag som bröllopet och säga att du vill prova ut smink till din bröllopsdag. Kanske blev lite svamligt nu men hoppas du förstår vad jag menar Flört 

    Annars kanske du har en kompis som är diktig på smink och kan följa med dig till Make Up store och titta vad de gör för att sen på den stora dagen hjälpa dig med sminket! 
     

  • Jeanette G

    Ja men eller hur! Allt som har med bröllop att göra blir dubbelt så dyrt. Blä.

    Men ja, jag vet inte. Jag kan va ganska petig med smink och jag vet inte om jag vågar mig på att bli sminkad utan en genomgång om hur det ska vara och så innan bröllopsdagen.

    Finns ju många andra ställen som tar runt 600:- för makeup inkl. konsultation. Men jag är så himla rädd för att jag ska hamna hos nån sminkös som inte alls förstår mig och vad jag vill ha. Någon som propsar på att använda färger jag inte gillar eller inte tycker att min idé är tillräckligt "bröllopig" och vill göra nåt annat istället. Eller nån som är dålig helt enkelt.

    Jag har funderat på att sminka mig själv, jag vet ju bäst själv hur jag vill ha och i vad jag trivs, men det är ju det där med själva genomförandet. Visserligen har jag inte tummen mitt i handen när det gäller smink, men jag vet hur jag blir om det inte blir tillräckligt bra eller minsta lilla fel. Plus att det ändå kommer kosta minst 500 spänn eftersom jag måste köpa primer och passande skuggor och grejer.

    Coolt att ni pyser iväg och gifter er i Central Park föresten! :)

  • ShoegirlNYC

    Ja jag har alldeles för stort kontrollbehov för att låta någon annan sminka mig för första gången på dagen D. Vill inte heller bli "påtvingad" någon färg eller sånt jag inte gillar. Man vill ju fortfarande se ut som sig själv, om än lite bättre =) när man gifter sig! Förhoppningsvis är make up artisten så pass proffsig att de känner in personen de ska sminka och utgår från det. Det gäller nog att vara tydlig med vad man vill och vem man är, så det inte blir helt fel. 
    Jag har tänkt prova ut smink nu under våren ex. en bra primer osv. Jag har en del produkter från make up store så de vet jag är bra Glad 
    Men jag tror på iden om att öva, öva och öva! Det fixar du nog Jeanette G!!! Men 600 spänn för en sminkning och konsultation lät ju också toppen!  

  • turbovampyria

    Jag har bokat en brudmakeup på kicks. Det kostar 650kr inkl konsultation. Jag hade själv tänkt sminka mig själv eftersom vi har tight budget. Däremot så skulle smink jag köper själv gå på närmare 2000kr. Därför anser jag att jag hellre unnar mig en sminkning än köper en massa smink jag änså aldrig kommer använda igen.

    Sedan när det gäller att de tvingar på en en sminkning man inte vill ha. Det gäller att stå på sig och föklara hur och vad man vill ha. Ser det förj*vligt ut så säg det och så säger man vad man inte tycker om och ber dem ändra det. Man betalar ju ändå pengar för sminkningen och då ska man bli nöjd.

  • Lilla Mia

    Jag har bokat sminkning på Make up store på bröllopsdagen för 500 kr. Jag har fått en sådan sminklektion i present en gång innan och då valde jag att få en festsminkning. Hon som sminkade mig då var jätteduktig och frågade vilka färger jag gillade och inte gillade och vilken typ av sminkning jag ville ha och sedan gjorde hon en jättefin sminkning på mig.
    Jag tycker att en fördel med att välja make up store är att man får välja smink för samma värde som sminkningen så man får mer för sina pengar.
    Ev så ska jag göra en sminkning till där innan för att kunna prova ut färger (t.ex testa en sminkning på varje öga) så att man vet att man säkert blir nöjd, men jag är inte säker att jag gör det. 

  • ninen
    Lilla Mia skrev 2011-04-17 19:56:43 följande:
    Jag har bokat sminkning på Make up store på bröllopsdagen för 500 kr. Jag har fått en sådan sminklektion i present en gång innan och då valde jag att få en festsminkning. Hon som sminkade mig då var jätteduktig och frågade vilka färger jag gillade och inte gillade och vilken typ av sminkning jag ville ha och sedan gjorde hon en jättefin sminkning på mig.
    Jag tycker att en fördel med att välja make up store är att man får välja smink för samma värde som sminkningen så man får mer för sina pengar.
    Ev så ska jag göra en sminkning till där innan för att kunna prova ut färger (t.ex testa en sminkning på varje öga) så att man vet att man säkert blir nöjd, men jag är inte säker att jag gör det. 
    Jag har oxå bokat på Make Up Store, tycker det blir väldigt prisvärt när man får produkter till samma pris. Har bokat in en vanlig timme för provmakeup lördagen innan bröllopet & sedan en på D-dagen. Ska bli roligt! Är inte så ofta jag går och blir sminkad.
Svar på tråden Brudmakeup?