• Twicis

    Vad ska jag göra? Mår så dåligt

    Hej.
    Jag måste få skriva av mig lite och jag behöver lite åsikter.

    Det är såhär att jag har varit förälskad i en kille i snart 5 år. Jag vet att det är en väldigt lång tid, och jag känner att jag borde göra något nu.
    Innan jag blev tillsammans med mitt ex som jag var tillsammans med i 14 månader, så var han väldigt på och ville träffas och vi pratade mycket och så. Men då träffade jag som sagt mitt ex, och jag och han som jag gillar glömde bort varandra litegrann. Mitt ex gjorde slut med mig för 8 månader under hemska förhållanden, jag har har varit deprimerad ända sen dess. Men jag kände under tiden jag och mitt ex var tillsammans att jag verkligen gillar den här killen.

    Nu har vi iaf börjat snacka litegrann och vi har träffats några enstaka gånger då vi varit ut. Han har sagt att han tycker jag är söt och han har kramat om mig ganska länge varje gång vi träffats. Och han pratar liksom glatt med mig och verkar alltid glad. Men här är problemet. Jag har frågat några gånger om han vill träffas och kolla på film eller nåt, och varje gång har han svarat något i stil med " Jofan, låter bra", eller "Ja, låter bra det". Men varje gång när jag frågat vilken tid han skulle komma över så har han sagt att han har mycket att göra och skulle höra av sig, men han hörde aldrig av sig. Jag frågade idag om han hade tid att se film eller inte och då svarade han "tyvärr. Skulle gärna vilja men har inte tid :(".

    Jag vet inte hur jag ska ta allt det här. Jag gillar den här killen och har verkligen försökt visa mitt intresse och allt. Jag vte inte vad mer jag kan göra.

    Har ni något tips?
    Det blev ganska långt det här tror jag, så om ni orkar läsa vore jag tacksam om jag fick nå tips på vad jag ska göra.
    Jag vill inte vara ensam längre.

    /Therese.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 10:06
    Jag gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl ändå veta att det inte är så enkelt.

    Men just nu önskar jag att det fanns nåt piller man kunde ta som gjorde att smällen inte gjorde så ont. Men det är bra för jag ska tatuera mig imorgon. Kanske den här inre smärtan är värre än den fysiska, och tatueringen inte gör så ont.
  • Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt
  • Amor in aeternum

    Jag vill verkligen inte trampa på dina tår men antingen så är killen helt enkelt väldigt upptagen eller så är han helt enkelt inte intresserad. Sanningen kan svida riktigt ordentligt men jag tycker att du ska fråga honom rakt ut om ha är intresserad eller inte, på så sätt så får du ju veta och då får du veta antingen positivt eller ett negativt besked.


    Jag höll också på så om jag var intresserad av en kille att överanalysera allt.. och då menar jag verkligen allt! "Han kramade mig huur länge som helst den här gången" eller "Iiiii.. han kollade på mig länge idag.. flörtar han med mig?"


    Det bästa som har hänt mig var att jag fick en kalldusch när jag helt plötsligt såg honom på en fest, hånglandes med en annan tjej. Ett bra tag efter festen så pratade jag med honom om mina känslor för honom och han hade inte en aning om hur jag kände då. Nu råkade det ju hända som så här att i den vevan träffade jag min m2b och vi körde raka rör ifrån början och det har funkat sen dess.


    Jag hoppas verkligen inte att jag har gjort dig arg, sårad eller ledsen men han kanske inte ens vet vad du känner för honom. Och han kanske tyvärr ser dig enbart som en vän.

  • Twicis

     


    Amor in aeternum skrev 2010-11-14 23:13:57 följande:
    Jag vill verkligen inte trampa på dina tår men antingen så är killen helt enkelt väldigt upptagen eller så är han helt enkelt inte intresserad. Sanningen kan svida riktigt ordentligt men jag tycker att du ska fråga honom rakt ut om ha är intresserad eller inte, på så sätt så får du ju veta och då får du veta antingen positivt eller ett negativt besked. Jag höll också på så om jag var intresserad av en kille att överanalysera allt.. och då menar jag verkligen allt! "Han kramade mig huur länge som helst den här gången" eller "Iiiii.. han kollade på mig länge idag.. flörtar han med mig?" Det bästa som har hänt mig var att jag fick en kalldusch när jag helt plötsligt såg honom på en fest, hånglandes med en annan tjej. Ett bra tag efter festen så pratade jag med honom om mina känslor för honom och han hade inte en aning om hur jag kände då. Nu råkade det ju hända som så här att i den vevan träffade jag min m2b och vi körde raka rör ifrån början och det har funkat sen dess. Jag hoppas verkligen inte att jag har gjort dig arg, sårad eller ledsen men han kanske inte ens vet vad du känner för honom. Och han kanske tyvärr ser dig enbart som en vän.

    Han vet not inte att jag känner såhär. Jag planerar på att berätta, men vill inte skrämma honom eller så. Han är jättesnäll när vi träffas och är inte rädd för att krama mig inför sina kompisar eller nåt sånt alls. Utan när jag var ut en gång så snackade jag med hans kompis och då kom han fram och sa hej och kramade om mig.

    Så jag vet inte ja. Jag ska berätta, men jag vill inte förlora honom på nå vis. Jag har ju han inte, men vill inte stt vi ska sluta snacka eller att det ska bli en konstig stämmning. :/

  • Dejli

    Han är inte intresserad. Han gillar dig säkert som kompis och uppskattar dig som du är, men han verkar ju uppenbarligen förstå att det är en invit och drar sig undan.


    Jag tycker du varit ganska tydlig med att du vill träffas och gett honom en chans att komma med förslag men kommer med undanflykter.


    Jag tycker du ska vara rak på sak med honom. Säg att du har känslor för honom, och att du upplever att han ger tvetydiga signaler och därför undrar hur han känner.


    Oftast behöver man få det uttalat att den andra inte är intresserad för att kunna gå vidare. Om inte annat så blir han medveten om hur du känner och kan anpassa sig efter det.


    Jag önskar dig all lycka med att hitta någon som vill ha dig för den du är, och jag hoppas att du kan gå vidare! För så länge man bara har ögonen för en person man inte kan få så är risken stor att du missar guldkorn längs vägen.

  • Twicis

     


    Dejli skrev 2010-11-14 23:21:07 följande:
    Han är inte intresserad. Han gillar dig säkert som kompis och uppskattar dig som du är, men han verkar ju uppenbarligen förstå att det är en invit och drar sig undan. Jag tycker du varit ganska tydlig med att du vill träffas och gett honom en chans att komma med förslag men kommer med undanflykter. Jag tycker du ska vara rak på sak med honom. Säg att du har känslor för honom, och att du upplever att han ger tvetydiga signaler och därför undrar hur han känner. Oftast behöver man få det uttalat att den andra inte är intresserad för att kunna gå vidare. Om inte annat så blir han medveten om hur du känner och kan anpassa sig efter det. Jag önskar dig all lycka med att hitta någon som vill ha dig för den du är, och jag hoppas att du kan gå vidare! För så länge man bara har ögonen för en person man inte kan få så är risken stor att du missar guldkorn längs vägen.

    Okej, men om det nu skulle vara så att han är intresserad då?
    För jag menar, det här är första gången som han har sagt till mig att han inte kan, och jag visste att han hade mycket läxa att göra.

    Men jag tänker berätta för honom idag (måndag). Orkar inte må dåligt över att inte veta längre.

  • Dejli
    Twicis skrev 2010-11-15 01:21:48 följande:
      Okej, men om det nu skulle vara så att han är intresserad då?För jag menar, det här är första gången som han har sagt till mig att han inte kan, och jag visste att han hade mycket läxa att göra.Men jag tänker berätta för honom idag (måndag). Orkar inte må dåligt över att inte veta längre.
    Been there, done that... så länge det finns liv finns det hopp. Så länge det inte finns något uttalat så hoppas man fortfarande, så det är jättebra att du bestämt dig för att prata med honom. Kanske är han bara osedvanligt trög, men ha inte för höga förväntningar.

    Hade han varit verkligt intresserad så hade han utan att tveka kommit med något förslag på en tid att ses när du gett honom chansen flera gånger. Om inte annat hade han kommit med ett motförslag när du gav honom ett förslag på tid att ses, eller gett dig en mer fullständig förklaring till varför han inte kunde.


    Jag är ledsen om jag är hård, men jag önskar att någon var det mot mig och inte bara höll med mig när jag ältade om den killen jag var kär i. "Han vill/kan aldrig ses men han kanske gillar mig ändå"... jag hör mig själv när jag läser dina inlägg...


    Lycka till idag med att fråga!

  • Sebastiána

    Känner igen mig så väl!

    Killen är inte intresserad. Jag var förälskad i en kille för ett antal år sedan. Precis som du funderade jag jättemycket på om han var intresserad tillbaka. Jag övertolkade allt. En gång hade han lagt armen bakom mig när vi var ute och åt ett helt gäng. Var det för att han var intresserad? Till slut tog jag mod till mig och frågade om han ville följa med på bio och det svaret jag fick fick mig att inse att han inte var intresserad av mig alls och aldrig hade varit det.


     

  • Sebastiána
    Dejli skrev 2010-11-15 08:03:23 följande:
    Kanske är han bara osedvanligt trög, men ha inte för höga förväntningar.
    Det är inte helt omöjligt. Jag tror inte att det är så, men helt omöjligt är det inte. Jag är ganska trög själv faktiskt när det gäller sånt här. Killar har frågat mig om vi ska äta lunch ihop eller plugga ihop eller liknande och inte förrän flera år senare har jag fattat att de nog var intresserade av mig. Klart, jag har ju inga bevis på att det var så
  • pyrro

    He´s just not that in to you!!! Jag tror du också vet det.....vänd blad och gå vidare!!

  • GnuGS
    pyrro skrev 2010-11-15 08:51:21 följande:
    He´s just not that in to you!!!
    Just det. Det finns ju en bok med den titeln (kanske även översatt till svenska?) som bygger på ett avsnitt i Sex and the City (skriven av SATC-manusförfattare. Budskapet är: inse att killar är ointresserade om de inte är ; släpp och gå vidare.
Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt