• Pennes

    Julklapp till blivande brud

    Min syster ska gifta sig nästa sommar och både hon och hennes blivande man fyller år nu i december. Det enda de kan komma på att de vill ha i födelsedags och julklapp är pengar til bröllopet. Men det är så tråkigt! Dessutom tänker jag mig inga stora summor. Kanske 400/pers till födelsedgarna och lika mkt i julklapp ungefär. Och då känns det så löjligt att ge pengar.


    Finns det något annat man behöver till sitt bröllop som jag skulle kunna köpa? Typ fotoalbum, presentkort på skor...etc. Det får inte vara något som är för personligt (typ bestäla inbjudningskorten).


    Alla tips mottages tackasmt!

  • Svar på tråden Julklapp till blivande brud
  • Skitliten

    Jag tycker ett presentkort till en skönhetssalong vore toppen, en manikyr, ansiktsbehandling eller liknande. Det vill hon säkert göra inför bröllopet.


    Till mannen är det lite svarare, men vad sägs om ett gäng engangskameror i bröllopsstil? Alltid roligt att ha pa bordet under bröllopsmiddagen. Till det kan du ju ge ett fint fotoalbum för att sätta in bilderna i.


    Skall fundera lite mer, aterkommer!

  • Kakform

    Ansiktsbehandling! Det skulle jag vilja ha :)


    Eller ge den blivande bruden ett presentkort på manikyr som hon kan använda just före bröllopet.

  • shakynose

    Ja, behandlingar är jättebra! Det är sånt som man kan känna sig lite osäker på att ta om man har tajt budget annars, men har man fått det som present e de ju perfa! Mannen kan väl också göra en manikyr? Hans händer ska väl också va fina?

  • prinsessanogrodan

    Fast alla bidrag är väl välkomna? Jag skulle inte tycka att de summor du skriver om är "för lite" pengar. Vad förväntar dom sig liksom? Jag tror att det är väldigt svårt att ge presentkort på sånt som skor och album och annat, det är svårt att veta var dom vill handla ju. Hellre pengar i ett kuvert i så fall. Kanske att du ger ett hemmagjort presentkort där du erbjuder dig att betala x kr av skor, blommor eller nåt annat när den dagen kommer?

  • Piiiip

    Vilken bra tråd!

    Jag kommer också att önska mig presentkort eller saker till bröllopet.

    Hittills har jag kommit på:

    Presentkort på:

    * smink (Make up store eller skönhetssalongen i stan som har ID)
    * sömmerskan
    * ikea (kommer köpa ljus, glas, ljushållare och pynt därifrån)
    * skönhetsbehandlingar, mankeyr etc.

    blomstercheckar
    resecheckar

    Men jag vill gärna ha fler tips.

  • Salat

    Hej!
    Jag önskar mig i julklapp tex presentkort på brudsmink, frisör och nagelskulpteringtur/manicure! något jag önskar mig och kommer att ha stor nytta av när VÅR DAG KOMMER!

  • Kattpoet

    Ge dem en skojig sparbössa och fyll med pengar,  det finns att köpa med orden till Bröllopet på.  Lite roligare och sedan ge dem pengar om de nu vill ha det.

  • JustMeAndMyLove

    Jag tycker sparbösse iden är smart :)


    Nån rolig som det står: "Till bröllopet" på borde det finnas på nätet :)


    Sen ÄR inte 400 kr lite! Många bäckar små!


    Annars är det jättesmart med en behandling, det skulle jag uppskatta som blivande brud i alla fall!

  • Piiiip

    Instämmer med föregående talare!

    400 kr är mkt pengar och alla bäckar...

    Jag förväntar mig inte 400 kr av mina nära och kära i julklapp. Vi ger inte alls dyra presenter till varandra till jul, särskilt inte till de vuxna.  

  • BlackWIngedAngel

    Jag gillar också sparbösse-idén, men annars är ju presentkort bra. 


    Visst är presentkort på skor personligt, men det är ju TSs syster så det är ju möjligt att det inte behöver vara ett problem, om man känner varandra väl. Ansiktsbehandlingar och annat är faktiskt också personligt; Jag själv går inte på sådant, eftersom jag inte tycker om när någon petar mig i ansiktet. Då hade jag hellre önskat mig presentkort för blommor, men det beror ju på att jag vet vilken florist jag ska ha. :) Alla detaljer i ett bröllop kan vara svåra om brudparet är petiga med hur det ska vara. Känner man varandra väl eller om man vet vilka företag som de vill använda sig av så är det lättare, men annars är nog bössan bäst. 

  • Pennes

    Tack för alla tips! Det blir nog liute av varje, tipsar resten av familjen om dessa idéer!

Svar på tråden Julklapp till blivande brud