• 1700tal

    Slott/herrgård i Östergötland??

    Har någon tips på slott eller herrgård runt Linköping/Norrköping med omnejd? Hela Östergötland är av intresse. Vi vill hyra bara lokal där vi kan ordna catering och alkoholen själva.

  • Svar på tråden Slott/herrgård i Östergötland??
  • Jessika81

    På Bjärka Säby (gamla slottet) får man välja mellan tre olika cateringfirmor och man får ta med alkohol själv.

  • 1700tal

    Kollande på slottet på nätet, ser mkt fint ut! Helt klart värt en titt. Läste nån stans att hon var "hård" att ha att göra med, vad innebär det månne?

  • Jessika81

    Hon är trevlig men såklart rädd om slottet, vilket man kan se i det hyresavtal man får skriva under om man vill hyra slottet. Om man försöker se det från hennes sida är det inte orimliga krav.


    Ta kontakt med henne och be henne skicka prospekt! Det är det enklaste, genom att prata med folk bildar man sig lättast sin egen uppfattning :) 


    Ska ni ha 1700-talsbröllop?

  • Kattpoet

    Sedan finns  ju Risinge prästgård, den ägs av kyrkan så  kolla upp Svenska kyrkan i Finspång.

  • emmmeia

    Innan du bokar någon av dessa platser, rekommenderar jag att du kontaktar dem direkt för att diskutera dina specifika behov och önskemål. Det kan vara bra att få information om tillgänglighet, priser och eventuella regler de har för catering och drycker. Lycka till med ditt evenemang!

  • emmmeia

    Innan du bokar någon av dessa anläggningar rekommenderar jag att du kontaktar dem direkt för att diskutera dina specifika behov och krav. Detta kan vara bra för att få information om tillgänglighet, priser samt mat- och dryckespolicy. Du frågade också om https://bostadslistan.se/blog/allt-du-beh-ver-veta-om-depositionsavgift-i-sverige depositionsavgifter i Sverige. Så läs artikeln i detalj och jag tror att du inte kommer att ha några frågor. Lycka till med ditt evenemang!

Svar på tråden Slott/herrgård i Östergötland??