• sofia1977

    Äntligen!

    Förra veckan friade min sambo sedan 11 år tillbaka. Jag har väntat och väntat och tänkt att jag kanske ska göra det själv, men ångrat mig och väntat lite till. Det känns så underbart och nu tänkte jag kika lite här inför det framtida bröllopet, få lite tips osv. Hoppas på trevligt umgänge här på BT

  • Svar på tråden Äntligen!
  • sofia1977

     


    S2011 skrev 2010-09-04 09:52:01 följande:
    grattis, så roligt!=)

    Tack

  • prinsessanogrodan

    Grattis! Har ni bestämt datum än? Oh ni har så mycket härligt framför er! Fundera ut ev kyrka,lokal,klänning,kläder till m2b, kolla ringar, surfa runt på bilder på frisyr och blommor, tänka ut mat och gästlista....det är så kul! Grattis än en gång! Välkommen in i "brudgänget"! Det finns en och annan brudgum här men de är mest brudar eller blivande brudar!

  • prinsessanogrodan

    Vi har bestämt gästlista,bokat kyrka,nästan bestämt lokal, köpt klänning, bestämt blommor, beställt skor till mig, bestämt vilken ring jag ska ha som vigselring,bestämt hur jag ska ha håret...Men jag kan inte slita mig från att surfa runt och kika på klänningar,ringar, blommor,tårtor, frisyrer,tiaror - jag ska inte ens ha tiara.. men kan inte låta bli att kolla

  • sofia1977

     


    prinsessanogrodan skrev 2010-09-04 11:35:01 följande:
    Grattis! Har ni bestämt datum än? Oh ni har så mycket härligt framför er! Fundera ut ev kyrka,lokal,klänning,kläder till m2b, kolla ringar, surfa runt på bilder på frisyr och blommor, tänka ut mat och gästlista....det är så kul! Grattis än en gång! Välkommen in i "brudgänget"! Det finns en och annan brudgum här men de är mest brudar eller blivande brudar!

    Tack och ååh jag ser att vi har mycket framför oss som ska fixas, men det känns helt fantastiskt. Vi har inte satt något datum ännu. Vi har i veckan beställt våra förlovningsringar som blir färdiga om två veckor. Prövade vigeselringar men de får stanna hos juveleraren ett tag Jag har verkligen sett fram emot att bli en blivande brud, trodde ett tag att det aldrig skulle ske men sen överraskade han mig med ett romantiskt frieri och jag är så glad!

    Ni har ordnat mycket ser jag, när är ert bröllop? Vad ska du ha för klänning? Hur ser ringen ut? Var gifter ni er? ååå jag kommer ha svårt att slita mig härifrån tror jag Det är ju så roligt att höra om och se andras planering.

  • prinsessanogrodan
    sofia1977 skrev 2010-09-04 17:22:58 följande:
      Tack och ååh jag ser att vi har mycket framför oss som ska fixas, men det känns helt fantastiskt. Vi har inte satt något datum ännu. Vi har i veckan beställt våra förlovningsringar som blir färdiga om två veckor. Prövade vigeselringar men de får stanna hos juveleraren ett tag Jag har verkligen sett fram emot att bli en blivande brud, trodde ett tag att det aldrig skulle ske men sen överraskade han mig med ett romantiskt frieri och jag är så glad! Ni har ordnat mycket ser jag, när är ert bröllop? Vad ska du ha för klänning? Hur ser ringen ut? Var gifter ni er? ååå jag kommer ha svårt att slita mig härifrån tror jag Det är ju så roligt att höra om och se andras planering.
    Vi gifter oss 4/6 2011 i Kolmårdskyrkan, den ligger nära eller ja bredvid eller nästan i Kolmårdens djurpark. Kyrkan är delvis insprängd i berget och ena väggen är glasvägg med utsikt över Bråviken, passar oss bra med en kyrka nära natur och skog och hav- vi fjällvandrar och går i skogen för jämnan, när jag inte hänger på BT alltså

    Min klänning ser ut som den här nästan: www.brudix.se/kleopatra-p-331.html, fast jag ska inte ha släp på min och så ska jag ha en mindre underkjol så den inte står ut så mycket nertill. Köpte klänningen på rean! Brudbutikerna brukar ha rea från slutet av augusti till slutet av november...passa på nu! Jag hade tänkt köpa billigt på typ Blocket men gick till affären för att prova vilken modell och storlek ska ska ha, men jag blev så förtjust i den första klänningen jag provade coh så sa damen i affären att deras rea skulle starta och att jag kunde få den för halva priset, 4000 kr...då fanns det inget att tveka på


    Min förlovningsring ser ut som en ring jag har i bildgalleriet, sidan 2, - 3.e raden uppifrån, den i högra kolumnen och vigselringen ska antagligen se ut som den ringen som är i bildgalleriet på sidan 2, längst ner till vänster, fast kanske med mindre stenar, har inte bestämt mig helt där.


    Det är galet roligt att planera bröllop så det är väldigt svårt att slita sig härifrån!

  • prinsessanogrodan

    Jo just det, det viktigaste av allt: prata pengar med m2b, bestäm en budget, och bestäm hur ni vill ha det och vilka som ska komma och ha det mesta bestämt (kanske inte beställt,betalt och köpt men bestämt) innan ni berättar för alla, om ni inte redan har berättat förstås! Kanske tar alla i er omgivning för givet att ni ska gifta er när han har friat eller efter förlovningen? Anledningen till att jag tycker att ni ska ha bestämt de stora dragen innan ni berättar är alla skräckhistorier som finns här på BT om föräldrar,släkt och andra som vill bestämma över huvudet på brudparet....Vi håller det hemligt fram till inbjudningarna går ut, kanske att vi ringer samma dag som vi postar dom och hintar nåt till våra föräldrar att de ska "hålla utkik i brevlådan" men inte berätta mer än så


    Ni gör ju som ni själva vill såklart och ni känner ju era föräldrar och vänner. Jag tror inte att vi kommer få problem med det heller, men jag tror däremot att jag kommer vara rätt känslig för andras kanske eventuellt välmenande åsikter...och så är det på nåt sätt lite kul att få ha en hemlighet ett tag.

  • sofia1977

     


    prinsessanogrodan skrev 2010-09-04 17:37:50 följande:
    Vi gifter oss 4/6 2011 i Kolmårdskyrkan, den ligger nära eller ja bredvid eller nästan i Kolmårdens djurpark. Kyrkan är delvis insprängd i berget och ena väggen är glasvägg med utsikt över Bråviken, passar oss bra med en kyrka nära natur och skog och hav- vi fjällvandrar och går i skogen för jämnan, när jag inte hänger på BT alltså Min klänning ser ut som den här nästan: www.brudix.se/kleopatra-p-331.html, fast jag ska inte ha släp på min och så ska jag ha en mindre underkjol så den inte står ut så mycket nertill. Köpte klänningen på rean! Brudbutikerna brukar ha rea från slutet av augusti till slutet av november...passa på nu! Jag hade tänkt köpa billigt på typ Blocket men gick till affären för att prova vilken modell och storlek ska ska ha, men jag blev så förtjust i den första klänningen jag provade coh så sa damen i affären att deras rea skulle starta och att jag kunde få den för halva priset, 4000 kr...då fanns det inget att tveka på Min förlovningsring ser ut som en ring jag har i bildgalleriet, sidan 2, - 3.e raden uppifrån, den i högra kolumnen och vigselringen ska antagligen se ut som den ringen som är i bildgalleriet på sidan 2, längst ner till vänster, fast kanske med mindre stenar, har inte bestämt mig helt där. Det är galet roligt att planera bröllop så det är väldigt svårt att slita sig härifrån!

    Va fin klänningen ser ut!! Förstår att du slog till, varför vänta när man hittar en fin som man tycker om. Ditt bildgalleri fick jag inte upp så jag kunde inte kika på ringarna.

    Nä vår omgivning förväntar sig nog inte ett snabbt giftermål eftersom det tog nååågra år att förlova oss När vi börjar planera kommer vi nog hålla det lite hemligt iallafall tror jag. Pengar får vi absolut prata om, kanske vi även pratar med föräldrarna om de vill vara med på ett hörn ;.) Det är svårt det där med gäster, det är så många man vill bjuda och hur ska man begränsa sig.. Vi har en ganska stor nära släkt och sen är det ju en del vänner som har respektive man inte känner och ja.. vi får fundera på det lite närmare. Kyrka tror jag att vi båda bestämt men lokal o mat o grejer, det blir mycket att planera

    Såg i din presentaion att ni nyligen förlovat er, (1 aug?) Bestämde ni bröllopsdatum efter då? Det låter som en fantastisk kyrka! När vi åkter till Kolmården förra sommaren så åkte vi genom en by med villor precis vid havet, kan det vara Bråviken?

  • prinsessanogrodan
    sofia1977 skrev 2010-09-04 18:56:06 följande:
      Va fin klänningen ser ut!! Förstår att du slog till, varför vänta när man hittar en fin som man tycker om. Ditt bildgalleri fick jag inte upp så jag kunde inte kika på ringarna.Nä vår omgivning förväntar sig nog inte ett snabbt giftermål eftersom det tog nååågra år att förlova oss När vi börjar planera kommer vi nog hålla det lite hemligt iallafall tror jag. Pengar får vi absolut prata om, kanske vi även pratar med föräldrarna om de vill vara med på ett hörn ;.) Det är svårt det där med gäster, det är så många man vill bjuda och hur ska man begränsa sig.. Vi har en ganska stor nära släkt och sen är det ju en del vänner som har respektive man inte känner och ja.. vi får fundera på det lite närmare. Kyrka tror jag att vi båda bestämt men lokal o mat o grejer, det blir mycket att planera Såg i din presentaion att ni nyligen förlovat er, (1 aug?) Bestämde ni bröllopsdatum efter då? Det låter som en fantastisk kyrka! När vi åkter till Kolmården förra sommaren så åkte vi genom en by med villor precis vid havet, kan det vara Bråviken?
    Bråviken är själva viken (alltså havet) som går in precis vid Norrköping, så det är utsikt över havet från kyrkan! Byn du menar är nog Krokek.  Vi förlovade oss 1/8 och hade redan innan bestämt att vi skulle gifta oss nästa sommar och även bestämt datum och bokat kyrkan. Vi hade bestämt för länge sen att vi skulle förlova oss i sommar och gifta oss nästa sommar. Vi har stor släkt (jag har 26 kusiner och mer än 30 kusinbarn, pappa har 8 syskon, mamma har 5 syskon) men vi kommer bjuda våra föräldrar och syskon, en av mina mostar, en av mina farbröder, m2b har bara två fastar så båda dom får komma och så hans enda moster. Och så våra närmsta vänner. That´s it! Det är hittills det bästa avgränsningen vi kunnat göra.
Svar på tråden Äntligen!